|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور مدیران عامل و همکاران صنعت آب وبرق زنجان؛

آئین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو برگزارشد

آیین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو با حضور مدیران عامل و همکاران صنعت آب وبرق برگزار و از نفرات برتر این دوره از مسابقات قرآنی تجلیل بعمل آمد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، آیین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو صبح امروز چهارشنبه با حضور مدیران عامل صنعت آب وبرق استان، اساتید برجسته قرآنی و منتخبان مرحله استانی و کشوری در محل سالن همایش شهید سلیمانی شرکت توزیع نیروی برق زنجان برگزار و به کار خود پایان داد.

در این مراسم که اسماعیل افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان نیز حضور داشت؛ حجت الاسلام والمسلمین علی رحمتی، رئیس انسجام بخشی امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان زنجان ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرای مرضیه(س) بانوان بایستی از آن حضرت از جهت عبادت، مجاهدت، حضور در صحنه، تصمیم گیری‌ها و تربیت فرزندان صالح الگو بگیرند.

وی سه ویژگی خاص تبعیت از ولایت، تربیت فرزندانی ارزشمند با روحی رشد یافته و حضور اجتماعی در عرصه‌های مختلف اجتماعی را از ویژگی های منحصربفرد آن حضرت برشمرد.

رئیس انسجام بخشی امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان زنجان ادامه داد: ایشان در عرصه های مختلف به میدان می‌آمدند و به دفاع از ولایت می پرداختند چرا که نسبت به ولی زمان خود احساس وظیفه می کردند و در برخی از صحنه‌ها قاطعانه وارد و با خطبه خوانی حمایت خودشان را از ولایت نشان می دادند.

حجت الاسلام رحمتی خاطرنشان کرد: مرحله استانی چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو حدود دو ماه گذشته با حضور  ۶۵۲۸ شرکت کننده برگزار و مرحله کشوری این دوره از مسابقات در پنج رشته قرائت (تحقیق)، قرائت(ترتیل)، حفظ، تفسیر و تحقیق موضوعی برگزار شد که در این مرحله ۲۲۶ نفر به رقابت با یکدیگر پرداختند، که به لطف خدای متعال و آمادگی همکاران شرکت کننده از صنعت آب و برق زنجان، میثم محمدی همکار شرکت آب منطقه ای زنجان موفق به کسب مقام دوم رشته قرائت تحقیق شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قنبری، مشاور فرهنگی نیروگاه برق حرارتی تهران و استاد حوزه ودانشگاه نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) گفت: امروز مسلمانان در سرتاسر جهان با توکل به خداوند متعال و توسل به قرآن، عترت و سنت پیامبرعظیم الشان اسلام(ص) مسیر تکامل را پیش گرفته اند وهمانگونه که مقام عظمای ولایت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرده‌اند ما  به سوی تمدن نوین اسلامی می‌رویم و این تمدن نوین اسلامی، عظمت اسلام راستین را بر جهانیان نمایان خواهد کرد.

وی افزود: امروز مسلمانان در سراسر جهان با همدلی، هم راهی، وحدت و اخوت سیر تکاملی خود را ادامه می‌دهند و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم در این مسیر حضور دارد و سکان دار وحدت و همدلی و تحقق اهداف اسلام راستین است.

حجت الاسلام قنبری تصریح کرد: حضرت فاطمه سلام الله علیها در دین اسلام جایگاه بسیاری رفیعی دارد و به ویژگی های متعددی ممتاز است. آن حضرت معصومه است و یازده نفر از ائمه شیعه از نسل آن حضرت هستند. سوره و آیاتی از قرآن کریم همچون سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت و همسر و فرزندانش نازل گردیده و ایشان به عنوان اهل بیت رسول خدا (ص) خوانده شده اند. مطابق با روایتی از پیامبر اکرم (ص)، دوستی و دشمنی با حضرت فاطمه به منزله دوستی و دشمنی با پیامبر(ص) است و در روایتی دیگر آن حضرت را سیدة نساء العالمین (بزرگ بانوی زنان جهانیان) نامیده است.

دکتر محمودیان از اساتید دانشگاه در این آئین با تشریح اهمیت انس با قرآن در خانواده ها گفت: قرآن مدلی از زندگی را طراحی می‌کند که در آن مدل انسان نه تنها نباید بهره و حظ خود را از دنیا فراموش کند که باید عاقبت خود را در آن دنیا مدنظر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه این مدل کاملاً علمی است، ادامه داد: ما با بررسی های علمی در تحقیقات دانشگاهی متوجه شدیم که رویکرد زندگی از منظر قرآن کاملاً با آموزه هایی علمی سازگاری دارد.

محمودیان با بیان اینکه پایان نامه کارشناسی ارشد خود را در زمینه روانشناسی و مشاوره در دانشگاه شهید بهشتی با عنوان «بررسی تأثیر آموزش مهارت های زندگی با رویکردهای قرآنی در درمان افسردگی» به انجام رسانده است، گفت: این مدل با اطمینان بسیار بالا اثبات می‌کند که مهارت قرآنی می تواند بیماری های روانی مثل افسردگی را درمان کند.

این روانشناس تصریح کرد: به طور دقیق تر می توان گفت این مهارت ها با سبک زندگی قرآنی سه رویکرد در بر دارد که شامل رویکرد پیشگیرانه، درمانی و رشد ارتقاء شخصیت است.

وی در توضیح رویکرد پیشگیرانه گفت: این رویکرد به این معنی است که همه افراد جامعه وقتی با مفاهیم قرآنی آشنا می شوند کمتر در معرض بیماریی های روحی و روانی قرار می گیرند و دچار پیشگیری روانی می شوند.

شایان ذکر است در این مراسم از میثم محمدی همکار شرکت آب منطقه ای زنجان که موفق به کسب رتبه دوم رشته تحقیق در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو شده بود و همچنین سید احمد موسوی که در رشته ترتیل مقام نخست و رشته تحقیق مقام دوم استانی را به خود اختصاص داده بود با اهدا لوح تقدیر و جوائزی قدردانی بعمل آمد.

همچنین در این مراسم، از اعضای شورای فرهنگی صنعت آب وبرق استان زنجان نیز به جهت کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه (ممتاز) در ارزیابی های امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در سال 1400 را کسب کرده بودند، تجلیل شد.

کد خبر: 3162
  تاریخ خبر : 16 آذر 1401
 کارشناس روابط عمومی
 183
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 21
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 305
  • بازدید دیروز : 4,376
  • کل بازدید : 6,399,935
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 12:55:32
  • شناسه IP شما : 18.223.172.252

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000