|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست خبری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با اصحاب رسانه بمناسبت روز خبرنگار

نشست خبری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با اصحاب رسانه بمناسبت روز خبرنگار

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان؛نشست خبری مهندس اسماعیل افشاری، مدیرعامل این شرکت بهمراه معاونین و مدیران ذیربط ، با رسانه ها و خبرگزاری های استان بمناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات خلیج فارس و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، برگزارشد.

جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز شد و سپس مهندس افشاری ضمن تبریک آغاز دهه امامت و ولایت و عیدسعید غدیرخم به روز خبرنگار اشاره نمود و گفت: اطلاع رسانی  شفاف و صحیح در مورد فعالیت های مختلف، از جمله وظایف خطیر اصحاب رسانه است که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا این وظیفه خطیرتر و مهم تر شده است.

افشاری سازو کارها را لازمه ساخت و سازها دانست و با اشاره به رسالت و هدف پویش #هرهفته الف-ب-ایران، اظهارداشت:در کنار ساخت و سازها به ساز و کارها توجه ویژه ای شده است، چرا که امری مهم در ارتقاء راندمان ها ،افزایش بهره وری  و خدمات مشترک است و در نهایت باعث افزایش کیفیت و کمیت خدمت رسانی به مردم می گردد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان ، سازگاری با کم آبی را از نمونه های بارز سازو کارها دانست و گفت:سازگاری با کم آبی به این نکته اشاره میکند که آیا کشت محصولات پرآب طلب در مناطقی که آب شرب آنها برای حال و آینده با بحران مواجه است،قابل توجیه است.

وی افزود، در هفته های آینده ، شاهد افتتاح پروژه های ساز و کارها هستیم و امسال 250 پروژه با سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومانی در کشور به بهر ه برداری خواهد رسید و هدف وزارت نیروهمانند بخش ساخت و سازها، با همکاری و هم افزایی بیشتر و با توجه به تجارب گذشته این است که بخش ساز و کارها را نیز تقویت کند و این امر با تعامل بخش های مختلف بخصوص شما خبرنگاران و وقایع نگاران میسر خواهد بود.

مهندس افشاری با اشاره به لزوم مصرف درست آب از سوی افراد مختلف به ویژه کشاورزان بیان کرد: در صورت عدم رعایت این نکات به زودی در استان با بحران کم آبی مواجه خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان ، بارندگی‌های استان را از مهرماه سال گذشته تاکنون مطلوب شمرد و اظهار داشت:حجم آب پشت سد تهم 60 میلیون متر مکعب است و با توجه به برداشت انجام شده از این سد ، حجم آن نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

وی از افزایش 10 میلیون مترمکعبی آب سد گلابر خبر داد و افزود: این سد در حال حاضر 78 میلیون مترمکعب آب دارد.

افشاری با اشاره به ثبات 14 میلیون مترمکعبی آب سد کینه ورس گفت: سد تالوار نیز 120 میلیون مترمکعب آب در پشت مخزن خود دارد که نسبت به سال گذشته حدود 10 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان افزود: براساس درصد، سد تهم 37 درصد کاهش، سد گلابر 15 درصد افزایش و سد کینه‌ورس 15 درصد کاهش و سد تالوار 22 درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رویکرد شرکت آب منطقه‌ای تامین آب باثبات و پایدار برای استان از طریق تکمیل طرح‌های سدسازی است، افزود: با تکمیل سدهای مراش ،مشمپا و بلوبین در استان تا حدی می‌توان از هدر رفت آبهای سطحی ورودی به استان جلوگیری کرد و برای نسلهای آینده زیربنای پیشرفت را فراهم نمود و با اشاره به پیگیری اعتبارات سدهای استان زنجان، اضافه کرد: در صورت راه اندازی طرح‌های سدسازی امکان وابستگی در حوزه آب شرب به 50 درصد و صنعت به 60 درصد کاهش می یابد.

مهندس افشاری، با اشاره به مدیریت استفاده از آبهای زیرزمینی، ادامه داد: استان دارای 15پروژه شاخص دارای اهمیت اساسی در حوزه آب است.

وی، با بیان اینکه حدود 300 میلیارد تومان به پیمانکاران سدها بدهکار هستیم، یادآور شد: سد تهم 50 درصد آب شرب زنجان را تامین می کندو سد تالوار یک سد منطقه ای مشترک بین سه استان است ، تصریح کرد: آب شرب همدان از آب سد تالوار است و آب شرب شهرستان خدابنده نیز از این سد تامین خواهد شد.

افشاری، با اشاره به فاقد پروانه بودن بالغ بر 5 هزار حلقه چاه در استان از مجموع 15هزار و 500 حلقه منابع مجاز آبی ، تاکید کرد: حدود 350 حلقه چاه با حکم فضایی در سال‌جاری مسدود می شود.

دبیر شورای حفاظت منابع آب استان ،با اشاره به اینکه انسداد چاه های غیر مجاز بر خلاف تصور عمومی به نفع جامعه است، بیان کرد: این اقدام می تواند تاثیر مثبت میان مدت برای وضعیت سفره های زیرزمینی داشته باشد و برای این منظور 20 اکیپ گشت و بازرسی بصورت مستمر برای برخورد با چاه های غیر مجاز در سطح استان فعالیت دارند.

در پایان این مراسم، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به رسم یادبود از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با اهدای لوح تقدیر و سپاس، قدردانی نمود.

کد خبر: 2032
  تاریخ خبر : 14 مرداد 1399
 کارشناس روابط عمومی
 413
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 26
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 1,852
  • بازدید دیروز : 2,040
  • کل بازدید : 6,385,961
  • آخرین به روزرسانی : 30 فروردین 1403 11:55:11
  • شناسه IP شما : 3.128.200.68

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000