|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو در آئین اختتامیه جشنواره ملی عکس آب با نگاهی به آینده عنوان کرد:

برگزاری چنین جشنواره‌هایی نشان‌دهنده توان اجرایی و عملیاتی شرکت‌های وابسته وزارت نیرو است

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با اشاره به ظرفیت‌های عکاسی در آموزش مخاطبان برای مدیریت تقاضا و مصرف بهینه منابع آب و انرژی، گفت: داستان‌های دیدنی که عکس را روایت می‌کند، چیزی فراتر از کلمات خالی از روح است.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، "صدیقه ببران" در آئین اختتامیه جشنواره ملی «عکس آب با نگاهی به آینده» همزمان با روز ملی آب با اشاره به اهمیت آب اظهار کرد: مردم کشور ما از گذشته‌های دور به ارزش آب به عنوان ماده‌ای زندگی بخش و ارزشمند آگاهی داشته و نیاز طبیعی بشر به آب، وضع جغرافیایی فلات ایران و کم‌آبی آن، ارزش آب را نزد ایرانیان صد چندان کرده و در جایگاه والایی قرار داده است.
وی اضافه کرد: هرچند ما در این بخش به لحاظ شرایط اقلیمی کشور در موقعیت ویژه‌ای به سر می‌بریم، اما امیدوارم با سیاستگذاری بدیع و مؤثر در حوزه آب و با مشارکت فعال مردم و بویژه نسل جوان و اندیشمند، بتوانیم بر مشکلات فائق آمده و با مدیریت صحیح و کارآمد منابع آب، این نعمت ارزشمند را برای نسل آینده به‌خوبی حفظ کنیم.
مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با اشاره به تاثیرگذاری عکس و هنر عکاسی خاطرنشان کرد: هنر عکاسی هنر ثبت لحظات است، هنر پیوستن لحظات به تاریخ، لحظاتی بی تکرار که هرکدام ممکن است تاثیری بسیار بر فرآیندی گذاشته یا ارزشی نو ایجاد کند.
وی ادامه داد: آنچه بیش از هرچیز ما را به سوی این هنر سوق می‌دهد، داستانی است که هر عکس می‌تواند روایت کند. داستان‌های دیدنی که هر عکس روایت می‌کند، چیزی فراتر از کلمات خالی از روح و معنی هستند. داستان‌ها تجربیات، ایده‌ها، احساسات و درک ما را از محیط اطرافمان نشان می‌دهند و بر این اساس عکاسان خوب، راویانی هستند که رویدادهای پیرامون را به زبان تصویر روایت می‌کنند.
ببران تصریح کرد: در این میان صنعت آب و برق به عنوان مهم‌ترین و گسترده‌ترین بخش خدمات عمومی در کشور، محمل روایت‌هایی آکنده از عشق خدمت به مردم و ایستادگی برای دستیابی به هدف تا پای جان است.
 وی افزود: ثبت این لحظات و روایت این قاب‌ها که هنر عکاسی و عکاسان است، از سویی موجب دلگرمی ما و همه همکارانمان در صنعت آب و برق برای ادامه خدمت است و از سویی دیگر می‌تواند محملی برای بازگو نمودن مشکلات، نارسایی‌ها و کمبودهای احتمالی باشد و انگیزه ما را برای خدمت دوچندان کند.
مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با بیان اینکه این هنر می‌تواند همچنین در راستای آموزش مخاطبان در مدیریت تقاضا و مصرف بهینه منابع آب و انرژی و نهایتا در توسعه همه جانبه و آبادانی میهن عزیزمان قرار گیرد، گفت: برگزاری این جشنواره نیز در حقیقت فرصتی است برای قدردانی از هنرمندانی که با بهره‌گیری از هنر عکاسی، ما و جامعه را درخصوص مسائل آب و انرژی حساس کرده و زمینه شناخت بیشتر این صنعت زیرساختی و فراگیر را برای مردم فراهم کردند.
ببران با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «عکس آب با نگاهی به آینده» یادآور شد: فراخوان نخستین جشنواره عکاسی آب با این هدف و به ابتکار عمل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان و با همکاری جهاد دانشگاهی، در دی‌ماه امسال صورت گرفته و تا پایان بهمن ماه و در فاصله تنها دو ماه، 1518 اثر در دو بخش حرفه‌ای و آماتور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره به عنوان ابتکاری از سوی یکی از شرکت‌های استانی در سطح ملی، نشان‌دهنده بخشی از توان اجرایی و عملیاتی شرکت‌های وابسته وزارت نیرو در سطح کشور است که با این گستردگی و سرعت عمل، کمتر شاهد آن بوده‌ایم. برگزاری جشنواره در سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم، از دیدگاه تلاش در راستای انعکاس خدمات و عملکرد این دولت در صنعت آب و برق و صنایع وابسته به آن، حائز اهمیت است.
مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو اظهار کرد: همچنین ارسال این تعداد آثار در 13 محور شامل ارزش اقتصادی آب، کم آبی و بحران آب، سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف آب، تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب و خاک، نقش علوم اجتماعی در مدیریت مصرف آب، استفاده از پساب و بازچرخانی، صنعت سدسازی و توسعه پایدار، مدیریت تقاضای آب، آب و محیط زیست، آب و نگاه به آینده، مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی و ابنیه‌های‌تاریخی آب در مدت دو ماه، نشان از احساس مسئولیت هنرمندان عکاس در برابر موضوع آب و انرژی و اقبال گسترده عکاسان آماتور و نیمه حرفه‌ای به مفاهیم آب و انرژی دارد.
وی با تقدیر از عوامل دست‌اندرکار این جشنواره ملی تصریح کرد: هیئت داوران این جشنواره شامل آقایان، "محمد نوروزی"، عکاس و مسئول بخش عکس فرهنگستان هنر، "مرتضی فرج‌آبادی"، کارشناس گرافیک و معاون چندرسانه‌ای خبرگزاری جمهوری اسلامی و "مرتضی الیاسی"، گرافیست و عضو هیئت مدیره خانه هنرمندان استان زنجان که از طرف جهاد دانشگاهی معرفی شده‌اند و همگی سابقه چندین دوره داوری در مسابقات داخلی و بین‌المللی عکاسی داشته و برنده چندین جایزه داخلی و بین‌المللی بوده‌اند، است که در نهایت از میان آثار ارسال شده، سه اثر در بخش عکاسی حرفه‌ای و سه اثر در بخش عکاسی آماتور را به عنوان آثار برتر به دبیرخانه جشنواره معرفی کرده‌اند.

 

کد خبر: 2319
  تاریخ خبر : 13 اسفند 1399
  آخرین به‌روزرسانی : 13 اسفند 1399
 کارشناس روابط عمومی
 339
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 14
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 3,310
  • بازدید دیروز : 2,668
  • کل بازدید : 6,381,028
  • آخرین به روزرسانی : 30 فروردین 1403 11:55:11
  • شناسه IP شما : 18.220.106.241

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000