|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری همایش حقوق آب و نظام مدیریت حفاظت منابع آب

همایش حقوق آب و نظام مدیریت حفاظت منابع آب صبح روز چهارشنبه در زنجان برگزار شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی آب منطقه ای استان زنجان? این همایش صبح روز چهارشنبه هشتم آبانماه سالجاری برپاگردید.هدف از برپایی همایش حقوق آب و نظام مدیریت حفاظت از منابع آب مدیریت و نحوه حفاظت حقوقی ...

همایش "حقوق آب و نظام مدیریت حفاظت منابع آب" صبح روز چهارشنبه در زنجان برگزار شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی آب منطقه ای استان زنجان? این همایش صبح روز چهارشنبه هشتم آبانماه سالجاری برپاگردید.هدف از برپایی همایش " حقوق آب و نظام مدیریت حفاظت از منابع آب" ? "مدیریت و نحوه حفاظت حقوقی از منابع آب سطحی و زیر زمینی در سطح استان" ? "تشریح جایگاه حقوق آب و بررسی قوانین و مقررات مرتبط و روشهای قانونمند توزیع عادلانه آب" ? " تشریح نقش موثر قانونی دستگاههای قضایی  و انتظامی برای رفتار قانونی با متخلفان جرایم آبی" ? "پیشگیری از وقوع جرائم مربوط به آب و حمایت حقوقی و قضائی از طرحهای عمرانی" و " هم اندیشی حقوقی در خصوص ارائه راهکار قانونی" ? "حوزه ارتباط حقوقی شرکت آب منطقه ای زنجان با دستگاههای قضایی و انتظامی استان" و "نقش موثر و قانونی ماموران ماده 30 قانون توزیع عادلانه آب( ضا بطان خاص قضایی)" عنوان شد.

در این همایش مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان٬ مدیر کل دفتر حقوق شرکت مدیریت منابع آب ایران٬ ریاست کل دادگستری زنجان ،قضات و دادستان زنجان حضور داشتند.گفتنی است بازدید از طرح سد تهم از برنامه های جانبی این همایش بود.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان ، مهندس جعفر فهیمی در همایش " حقوق آب و مدیریت حفاظت منابع آب " با اعلام خبر فوق اظهار داشت : ما فقط در دشت زنجان در یک سال 177 سانتی متر افت منابع آب داریم که اگر شما فقط میزان مصرف انرژی چاههایی را که برای بالا کشیدن آب از برق استفاده می کنند محاسبه کنید ، در کشور سالانه معادل تولید نیروگاههای عظیم احداث شده انرژی مصرف می شود . این میزان مصرف انرژی خود هزینه ای به بودجه کشور تحمیل می کند .مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان در خصوص هفت دشت استان گفت : از این تعداد دو دشت وضعیت بحرانی دارند . وی با تشریح وضعیت دشت های زنجان و ابهر عنوان کرد : ما در دشت زنجان در منطقه بحرانی هستیم چرا که میزان تغذیه آب زیرزمینی این دشت 276 میلیون متر مکعب و میزان تخلیه آن 347 میلیون متر مکعب بوده است .وی ادامه داد : مجموع کسری مخزن از ابتدا تا کنون یک میلیارد و 806 میلیون متر مکعب است . دشت زنجان به سمتی پیش می رود که جای نگرانی دارد .این مقام مسئول در خصوص وضعیت آب دشت ابهر نیز هشدار داد و بیان کرد : در سال آبی 87 -86 ، کسری این دشت 92 میلیون متر مکعب بود ، در حالی که تغذیه مخزن 231 میلیون متر مکعب است و میزان تخلیه آن 323 میلیون متر مکعب می باشد .مهندس فهیمی به مناسب بودن وضعیت آب دشتهای" ماهنشان و انگوران"و" طارم و خلخال" تاکید کرد و در مورد دشت قیدار گفت : دشت قیدار یکی از دشتهای ممنوعه ماست که میزان تخلیه آن از تغذیه اش بیشتر است و در واقع دخل و خرج ما در این دشت با هم نمی خواند .وی میزان کسری آب مخزن دشت قیدار را در سال آبی87- 86 ، 15 میلیون متر مکعب عنوان کرد و در مورد دشت گل تپه و زرین آباد اظهار داشت : هر چند در این دشت میزا ن کسری آب نداریم اما به مرحله ای رسیده که نباید اجازه برداشت اضافی از این دشت را بدهیم.
همچنین وی افزود : " بهره برداری غیرمجاز ، بی رویه و خارج از ضوابط فنی از منابع آب زیرزمینی موجب فرونشست می شود ، یعنی هر چقدر برداشت غیرمجاز بیشتر باشد ، مخاطرات دشتهای ما بیشتر می شود  ." به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان مهندس فهیمی ، مدیر عامل این شرکت در همایش " حقوق آب و مدیریت حفاظت منابع آب " گفت : حدود 300 دشت از 269 دشت اصلی کشور با خطر فرونشست مواجهند که این نشستها عموما ناشی از تخلیه خلل و فرج زمین ، حاصل از افت آب زیرزمینی است .وی ادامه داد : رابطه بین تغییرات آب زیرزمینی و رویداد فرونشست یک رابطه مسقیم است یعنی هر چقدر برداشت غیرمجاز بیشتر باشد ما بیشتر به رویداد فرونشست نزدیک می شویم .مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان در خصوص محدوده های مطالعاتی کشور عنوان کرد : ما 609 دشت یا محدوده مطالعاتی در کشور داریم که از این تعداد 66 دشت ممنوعه بحرانی ، 183دشت ممنوعه عادی و 360 دشت آزاد محسوب می شود  .وی با اشاره به بیلان آب کشور در سال 79- 80 اظهارداشت : ما در بخش آبهای زیرزمینی بیلان منفی داریم . یعنی دخل و خرجمان با هم نمی خواند . این موضوع خود دلایل مختلفی داشته که عمدتا عدم برخورد عالمانه با برداشتها ، مصارف و تنظیم میزان برداشت از آبهای زیرزمینی ما را به این مرحله رسانده است . حل این موضوع نیز از عهده یک دستگاه برنخواهد آمد و تعاملی با تمامی اجزا در وهله اول با کسانی که مصرف کننده هستند را می طلبد.

کد خبر: 88
  تاریخ خبر : 10 آبان 1387
 1773
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 8
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 1,187
  • بازدید دیروز : 2,668
  • کل بازدید : 6,378,905
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 14:29:17
  • شناسه IP شما : 3.22.249.158

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000