|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری جلسه شورای هماهنگی باحضور وزیر نیرو

بنا به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی شرکت اب منطقه ای زنجان در این جلسه مهندس فهیمی رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان گزارش مبسوطی از عملکرد و برنامه های شوراء در سال جاری را تشریح نمود. سپس مهندس کریمی دبیر شورای هماهنگی مدیران طی گزارشی گفت: از ابتدای تشکیل این شوراء فعالیتهای ...

 بنا به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی شرکت اب منطقه ای زنجان در این جلسه مهندس فهیمی رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان گزارش مبسوطی از عملکرد و برنامه های شوراء در سال جاری را تشریح نمود. سپس مهندس کریمی دبیر شورای هماهنگی مدیران طی گزارشی گفت: از ابتدای تشکیل این شوراء فعالیتهای خوبی صورت گرفته است از جمله صرفه جویی 10 درصدی آب و برق  استان، اطلاع رسانی مناسب در زمینه خشکسالی، تهیه مقررات مسابقات استانی ورزش ، پیگیری اعتبارات آب شهری، برگزاری مناسبتهای مختلف بصورتمرت  تشکیل جلسات هم اندیشی ،در راستای سیاستهای وزارت نیرو از جمله ( رضایت مندی مردرباب رجوع، بحث سلامت اداری، اصلاح سیستمها و روش های اداری، جذب نخبگان،) تشکیل جلسات کار گروه انسجام بخشی از جمله فعالیتهای شاخص این  شوراء بوده است.سپس مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: قبل از انقلاب فعالیتهای این شرکت در حد صفر بوده است. و اما در حال حاضر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال 83 مبلغ 58 میلیارد تومان در بخش آب هزینه شده و اما در دولت نهم در عرض سه سال 114 میلیارد تومان هزینه شده و نسبت به دوره قبل 198درصدرشد داشته است.مهندس جعفر فهیمی در خصوص مصوبات سفر دور اول هیات محترم دولت به استان را 15 سد مطالعاتی 3 سد اجرایی و 3 مصوبه مدیریت منابع آب عنوان کردوافزود:اگراین طرحها وارد مرحله اجراء شوند صد و نه هزار و 300 هکتار اراضی منطقه را تامین و 819 میلیون متر مکعب آب استحصال و برای 76740 نفر شغل ایجاد خواهند نمود.وی بدهی به پیمانکاران و مشاوران را 39 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت :

1500 میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است. و در آمد حاصل از طرحهای مذکور 174 میلیارد تومان در سال خواهد بود.وی برای دستیابی به این اهداف خاطر نشان ساخت: کلنگ زنی سد مشمپا و مراش، صدور مجوزهای فاینانس سدهای مشمپا ، گلابر، تالوار و مراش ، تخصیص صد در صد اعتبارات در 6 ماهه اول سال با توجه به سردسیری بودن  و موقعیت جغرافیای این استان و افزایش اعتبارات رالازمه تحقق اهداف برشمرد در این جلسه استاندار زنجان، از تشکیل شورای مدیران صنعت آب و برق را کاری نو و خوب ارزیابی کرد و افزود: از وزیر نیرو تقدیر و تشکر می کنم که دستور تشکیل این شورا را صادر نموده که و حرکتی سازنده در توسعه و پیشرفت صنعت آب و برق استان است و در طی دو سال اخیر گامهای خوبی برداشته شده پرو‍ژه های مطالعاتی صنعت آب و برق به پایان رسیده و اما از لحاظ منابع مالی این طرحها توسط وزارت نیرو باید تقویت شود تا این طرحها وارد مرحله اجرائی شوند قوام نوذری: خواستار توجه بیشتر ستاد برای 5 درصد خشکسالی شد و گفت: در سال آینده نگرانی خشکسالی را داریم و باید با برنامه ریزی کامل و پیشگیری از خشکسالی تلاش کنیم و به بحران آب فائق آییم.
مهندس فتاح در جمع مدیران صنعت آب و برق استان زنجان و فعالیتهای انجام شده شورای انسجام بخشی مدیران را خوب ارزیابی کرد و  اظهار داشت: صنعت آب و برق به هم پیوسته است و انسجام بخشی یک الزام سازمانی است و اساس این کار وحدت و همدلی، همکاری در این دو صنعت مؤثر است.وزیر نیرو گفت: امسال کشور، سخت ترین بحران کم آبی را با کمترین هزینه مدیریت کرد. سید پرویز فتاح امروز در جلسه شورای ارتقای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان زنجان افزود: امسال بدترین خشکسالی 50 سال اخیر را در کشور شاهد بودیم که خوشبختانه با مدیریت و همدلی و استفاده از منابع آبی پشت سدها ، این خشکسالی تا به امروز به خوبی مدیریت شده است.
وی یاد آور شد: با وجود بارندگی های اخیر تنها متوسط بارندگی 50 درصدبوده رسیدیم و بالغ بر 50 درصد یعنی 210 میلیارد متر مکعب در کشور کمبود بارندگی داریم.فتاح مدیریت، انسجام و برنامه ریزی در زمینه کنترل خشکسالی را یک فرایند اصولی و حساب شده در وزارت نیرو دانست و ادامه داد: در حال حاضردر هفت هزار روستای کشور آبرسانی به وسیله تانکرهای آبرسانی صورت می گیرد زیرا این روستاها به وسیله قنوات و چشمه ها تغذیه می شدند که خوشبختانه این روند به صورت مناسب و منسجم مدیریت شده است.وزیر نیرو عزم ملی در زمینه کنترل خشکسالی را یک فرایند انقلابی و جهادی دانست و گفت: جبران خشکسالی در کشور به نحو مطلوب کنترل شده و توانستیم به تجربیات و دستاوردهای خوبی در زمینه مهار خشکسالی دست پیدا کنیم.وی برنامه ریزی برای آینده صنعت آب را یکی از عوامل مهم در زمینه کنترل خشکسالی های احتمالی در آینده دانست و افزود: ایران استعداد آبادانی را داشته و این اراده و خواسته امام و رهبری بوده است.فتاح مهمترین عمل صالح در مقطع کنونی کشور را تلاش در بخش آب عنوان کرد و گفت: تلاش در بخش آب ، تلاش برای توسعه ، سازندگی و آبادانی است .وزیر نیرو در ادامه با عنوان اینکه استان زنجان جزو استان های موفق در زمینه کنترل خشکسالی بوده است افزود: وضعیت بخش آب در استان زنجان مطلوب بوده و گزارشات رسیده از استان زنجان خوب است .وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به وضعیت شرکت ایران ترانسفو با تاکید بر لزوم تقویت این شرکت افزود: صنعت برق به ترانس ها گره خورده است و این صنعت برای توسعه خود نیازمند توسعه و تقویت ساخت ترانس در کشور است .فتاح تاکید کرد: بدهی های صنعت برق تا آخر سال به حداقل خواهدرسیدوزیر نیرو همچنین به نقش موثر شرکت پارس سوویچ در صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت: پارس سوویچ باید در زمینه نوع گرایی گام های موثری بردارد هر چند اشکالاتی در ساخت سوویچ ها وجود دارد که باید رفع شده و در تولید تجدید نظر شود.
وی ساخت چهار نیروگاه برق در استان زنجان را به عنوان یکی از گام های مهم در روند توسعه صنعت برق در استان دانست.فتاح با اذعان به اینکه در روند ساخت چهار نیروگاه برای استان زنجان از برنامه عقب هستیم از استاندار زنجان خواست در خصوص توسعه این بخش و ساخت نیروگاه های جدید در استان تلاش نماید.وی با اشاره به سفر هیئت دولت در نیمه دوم مهرماه سال جاری به استان زنجان گفت: باید در دور دوم سفر، استان بتواند نسبت به کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی دو واحد از این نیروگاههای برق اقدام نماید.ساخت نیروگاه‌های برق در استان زنجان کند است: وزیر نیرو ساخت نیروگاههای برق در استان زنجان را نیاز اساسی استان دانست و اذعان داشت:
: ساخت نیروگاه‌های برق در استان زنجان به ویژه ورود بخش خصوصی به این مقوله کند است و این روند باید اصلاح شود.
پرویز‌ فتاح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه آبگیری سد کینه ورس شهرستان ابهر از توابع استان زنجان با اشاره اینکه در سال جاری نهضت سد سازی در کشور آغاز شده است افزود: وزارت نیرو برای ساخت نیروگاههای زنجان از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت می کند و یک نیروگاه به روش سرمایه‌گذاری دولتی در استان احداث می شود.
 
وزیر نیرو سرعت پیشرفت و توسعه استان زنجان را خوب ارزیابی کرد و افزود: تلاش ما این است که این استان مشکلی در کمبود برق نداشته باشد. فتاح افزود: امیدواریم این نیروگاه با توجه اینکه زمین آن تملک گردیده و مجوزهای بانکی آن اخذ شده است در زمان معین به پایان برسد.
وزیر نیرو در ادامه از ردیف ‌دار شدن 10سد جدید در سال جاری خبر داد وافزود: امسال برای مقابله با خشکسالی‌ها 10سد جدید ردیف ‌دار شدند. فتاح با اشاره به اینکه دو سد از 10 سد ردیف دار شده مختص استان زنجان است افزود: سدهای مشپا و سد مراش از جمله سدهایی است که امسال ردیف‌دار شدند که در استان زنجان احداث خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه ساخت سد مشمپا تا زمان روی کار آمدن دولت نهم یکی از آرزوهای مردم استان زنجان بوده است، افزود: خوشبختانه امسال با تلاش مسئولان‌، نمایندگان استان و با تاکید دولت این سد ردیف‌دار شده است.
به گفته فتاح ساخت این سدها در استان زنجان از نیمه دوم امسال با گرفتن پیمانکار آغاز خواهد شد.
دانش سدسازی ایران صد در صد بومی است: پرویز فتاح با تاکید بر لزوم ادامه نهضت سد سازی در کشور دانش سد سازی در کشور را دانشی صد در صد بومی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ایران توانمندی ساخت سد در سایر کشورها را داراست.
وزیر نیرو ظهر امروز در مراسم آبگیری سد کینه ورس تاکید کرد: ایران جزو چند کشور اول جهان در زمینه سد سازی است.
فتاح در ادامه به خشکسالی های اخیر در کشور اشاره کرد و یاد آور شد: خشکسالی های اخیر کشور با مدیریت و همدلی کلیه مسئولان به خصوص رهبری نظام ، مدیران ارشد و نمایندگان مجلس به خوبی مدیریت و همدلی موجود باعث شد از تبعات منفی خشکسالی در کشور جلوگیری شود.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه کشور در کنترل پیامدهای خشکسالی موفق بوده است وجود سدها و توسعه شبکه سدسازی در کشور را یکی از مهمترین عوامل در کنترل تبعات خشکسالی در کشور عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه روند سدسازی در کشور در مقاطعی با برخی انتقادات مواجه بوده است ، مدیریت و استفاده از آب پشت سدها را مهمترین دلیل و جواب در پاسخ به منتقدان سدسازی در کشور دانست.
فتاح در عین حال اذعان داشت: ما در زمینه آب نسبت به جایگاه واقعی خود عقب هستیم و باید به جایگاه مطلوب خود برسیم و خشکسالی های اخیر یک تلنگر مهم برای ما در بخش آب و برق بود
49 درصد ساخت سد کینه ورس در سالهای 86 و 87 انجام شده است: مدیر عامل آب منطقه ای تهران با اشاره به روند اجرای ساخت سد کینه ورس از سال 76 گفت: بیش از 49 درصد کار ساخت سد کینه ورس در طی سالهای 86 تا 87 انجام گرفته است.
محمد مقدوری امروز در حاشیه آب گیری سد کینه ورس شهرستان ابهر از توابع استان زنجان، افزود: سد مخزنی کینه ورس ابهر با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی یکی از طرحهای مهم برای تامین آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره در افق 1400 به میزان 5/5 میلیون مترمکعب است.
وی ادامه داد: برآورد اولیه احداث این سد 34 میلیارد تومان بود که با احتساب اعتبار مورد نیاز برای احداث تصفیه خانه و خط انتقال به به 440 میلیارد ریال رسید. در این میان تا پایان سال 86 مبلغ 205 میلیارد ریال در اختیار طرح گذاشته شده و امسال نیز حدود 55 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که تاکنون 60 درصد آن تخصیص یافته است.
مقدوری ابراز امیدوواری کرد: با توجه به محدودیت مشکل کاری که در منطقه وجود دارد و نیز ضرروت اتمام عملیات، 100 درصد اعتبار این طرح تخصیص یابد تا با استفاده از فصل کاری موجود، باقیمانده عملیات را انجام دهیم.افزود: بهبود هزار و 568 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد به میزان 5/7 میلیون مترمکعب، اشتغالزایی و افزایش درآمد ملی و منطقه ای، بهبود شرایط زیست محیطی و توسعه اکوتوریسم در منطقه از جمله اهداف این طرح است.
وی افزود: بعد از احداث سد، تصفیه خانه و خطوط انتقال نیز برای انتقال آب شرب به شهرهای مصرف کننده نیز احداث می شود و به نوعی تصفیه خانه مشترکی میان ابهر و خرمدره خواهد بود
در ادامه این جلسه وزیر نیرو در آئین آبگیری سد کینه ورس شرکت نمود. و در مراسم آبگیری سد کینه ورس مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت:
مساحت استان 22164 کیلومتر مربع و جمعیت آن یک میلیون نفر، مساحت اراضی کشاورزی 750 هزار هکتار و مساحت اراضی آبی 155 هزار هکتار است.
مهندس جعفر فهیمی ورودی متوسط سالانه آب به استان زنجان رادو  میلیارد و 90 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: آب تولیدی حوزه عملکرد این شرکت 2 میلیارد و 951 میلیون متر مکعب و مصرف رواناب یک میلیاردو 438 میلیون متر مکعب در سال است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان حجم تخلیه آب چاههای عمیق و نیمه عمیق استان را 1212 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: تعداد 9130 دهنه چشمه، قنوات به تعداد 808 مورد، چاههای عمیق و نیمه عمیق 9474 حلقه و حجم اضافه برداشت 158 میلیون متر مکعب در سال است. مهندس فهیمی تعداد رودخانه های استان را 40 مورد اعلام کرد و خاطر نشان ساخت مهمترین این رودخانه رودخانه قزل اوزن بطول 360 کیلومتر در این استان جریان دارد و با وجود 9 دشت ، 3 دشت ممنوعه و 6 دشت آن آزاد است.
این مقام مسئول در خصوص مصرف آب کشاورزی را در استان دو هزار 323 میلیون متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: در بخش صنعت 18 میلیون متر مکعب و در شرب 168 میلیون متر مکعب است.
مهندس جعفر فهیمی اعتبارات عمرانی این شرکت را 40 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در مقایسه با دولت نهم تا شهریور ماه 87 ، 114 میلیارد تومان و قبل از دولت نهم این رقم 57 میلیارد تومان و با مقایسه آن نسبت دولت نهم به قبل 197 درصد افزایش داشته است.
وی طرحهای به بهره برداری رسیده بعد از انقلاب گفت: با اجرای 38 بند و کانال انتقال آب، 100 حوضچه تغذیه مصنوعی، 13 ایستگاه پمپاژ آب، 44 کیلومتر ساحلسازی، تامین 30 میلیون متر مکعب آب شرب شهر زنجان و تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر 743 میلیارد ریال، 11 هزار هکتار اراضی، 30 میلیون متر مکعب تغذیه، را تامین و احداث نموده است.
در ادامه این جلسه مدیران عامل صنعت آب و برق استان، دیدگاهها، نقطه نظرات، عملکردها، فعالیتهای انجام شده را تشریح نمودند. گفتنی است در این جلسه استاندار زنجان، نماینده مردم شهرستانهای ابهر و خرمدره، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران و مدیران صنعت آب و برق استان حضور داشتند.
کد خبر: 84
  تاریخ خبر : 23 شهریور 1387
 1352
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 32
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 1,770
  • بازدید دیروز : 2,040
  • کل بازدید : 6,385,879
  • آخرین به روزرسانی : 30 فروردین 1403 11:55:11
  • شناسه IP شما : 3.144.16.254

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000