|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با مدیرکل سازمان بازرسی استان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان؛ مهندس اسماعیل افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان بهمراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت با ابوالفضل خمسه، مدیرکل بازرسی استان دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه، گفتگو نمود.

در ابتدای این دیدار،مهندس افشاری به تشریح وضعیت منابع آبی استان پرداخت و اظهارداشت:امسال بارندگی در استان تا به امروز حدود 360 میلی متر گزارش شده است که نسبت به سال قبل حدود 13 درصد کاهش و نسبت به دوره بلند مدت آماری افزایش داشته است و میتوان گفت که ترسالی نسبی در استان حاکم شده که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی، با تاکید بر وضعیت منابع آب زیرزمینی استان که سالانه بطور متوسط حدود 71 سانتی متر افت دارد، تصریح کرد:وجود بارشها، انسداد چاههای غیرمجاز،تعدیل و اصلاح پروانه ها و دیگر اقدامات در این راستا، می تواند گام موثری در توقف یا کاهش افت آبخوان ها در استان باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،به موضوع مصرف آب کشاورزی و طرح سازگاری با کم آبی نیز اشاره نمود و گفت:در این طرح، الگوی کشت و استفاده از کاشت محصولات کم آب طلب توصیه شده است.

دبیر شورای حفاظت منابع آب استان، افزود:هم اکنون وابستگی استان در بخش آب شرب  80 درصد و در صنعت ۹۵ درصد به منابع آب زیرزمینی  است ، که سعی داریم با استفاده از آبهای سطحی مهار شده ،به نرم کشوری در مصرف آب زیرزمینی نزدیک شویم.

وی به حوضه آبریز قزل اوزن نیز اشاره نمود وخاطر نشان کرد:85 درصد وابستگی استان به این حوضه است و اگر حق آبه ها به درستی مدیریت نشوند ،استان دچار مشکل خواهد شد.

افشاری،به بیان کمبود آب در تابستان و وابستگی شهرستان طارم به رهاسازی آب از سد آیدوغموش پرداخت و تصریح کرد:بخش کشاورزی و تولیدی این شهرستان چندین سال  است که از این آب تغذیه می کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای زنجان،با اشاره به تاثیر مثبت سدها در تداوم حیات منطقه در مواقع کمبود بارش هاو همچنین مهار سیلاب،اظهارداشت : ارزش سدها از نظر کاهش وابستگی به منابع آب زیر زمینی و مدیریت بحران بسیار مهم و قابل توجه است.

افشاری، در ادامه ،وضعیت سدهای در دست بهره برداری استان را رضایت بخش توصیف کرد و گفت: سد کینه ورس در شهرستان ابهر با حجم 16 میلیون مترمکعبی در آستانه سرریز شدن است و سدهای تهم ، گلابر و تالوار هم نسبت به زمان مشابه سال پیش از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

وی، با اشاره به شیوع کرونا ویروس، از تبدیل ملاقات حضوری به غیرحضوری و تلفنی خبر داد و افزود: هم اکنون، تلفن ثابت با شماره 33136006 در دفتر مستقر گردیده که روزهای یکشنبه از ساعت 8 صبح  الی 12 ظهر جوابگوی هم استانیهای عزیز هستیم.

ابوالفضل خمسه،مدیرکل بازرسی استان زنجان در این دیدار به اتمام پروژه های سدسازی تاکید نمود و اظهارداشت: با توجه به محدود بودن منابع و ذخائر آب زیرزمینی، اجراء و اتمام پروژه ها از وزارت نیرو در رأس و شرکت آب منطقه ای زنجان در استان، مورد انتظار است.

وی، با تاکید به گزارش بازرسی در سیل سال 1398، تصریح کرد: در این گزارش با بیش از 9 هزار ساعت کار کارشناسی حدود 164 فقره پیشنهاد درج گردیده است و هدف از آن تبیین سیل و برنامه ریزی و ارائه راهکارهای عملی پیشگیری از آن است به نحوی که ترک فعلی صورت نگرفته و عملیات پیشگیرانه هر دستگاه شفاف سازی شود.

مدیرکل سازمان بازرسی استان، در ادامه به ساخت و سازهای موجود در بستر رودخانه های استان اشاره کرد و تعیین تکلیف اجاره بسترها و بررسی میزان خطرپذیری بستر رودخانه ها را الزامی دانست.

این مقام مسئول، با اشاره به شیوع کرونا ویروس، استفاده از بستر دولت الکترونیک را در عمده تعاملات شرکت آب منطقه ای زنجان با مشتریان خود توصیه نمود و افزود: هم اکنون با استفاده از ظرفیت های الکترونیکی شرکت، تهدیدها را به فرصت تبدیل نموده و خدمات را از راه دور با استفاده از امکانات و بستر دولت الکترونیک ارائه دهید.

خمسه، در پایان به پیگیری انسداد چاههای غیرمجاز و تسریع در تعیین تکلیف پرونده های جاری تاکید کرد، و مدیریت آب را عامل مهمی دراقتصاد پایدار استان تلقی نمود.

کد خبر: 2003
  تاریخ خبر : 18 تیر 1399
 کارشناس روابط عمومی
 746
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 25
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 9,680
  • بازدید دیروز : 4,376
  • کل بازدید : 6,409,310
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 12:55:32
  • شناسه IP شما : 3.133.147.252

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000