|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با مسئولین و کشاورزان شهرستان خدابنده

نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با مسئولین و کشاورزان شهرستان خدابنده

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، مهندس یوسف رضاپور مدیرعامل بهمراه مهندس اسماعیل افشاری معاون حفاظت و بهره برداری این شرکت و مهندس کریم خدایی مدیرامورمنابع آب شهرستان خدابنده با دکتر احمد بیگدلی، نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی، دکتر ایوب بیگدلی فرماندار این شهرستان و بخشداران، اعضای شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان کشاورزان و بهره برداران دیدار و در خصوص برخی مشکلات منابع آبی شهرستان خدابنده، گفتگو کرد.

در این جلسه، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به بارندگی های مطلوب امسال که تقریبا 2 برابر سال گذشته افزایش داشته است، عنوان داشت: براساس آمار، 9 ایستگاه باران سنجی استان که تحت کنترل این شرکت است، بارش باران از اول مهرماه سال گذشته تا 19 مهرماه سالجاری بیش از ۴۱۵ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش دارد و در مقایسه با متوسط بلند مدت این بارندگیها 38 درصد افزایش را نشان میدهد .

مهندس رضاپور ، مهمترین رسالت و ماموریت شرکت آب منطقه ای زنجان را حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی دانست و گفت: اگر با متخلفین منابع آبی برخورد جدی و بدون اغماضی صورت می گیرد، در راستای احیای منابع آبی شهرستان و حفظ نسل های آینده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تراز آبهای زیرزمینی در استان اظهار داشت : از 7 دشت استان 5 دشت در حالت بحرانی قرار دارد که دشت سجاس از مهمترین این دشتهای بحرانی است و 2 دشت که در شهرستان طارم و ماهنشان است، چندان در معرض کم آبی قرار ندراند و روند مصرف که بیش از میزان آب وارده به سفره های آب زیرزمینی است می تواند ذخائر آبی استراتژیک را با بحران جدی روبرو کند.

دبیر شورای حفاظت منابع آب استان، اظهارکرد: در مجموع سالیانه حدود 77 سانتی متر سطح تراز آب های زیرزمینی در این استان پایین می رود و اگر درست مصرف کردن را در برنامه های کشاورزان و بهره برداران قرار ندهیم، در 20 سال آینده آبی برای شرب هم در این مناطق نخواهیم داشت.

یوسف رضاپور با اشاره به اینکه یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب مصرف آب زیرزمنیی در استان داریم، گفت: 85 درصد منابع آب استان در بخش کشاورزی و مابقی در بخش صنعت و آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بحران آب در استان ناشی از مصرف بیش از اندازه است، گفت: بیش از 86 درصد از منابع قابل برنامه ریزی را مصرف می کنیم و برخورد با تخلفات آبی هم از دیگر مشکلات حوزه آب در استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،در پایان از مسئولین و کشاورزان شهرستان خدابنده خواست،با دقت در مصارف آب در بخش کشاورزی،کمک شایانی در حل بحران آب نمایند.

در ادامه دکتر بیگدلی،نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل و همکاران وی در مجموعه شرکت آب منطقه ای زنجان،اظهارکرد: انتظار می رود مسائل و مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان این منطقه در همه حوزه ها بخصوص بخش آب حل و فصل گردد.

وی بر برخورد جدی با متخلفین منابع آبی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: همه در برابر قانون برابر هستیم و هیچکس حق ندارد به خود اجازه بدهد منابع ملی کشور با با خطر روبرو نماید.

در این نشست صمیمی،دکتر ایوب بیگدلی فرماندار شهرستان خدابنده نیز با ابراز تاسف از مصرف بالای منابع آبی در کشور و بخصوص این شهرستان،عنوان داشت: مصرف نادرست منابع آبی در سال‌های اخیر سبب شده است تا حجم ذخایر این منبع حیاتی در این شهرستان کاهش یابد و کم‌آبی به یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای اقتصادی و اجتماعی منطقه ما در دهه‌های آینده تبدیل شود.

بیگدلی کشاورزان و بهره برداران منابع آبی شهرستان خدابنده را در خصوص خطر و بحران کم آبی مورد خطاب قرار داد و افزود: اگر بحران آب را مدیریت نکنیم به نابودی شهرها و روستاها منجر خواهد شد.

در ادامه،حاضرین در این جلسه پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص مدیریت مصرف آب در شهرستان خدابنده ارائه نمودند .

کد خبر: 1732
  تاریخ خبر : 20 مهر 1398
 کارشناس روابط عمومی
 482
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 19
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 180
  • بازدید دیروز : 4,376
  • کل بازدید : 6,399,810
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 12:55:32
  • شناسه IP شما : 3.137.185.180

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000