|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در گفتگو با خبرنگار روزنامه مردم نو زنجان عنوان کرد:

آب رها سازی شده از سد آیدوغموش جان تازه ای به رودخانه قزل اوزن در شهرستان طارم داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،مهندس رضاپور مدیرعامل این شرکت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه استانی مردم نو گزارش مبسوطی از آب رها سازی شده از سد آیدوغموش آذربایجان شرقی ارایه نمود و اظهارکرد: با رایزنی های انجام شده با وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی(تبریز) سال گذشته نیز این آب که بطول 200 کیلومتر مسیر را طی می کند، رها سازی شد و موجب خرسندی و شادی کشاورزان و بهره برداران و عموم مردم شهرستان طارم را فراهم نمود.

رضاپور افزود: در این میان از کشاورزان و بهره برداران شهرستان طارم که از این آب رهاسازی شده برای آبیاری مزارع خود بهره مند شده بودند انتظار می رفت که به تعهدات خود در پرداخت آب بهای مصرفی عمل نمایند که این چنین نشد.

وی گفت: از کشاورزان انتظار داریم امسال با توجه به تشدید گرما و بحران کم آبی داوطلبانه بدهی خود را از بابت آب جاری شده در رودخانه قزل اوزن پرداخت نمایند.

رضاپور در پاسخ به سئوالی در خصوص برداشت های غیر مجاز از منابع آب زیرزمینی اظهار داشت: در راستای عملیاتی نمودن طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی این شرکت به رغم کمبود اعتبارات لازم فعالیتهای مهمی شامل تامین 13 گروه گشت و بازرسی در استان، پر و مسلوب المنفعه نمودن تعداد 176 حلقه چاه غیرمجاز تاکنون با حجم صرفه جویی حدود 12 میلیون مترمکعب ،جلوگیری از اضافه برداشت 12 حلقه از چاههای مجاز و پروانه دار با صرفه جویی یک میلیون متر مکعب ، توقیف  دستگاه حفاری و تجهیزات حفاری غیرمجاز 5 مورد تاکنون و درنهایت نصب کنتورهای حجمی هوشمند به تعداد66 دستگاه از اقدامات مهم این شرکت در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان می باشد. همچنین در این جلسه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان به هدف گذاری انسداد ۵۰۰ چاه غیر مجاز در استان اشاره کرد و گفت :در صورت تامین اعتبارات لازم می توانیم تا دو برابر بیشتر از هدف گذاری ، چاههای غیر مجاز را پلمپ و سلب استفاده نماییم .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه بیش از 90 درصد آب قابل تجدیدپذیر در بخش کشاورزی مصرف می شود عنوان داشت:اگر سالیانه یک درصد از طریق مدیریت و اصلاح الگوی کشت و استفاده از شیوه های نوین آبیاری در مصرف آب راندمان کشاورزی را بالا برود به اندازه کل مصرف شرب و صنعت صرفه جویی خواهد شد. وی ادامه داد که؛ برای تولید یک کیلو برنج 4 هزار لیتر و هرکیلو هندوانه 5 هزار لیتر آب مصرف می شود و پاسخ این سوال که آیا به لحاظ اقتصادی کشت این نوع محصولات پر مصرف آبی برای کشور و استان بازده خوبی دارد؟ قطعاً جواب منفی است، به این دلیل که با چنین اوضاع وخیم آبی کشت برخی محصولات کشاورزی بویژه هندوانه،خربزه،سیب زمینی و گوجه فرنگی و دیگر اقلام کشاورزی ضرورتی ندارد.وی افزود: با توجه به کاهش منابع آب زیرزمینی در استان نباید این نوع کشت ها صورت پذیرد، بلکه باید برای صیانت از آب قابل برنامه ریزی، اصلاح الگوی کشت را در برنامه های خود قرار دهیم ، چون در آینده ای نه چندان دور افسوس چنین مصارف بی رویه ای را خواهیم خورد و شاید آن زمان دیگر دیر شده باشد.

رضاپور افزود: ما در مصرف آب شرب نیز بد مصرف هستیم به نحوی که در استان زنجان 287 لیتر در شبانه روز متوسط سرانه مصرف آب داریم و این درحالی است که استاندارد سرانه مصرف در دنیا 157 لیتر در شبانه روز است.

دبیر شورای حفاظت منابع آب استان افزود:در جلسه شورای حفاظت که به ریاست استاندار زنجان برگزار می شود،این شرکت پیشنهاد تشکیل پلیس آب در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی استان را ارایه نموده که با همکاری و همیاری نیروی انتظامی استان این موضوع تحقق پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با تبریک 17 مردادماه روز خبرنگار ابراز امیدواری کرد،خبرنگاران و اصحاب رسانه بصورت منصفانه و به دور از هرگونه دیدگاه سیاسی و جناحی به روشنگری و اطلاع رسانی مباحث مربوط به آب بپردازند.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان


کد خبر: 1268
  تاریخ خبر : 10 مرداد 1397
 کارشناس روابط عمومی
 837
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 23
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 1,435
  • بازدید دیروز : 4,224
  • کل بازدید : 6,396,689
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 12:55:32
  • شناسه IP شما : 3.16.218.62

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000