|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

جشن خودکفایی سدسازی به زودی در ایران برگزار می‌شود

مهندس علیرضا الماسوندی مدیرعامل شرکت منابع آب ایران، این خبر را در جمع خبرنگاران زنجانی اعلام کرد و گفت: با پیشرفت‌هایی که در زمینه سدسازی حاصل شده، از نظر کمی رتبه سوم دنیا در اختیار کشورمان است و می‌توان گفت به لحاظ طراحی نیز مقام اول را در اختیار داریم ...

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران : جشن خودکفایی سدسازی به زودی در ایران برگزار می‌شود

مهندس علیرضا الماسوندی مدیرعامل شرکت منابع آب ایران، این خبر را در جمع خبرنگاران زنجانی اعلام کرد و گفت: با پیشرفت‌هایی که در زمینه سدسازی حاصل شده، از نظر کمی رتبه سوم دنیا در اختیار کشورمان است و می‌توان گفت به لحاظ طراحی نیز مقام اول را در اختیار داریم و هم اکنون در زمینه طراحی کاملا خودکفا هستیم و قرار است به زودی در افتتاح سدکارون 4 جشن خودکفایی برگزار کنیم.وی ادامه داد: ایران هم ‌اکنون در جایی قرار گرفته که از نظر طراحی در حال صدور تکنولوژی به خاورمیانه است. 
ابزار و تجهیزات برای ساخت سدهای مخزنی کاملا در ایران تهیه می‌شود و تنها در بخش ابزار دقیق از سایر کشورها خرید می‌کنیم.مدیرعامل شرکت منابع آب ایران که در سفر به استان زنجان به کارهای زیاد انجام شده در بخش سدسازی در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: زنجان جزو استان‌های مطرح کشور در بخش سدسازی و شبکه در کشور است. هر چند اعتبارات این بخش در سال 89 نسبت به 88 افزایش چندانی نداشته ولی در زنجان 28 درصد در اجرای سد و شبکه‌های زهکشی پیشرفت وجود داشت. مهندس الماسوندی خطاب به خبرنگاران گفت: 2 خبر خوش برای زنجانی‌ها داریم. یکی اینکه برای اجرای شبکه‌های فرعی سد گلابر و تالوار، از محل کمک‌های فنی، 6 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد. همچنین مطالعات جامع حوزه قزل‌اوزن انجام شد و بابررسی‌ها، سهم استان محفوظ ماند تا طرح‌های خود را اجرایی کنند.وی از سد مشمپا نیز صحبت به میان اورد و اظهار داشت: سد مشمپا یکی از سدهای خوب در استان زنجان است که هم‌اکنون جاده دسترسی و تونل انحراف آن در حال ساخت است. اقدامات خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خارجی انجام شده که قرار است به صورت فاینانس تامین شود. این سد می‌تواند در طول 5 سال به اتمام برسد. ظرفیت‌های لازم برای انجام کار وجود دارد و در صورت جذب سرمایه‌گذار خارجی و تامین منابع لازم در مدت مذکور به پایان می‌رسد.مدیرعامل شرکت منابع آب ایران با بیان اینکه طرح هدفمند کردن یارانه‌ها می‌تواند از نظر تسریع در اجرای طرح‌ها و همچنین تامین منابع مالی اثر مثبتی داشته باشد، اعلام کرد: موضوع قیمت آب در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها می‌تواند به عنوان منابعی برای ورود بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری لازم در اجزای سدها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی شود.وی ادامه داد: در ارتباط با اجرای طرح‌ها در برنامه پنجم و رویکرد نظام در ارتباط با اصل 44 قانون اساسی، استفاده از سرمایه‌‌های بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد و وزارت نیرو بر اساس ماده سه هدفمند کردن یارانه‌ها مقرر شده تا پایان برنامه پنجم توسعه، قیمت متوسط هزینه‌های لازم برای استحصال، انتقال و توزیع آب را از مشترکین دریافت نماید. البته بهای لازم که جزو انفال است شامل این هزنیه نمی‌شود.مهندس الماسوندی از ایران به عنوان کشوری یاد کرد که از نظر اقلیم در ناحیه خشک و نیمه خشک قرار دارد و در این‌باره یادآور شد: بارندگی متوسط 247 تا 250 میلی‌متر بر اساس طول دوره آماری 41 ساله در ایران است. حجم متناظر از این بارش در شش حوزه اصلی 411 میلیارد متر مکعب خواهد بود که از این میزان 70 درصد تبخیر صورت می‌گیرد 920 میلیارد مترمکعب جریان روان آب است و 25 میلیارد مترمکعب نفوذ به سفره‌های زیرزمینی وجود دارد که در مجموع 131 میلیارد مترمکعب شامل می‌شود و این میزان نسبت به متوسط نرم جهانی یک چهارم است. با توجه به رشد جمعیت و میانگین متوسط رشد جمعیت از کشورهای کم‌آب محسوب می‌شویم.وی در این باره افزود: در افق 1410 به ازاری هر نفر 1500 مترمکعب خواهد بود که این عدد، زیر حد تنش آب قرار می‌گیرد و باید ضمن تلاش و کوشش و برنامه‌ریزی مدون در خصوص تامین آب که عمده مدیریت منابع آب ما رد بخش مصرف است و اعمال مصرف بر اساس برنامه توسعه و سیاست‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف، یکی از برنامه‌های اساسی مدیریت آب در کشور خواهد بود.

                                                                        

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان

کد خبر: 165
  تاریخ خبر : 30 تیر 1389
 1117
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 28
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 9,586
  • بازدید دیروز : 4,376
  • کل بازدید : 6,409,216
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 12:55:32
  • شناسه IP شما : 3.144.97.189

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000