|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه ای زنجان معرفی شد

با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ، مهندس جعفر فهیمی به عنوان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان معرفی و از خدمات مهندس سید مهدی موسوی در طی 5 سال فعالیت در این شرکت قدر دانی شد ...

با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ، مهندس جعفر فهیمی به عنوان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان معرفی و از خدمات مهندس سید مهدی موسوی در طی 5 سال فعالیت در این شرکت قدر دانی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان ، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه این مراسم - که چهارشنبه دوم خرداد ماه 1386 برگزار شد - گفت: بیش از یکصد هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد .

وی افزود : در حال حاضر 88 سد در کشور با حجم آبگیری 10 میلیارد متر مکعب در حال ساخت است و از این تعداد سد 18 سد با ظرفیت آبگیری 5/2 میلیارد متر مکعب آب تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.وی با عنوان این مطلب که قبل از انقلاب تنها 13 سد در کشور وجود داشت ، یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص از دهه 70 به بعد نهضت عظیمی در زمینه سد سازی در کشور به وجود آمد که در همین راستا در حال حاضر 182 سد بلند و 320 سد کوتاه در کشور وجود دارد.دکتر زرگر اجرای 200 پروژه فاضلاب شهری در 200 شهر کشور و اجرای 200 پروژه آب شرب شهری را از برنامه های مهم در دست اجرای وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: برای اجرای این تعداد طرح آبی در کشور اعتباری معادل 40 هزار میلیارد ریال و همچنین 800 میلیون دلار ارزی اختصاص یافته است. 

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا مهمترین معضل و چالش بخش آب کشور را کمبود اعتبار عنوان کرد و تاکید نمود: در حال حاضر برای اجرای پروژه های سد سازی کشور جدا از بخش آب و فاضلاب 2 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته ، در حالی که ظرفیت اجرای این پروژه ها نیازمند اختصاص 2برابر این میزان یعنی حداقل 4 هزار میلیارد تومان است.
دکتر زرگر با تاکید بر این مطلب که دولت و مجلس همواره در تدوین بودجه کشور نگاه ویژه ای به بخش آب کشور داشته اند ، متذکر شد: با تمامی حمایت های دولت و مجلس ، خوشبختانه ظرفیت اجرایی کشور در زمینه ساخت سازه های آبی و همچنین بخش آب و فاضلاب بیشتر است.
وی تنها راه غلبه بر این مشکل را پیدا نمودن منابع دیگر غیر از بخش دولتی برای سرمایه گذاری در بخش آب کشور عنوان کرد.
این مقام مسئول در وزارت نیرو از کمبود سیمان و همچنین تغییرات قیمت در بازار میلگرد ، سیمان و مصالح سد سازی و بخش آب به عنوان مشکل دوم یاد کرد و متذکر شد: در حال حاضر مشغول رایزنی با وزارت بازرگانی جهت رفع این معضل هستیم.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در ادامه کشور ایران را پس از کشور چین و ترکیه جزو سه کشور برتر دنیا در زمینه تعداد سد های ساخته شده عنوان کرد و تاکید نمود: کشور ایران به لحاظ ساخت سازه های آبی و همچنین سد سازی دارای جایگاه خوبی در دنیا می باشد.
وی یادآور شد: در حال حاضر به لحاظ علمی هیچ رتبه بندی قابل استنادی در جهان صورت نگرفته است .ولی با توجه به عملکرد مطلوب کشور در زمینه حضور در اجلاس های بین المللی و ارائه مقالات و نظریات در زمینه سد سازی و آب می توان گفت که ایران جزو هفت کشور برتر دنیا در زمینه مدیریت علمی آب در جهان است.
به گفته زرگر وقوع خشکسالی ها در برخی مناطق کشور ، افزایش جمعیت و رفاه عمومی و همچنین نیاز به تولید محصولات کشاورزی و صنعتی 3 عامل مهم در بروز مشکل در سفره های آب زیر زمینی است.
وی با عنوان این مطلب که هم اکنون 400 هزار چاه عمیق و نیمه عمیق در کشور وجود دارد ، گفت: 20 در صد از این چاه ها یعنی 80 تا 90 هزار از این چاه ها غیر مجاز هستند.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در ادامه با تاکید بر این مطلب که در برنامه 25 در صد از مازاد برداشت ها کنترل شود ، گفت: در این زمینه تلاشها ی زیادی صورت گرفته ، ولی برای تحقق کامل برنامه یک سری مشکلات قضایی و سیاسی در کشور وجود دارد.
وی طرح تحول مدیریت آبهای زیر زمینی در 12 زمینه برای مقابله با گسترش مشکل در آبهای زیر زمینی را یادآور شد و تاکید نمود: مهمترین عاملی که در این زمینه می توان مفید واقع شود بحث اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم است که در همین زمینه با فتاوایی که از مراجع عظام و همچنین مقام معظم رهبری گرفته شده است ، سعی شده به لحاظ اجتماعی و مذهبی به مردم آگاهی رسانی شود.
دکتر زرگر یاد آور شد: در مجموع 2 سال اخیر نزدیک به 500 میلیون متر مکعب آزاد برداشت را در کشور کنترل کردیم.
وی با تاکید بر این مطلب که آبهای زیر زمینی به عنوان منابع استراتژیک کشور محسوب می شود ، افزود : آبهای زیر زمینی بسیار حساس هستند و کیفیت و کمیت آنها با اقدامات صورت گرفته ، تحت تاثیر قرار می گیرد.
به گفته وی مقوله آلودگی آب های زیر زمینی کشور یکی از چالشهای مهم کشور در آینده خواهد بود.
دکتر زرگر با تاکید بر نقش استراتژیک آب در معادلات بین المللی و صنعت و کشاورزی گفت: باید با تمهیدات قانونی ویژه و با توجه به استانداردهای جهانی نسبت به بالا بردن کیفیت آب و جلوگیری از آلودگی آن تلاش شود.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اعلام کرد: در حال حاضر 250 هزار نفر در قالب 500 شرکت مشاوره ای ، اجرایی و پیمانکاری در بخش آب کشور فعالیت می کنند که از این تعداد تنها 5 در صد جزو بخش دولتی بوده و 95 در صد بقیه بخش خصوصی را شامل می شوند.
دکتر زرگر همچنین از اجرای اولین طرح سد سازی کشور توسط بخش خصوصی کشور در زنجان خبر داد و افزود: اولین طرحی که توسط بخش خصوصی قرار است در کشور اجرا شود ، در استان زنجان آغاز خواهد شد.
معاون وزیر نیرو در ادامه گفتگو با خبرنگاران استان زنجان از رشد 20 درصدی اعتبارات بخش آب استان زنجان خبر داد و یاد آور شد: در حال حاضر تاکید فراوانی وجود دارد که در همین راستا 50 در صد اعتبارات مورد نیاز تامین شده است.
دکتر زرگر همچنین با اشاره به وجود 610 دشت در کشور گفت: از این تعداد دشت موجود در کشور ، نزدیک به 200 دشت با عدم تعادل و دارای افت سطح آب زیر زمینی مواجه ساخته و مازاد برداشت آب از آنها صورت می گیرد.
شایان ذکر است در این مراسم مهندس موسوی گزارشی از وضعیت منابع آب استان و عملکرد 5 ساله شرکت آب منطقه ای زنجان را ارائه نمود.
در این مراسم استاندار زنجان ، مدیران عامل صنعت آب و برق استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.

کد خبر: 18
  تاریخ خبر : 5 خرداد 1386
 1294
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 14
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 1,158
  • بازدید دیروز : 2,344
  • کل بازدید : 6,429,111
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 07:55:41
  • شناسه IP شما : 18.117.81.240

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000