|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست تخصصی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با صاحب نظر سد سازی و فعال محیط زیست

نشست تخصصی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با صاحب نظر سد سازی و فعال محیط زیست

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،مهندس رضاپور،مدیرعامل این شرکت با دکتر ارشدی،دکترای زمین شناسی مقیم آلمان و صاب نظر در حوزه سدسازی و خانم دکتر وطن دوست فعال محیط زیست دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این نشست،دکتر ارشدی ضمن معرفی،گزارشی از فعالیت ها و تجربیات خود در خصوص سد سازی و سدهای احداث شده در ایران ارایه نمود.

ارشدی به فرهنگ سازی بعنوان زیربنا و تمدن ساز در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت:اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در جهت رعایت الگوی مصرف آب می تواند در تامین آب پایدار کمک کند و از آنجائیکه بیشترین مصرف آب در ایران در بخش کشاورزی است،پس بایستی کشاورزان و بهره برداران جزء هدف اصلی نهادهای ذیربط باشد.

وی تاکید کرد:آب متعلق به نسل های آینده است و نباید به گونه ای در امانتداری کم کاری کنیم که امروز متاسفانه سرانه مصرف در ایران بالاتر از نرم جهانی باشد.

ارشدی به همکاری افتخاری با شرکت آب منطقه ای زنجان تاکید کرد و افزود: زمینه برای رشد و ارتقاء صنعت آب استان فراهم است و بنده نیز در این راستا همفکری وهمکاریهای لازم را به مدیریت این شرکت ارائه خواهم داد.

دکتر وطن دوست در تایید سخنان دکتر ارشدی ،به همکاریهای خود با شرکت آب منطقه ای در بحث فرهنگ سازی مصرف بهینه آب از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی برای دهیاران و کشاورزان شهرستانهای تابعه استان زنجان اشاره نمود.

در ادامه ،مهندس رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به خشکسالی چند سال قبل و بارندگیهای اخیر،توضیحاتی ارائه نمود و اظهارکرد: این تغییرات ناگهانی در شرایط جوی بدلیل تغییردر شرایط اقلیمی کشور است.

وی با اشاره به سیلاب های اخیر، افزود: اگر عملیات اجرایی سد مشمپا به پایان می رسید و تکمیل می شد،توان ذخیره 700 میلیون مترمکعب آب حاصل از سیلاب را داشت و این می توانست در ماههای خشک به اراضی پایین دست رهاسازی شده و نیازهای کشاورزی ،شرب و زیست محیطی آینده منطقه راتا چندین سال تامین نماید.

رضاپور به اهمیت سدسازی در کشور اشاره کرد و افزود:در بارندگی های فرودین ماه ، فلسفه وجودی سدهای جنوب غرب کشور نمایان شد و همه شاهد آن بودیم که اگر سدهای خوزستان احداث نمی شد، بخش عظیمی از جلگه خوزستان را آب فرا می گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ازاهمیت وجود سد آیدوغموش در استان آذربایجان شرقی یاد کرد و عنوان داشت:در دو سال گذشته با رایزنی هایی که با مسئولین شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی داشتیم، توانستیم در فصول خشک، برای زمین های زراعی شهرستان طارم آب مورد نیاز را رهاسازی کنیم.

وی در خصوص وضعیت موجود و نیازهای آبی در افق 25 ساله و نیز انسداد چاههای غیرمجاز توضیحات مبسوطی ارائه داد و اظهارکرد:برای کنترل مصرف در بخش های کلان استان نصب کنتورهای هوشمند برای کشاورزان و صاحبان صنایع قبل از تمدید پروانه های بهره برداری الزامی شده است.

رضاپور به بحث شغل جایگزین برای افرادی که چاههای غیرمجاز دارند و توانایی مالی مناسبی نیز ندارند اشاره کرد و افزود:بدلیل مغایرت سیاست پلمپ و مسدود نمودن این چاهها با معیشت مردم ،انتظار دارند شغل جایگزین مناسبی در صورت حذف چاه کشاورزی خود داشته باشند.

وی به احداث سد بلوک نیز اشاره نمود و خاطرنشان کرد:با احداث این سد، علاوه بر ایجاد اشتغال برای ساکنین منطقه یک زیستگاه و آبشخور جدید زیست محیطی ایجاد شده که فوق العاده جذاب است.مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،اهداف اصلی احداث سدهای شهریارو مشمپا را،رسوب گیری سد منجیل عنوان کرد و اذعان داشت:با این عمل علاوه بر تامین آب شرب شهرستان زنجان،عمر سد منجیل نیز افزایش می یابد.

رضاپور در خصوص کیفیت آب سد مشمپا گفت: کلیه سرشاخه هائی که مخزن سد مشمپا از آنها تغذیه می کند،مورد مطالعه و آمارگیری قرار گرفته و مشخص شده از کیفیت بالایی برخوردارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،به بحث معدن نمک در مخزن این سد نیز اشاره نمودو افزود:طبق مطالعات زمین شناسی و ژئوتکنیک انجام شده ، این معدن از تراز سد خارج شده است.

کد خبر: 1556
  تاریخ خبر : 16 اردیبهشت 1398
  آخرین به‌روزرسانی : 16 اردیبهشت 1398
 کارشناس روابط عمومی
 449
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 18
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 598
  • بازدید دیروز : 4,351
  • کل بازدید : 6,382,667
  • آخرین به روزرسانی : 30 فروردین 1403 11:55:11
  • شناسه IP شما : 18.117.182.179

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000