|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست با کشاورزان و بهره برداران بخش مرکزی شهرستان ایجرود در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی برگزار شد.

نشست با کشاورزان و بهره برداران بخش مرکزی شهرستان ایجرود در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، پیرو تفاهم نامه فیمابین این شرکت و سازمان مردم نهاد همیاران طبیعت این استان، دومین کارگاه آموزشی طرح احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در سال ٩٧، با حضور کشاورزان، بهره برداران ،دهیاران ، اعضای شوراهای اسلامی و معاون فرماندار این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری ایجرود برگزار شد .

در ابتدای این نشست،همتی معاون فرماندار شهرستان ایجرود ضمن خیر مقدم به مدعوین از توجه به موضوع بحران آب تشکر نمود و اظهارداشت: علی رغم بارش باران کماکان با بحران کمبود آب روبرو هستیم؛ بحران آب را باید با مشارکت مردم حل کرد و  با اطلاع رسانی و نظارت بهتر می توان این بحران را مدیریت  نمود.وی گفت: در راستای صیانت و حفاظت از منابع آب که حیات زندگی انسان ها به آن بستگی دارد، با شرکت آب منطقه ای زنجان و امور منا بع آب شهرستان همکاری نمایید تا فرهنگ مصرف آب را به آیندگان منتقل کنیم و قدردان این نعمت الهی باشیم.

در ادامه عمران راضی، رئیس گروه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای زنجان از حضور اعضای شورای اسلامی و دهیاران شهرستان ایجرود در کارگاه آموزشی طرح احیاء و تعادل بخشی قدردانی نمود و گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و سازگاری با کم آبی در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است.

وی مهمترین راهکارهای عملی را صرفه جویی در مصرف آب برشمرد و افزود: اصلاح الگوی کشت، استفاده از روش های نوین آبیاری، نصب کنتورهای هوشمند حجمی، جلوگیری از اضافه برداشتها، ممانعت از حفر چاه غیرمجاز، انتقال آب غیرمجاز به محل غیرآبخور، عدم نصب منصوبات غیرمجاز، از جمله اقدامات موثر در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب است.

رئیس گروه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی تعداد دشت های استان را 7 دشت اعلام کرد و گفت : از این تعداد 5 دشت ممنوعه است. به علت برداشتهای بی رویه و غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی در سطح استان بطور متوسط سالانه 77سانتی متر افت منابع آب زیرزمینی داریم و این رقم در شهرستان های ابهر، خرمدره به 1متر و 40سانتی متر رسیده است. این یعنی بحران آب و همه اقشار مردم بویژه کشاورزان و بهره برداران بایستی در مصرف آب خود مدیریتی کنند.

مهندس کریم خدایی مدیر امورمنابع شهرستان ایجرود نیز در سخنانی خطاب به اعضای حاضر درجلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب این شهرستان و پیامدهای منفی ناشی از برداشت بی رویه منابع آب زیرزمینی، لزوم صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آب علی الخصوص در بخش کشاورزی را خواستار شد و افزود: از همه کشاورزان انتظار می رود  همکاری بیشتری جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی داشته باشند.وی همچنین در ادامه این نشست به نظرات و پیشنهادات مطروحه از سوی کشاورزان اشاره کرد و گفت:این موارد را به دقت مورد بررسی قرار داده و در جهت همکاری و همراهی یکدیگر بکار خواهیم برد.وآمادگی خود راجهت برگزاری جلسات آینده وتشکیل کار گروه های مشترک بادهیاران واعضای شوراهای اسلامی اعلام نمود.

خانم دکتر وطن دوست، دبیر همیاران طبیعت استان نیز در این جلسه با اشاره به افزایش جمعیت، توسعه شهرنشینی و بارندگی های کم در طی سنوات گذشته و خشکسالی های اخیر  اظهار کرد: خطرات جدی تغییرات اقلیمی از یکسو و محدودیت منابع آبی و طبیعی از سوی دیگر همراهی مردم و مسئولین در مدیریت بحران آب را می طلبد.

وی گفت: آب زندگی شماست. قدر آن را بدانید و صحیح مصرف کنید. برای مدیریت بحران آب نیاز به عوامل مؤثری داریم و آن هم با همکاری شما محقق می شود. و هدف از برگزاری این کارگاه تعامل با کشاورزان و بهره برداران در راستای فرهنگ سازی و اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است.

دکتر وطن دوست که از فعالان تشکلهای مردم نهاد می باشد افزود: ارتباط دوسویه بین کشاورزان و دستگاه های متولی در فرهنگ سازی مصرف آب ضروری است و این همکاری ،لازمه رسیدن به اهداف فرهنگ سازی مصرف بهینه آب است.

کد خبر: 1230
  تاریخ خبر : 22 خرداد 1397
 کارشناس روابط عمومی
 710
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 20
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 645
  • بازدید دیروز : 2,040
  • کل بازدید : 6,384,754
  • آخرین به روزرسانی : 30 فروردین 1403 11:55:11
  • شناسه IP شما : 18.218.254.122

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000