|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اولین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان در سال 98 به ریاست استاندار زنجان برگزارشد.

اولین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان در سال 98 به ریاست استاندار زنجان برگزارشد.

اولین جلسه شورای حفاظت در سال 98 و بیست و نهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان امروز چهارشنبه مورخ 98.2.4 با دستور کار: ارائه گزارش عملکرد طرح احیاء و تعادل بخشی در سال 1397 ، بررسی و تصویب نحوه برخورد و انسداد چاههای غیر مجاز و نصب کنتور های هوشمند در سال 1398، بررسی موضوع مصوبات شورای حفاظت شهرستان ابهر در خصوص چاههای فاقد پروانه دارای شرکای متعدد و نحوه صدور مجوز بهره برداری ( ارائه گزارش توسط فرماندار شهرستان ابهر)، ارائه گزارش واحد حفاظت و مهندسی رودخانه در خصوص بازگشایی حریم و مسیر سیلاب ها ،با حضور اکثریت اعضاء و به ریاست دکتر حقیقی استاندار زنجان در سالن جلسات پیامبر اعظم(ص)،برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، در ابتدای این جلسه، مهندس رضاپور مدیرعامل این شرکت، پس از قرائت دستور کار بیست و نهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان و با اشاره به بارندگی های اخیر ،اظهار کرد: تا روز گذشته میزان بارندگی در استان 374 میلی متر ثبت شده است که نسبت به سال گذشته حدود77 درصد افزایش و نسبت به بلندمدت حدود 57درصد افزایش را نشان میدهد.

وی به ورودی آب پشت مخازن سدهای استان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: ورودی آب مخازن سدهای استان حدود 186 میلیون مترمکعب است و این درحالی است که سال گذشته همین موقع حدود 29 میلیون متر مکعب ورودی آب در کل مخازن سدهای استان ثبت شده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان مجموع آب جمع ذخیره شده در پشت سدهای استان را 300 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود:سال گذشته در همین تاریخ حدود 182 میلیون متر مکعب آب پشت سدهای استان ذخیره شده بود که این میزان حدود 64 درصد افزایش را نشان میدهد.

دبیر شورای حفاظت استان به اقدامات انجام شده در قالب طرح احیاء و تعادل بخشی در سال 1397توسط شرکت آب منطقه ای اشاره کرد و تصریح کرد:تعهد این شرکت برای سال گذشته در برخورد با متخلفین منابع آبی استان و پر و مسلوب المنفعه نمودن چاههای غیرمجاز 500 حلقه بود که با پیگیریها و مساعدتهای لازم از سوی دستگاه محترم قضایی و نیروی انتظامی 625 حلقه پر و مسلوب المنفعه شد.

وی به تامین و استقرار 14 گروه گشت و بازرسی اشاره کرد و عنوان داشت: در این راستا نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند به تعداد 224 حلقه،اصلاح و تعدیل پروانه های بهره برداری با هدف گذاری و تعهد 660 پروانه که با پشتکار همکاران به 912 پروانه رسید، جلوگیری از اضافه برداشت به میزان یک میلیون متر مکعب و توقیف دستگاه حفاری به تعداد 21 دستگاه براساس گزارش تخلف صورت گرفته،از دیگر اقدامات این شرکت در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان می باشد.

رضاپور در ادامه افزود:برنامه سال 98 فعلا ابلاغ نشده ولی این شرکت در صدد است تا با همان توان و قدرت مضائف برنامه های سال قبل را ادامه دهد.

در ادامه جلسه ،دانش نیا معاون داداستان زنجان ضمن قدردانی از تلاشها و پیگیریهای صورت گرفته از سوی مدیرعامل و همکاران وی در امر برخورد با تخلفات منابع آبی استان و حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد:دادستان زنجان و همکاران ایشان نهایت سعی و وقت خود را در جهت حفاظت از منابع آب استان و احیای سفره های آب زیرزمینی مصروف خواهند کرد و هیچ نوع اغماضی در این خصوص با گروه،جریان و شخص خاصی نخواهند داشت.

سپس دیگر اعضای حاضر در جلسه به نوبه خود به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص اجرای مفاد قانون توزیع عادلانه آب و اجرای مصوبات شورای حفاظت منابع آب استان پرداختند.

دکتر فتح‌ الله حقیقی، استاندار زنجان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار داشت: با چاه‌های غیرمجاز موجود و حفاری‌های غیر مجاز باید طبق قانون و به طور جدی برخورد شود.

وی با تاکید در نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب خاطرنشان کرد: در خصوص برداشت‌های مازاد از چاه‌های دارای پروانه نیز ابتدا مهلتی برای اصلاح الگوی مصرف داده شود و در صورت اصلاح نکردن میزان مصرف، طبق قانون عمل شود.

حقیقی اظهار داشت: مشارکت عمومی و دخالت زیر مجموعه مدیران در تصمیم‌گیری‌ها به تصمیم‌گیری صحیح‌تر کمک می‌کند اما این نباید به معنی این باشد که مدیر، مدیر سایه باشد، جایگاه مدیران و کارشناسان نباید تغییر کند که در این صورت مشکل ‌آفرین می‌شود.

استاندار زنجان گفت: مهمترین نکته در حفاظت از منابع آب نیز این است که جایگاه کشاورز واقعی با غیرواقعی که با تعدی و تجاوز به حریم رودخانه‌ها اقدام به کشاورزی و استفاده غیرمجاز از منابع آبی می‌کند، تغییر یافته است.

وی آرام سازی جامعه را بزرگترین وظیفه مدیران خواند و تاکید کرد: برای تحقق این امر باید کشاورز واقعی را حفظ کرده و مشکلاتش را حل کنیم و با کشاورزان غیرواقعی برخورد جدی و قانونی انجام دهیم.

حقیقی در خصوص پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان از بارندگی‌های اخیر خاطرنشان کرد: افرادی که به حریم رودخانه‌ها تجاوز کرده‌اند کشاورز واقعی نبوده و هیچ خسارتی دریافت نمی‌کنند اما خسارت کشاورزان واقعی که شغل اصلی آن‌ها کشاورزی بوده و استفاده منطقی و قانونی از آب داشته و در حریم قانونی کشاورزی می‌کنند پرداخت می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در تمام فعالیت‌ها باید آرامش جامعه در نظر گرفته شود اظهار داشت: تمام فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای با همکاری دستگاه‌های مختلف، فرمانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، صورت گرفته و نباید اختلاف وظیفه‌ها را به عنوان همکاری نکردن تلقی کنیم.

وی افزود: هر یک از فرمانداران و نمایندگان مجلس بر اساس وظایف خود و با توجه به شرایط بین‌المللی و داخل کشور، در آرام نگه داشتن شهرستان و منطقه خود تلاش می کنند.

کد خبر: 1539
  تاریخ خبر : 4 اردیبهشت 1398
  آخرین به‌روزرسانی : 4 اردیبهشت 1398
 کارشناس روابط عمومی
 721
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 13
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 447
  • بازدید دیروز : 4,351
  • کل بازدید : 6,382,516
  • آخرین به روزرسانی : 30 فروردین 1403 11:55:11
  • شناسه IP شما : 3.149.250.1

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000