|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

بیست و سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان به ریاست استاندار زنجان برگزار شد.

بیست و سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان به ریاست استاندار زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،بیست و سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان به ریاست استاندار زنجان در سالن امام علی (ع) استانداری زنجان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس رضاپور،مدیرعامل این شرکت با قرائت دستور کار جلسه و ارایه گزارش مختصری از وضعیت بارندگی و اینکه کاهش 75 درصدی نسبت به متوسط دوره آماری سال گذشته در بارندگی امسال مشهود است، اظهار داشت:با چنین وضعیت بارندگی و آورد رودخانه ها و آبخوان های استان متاسفانه ما کماکان شاهد مصرف چند برابری همشهریان و بخصوص کشاورزان و بهره برداران در منابع آبی استان هستیم.وی به همکاری گسترده و همه جانبه دادگستری استان زنجان با شرکت آب منطقه ای زنجان اشاره کردو افزود:برای نخستین بار در کشور جلسه حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی استان به ریاست مدیرکل دادگستری زنجان و با حضور دادستان زنجان و اکثر روسای دادگستری و دادستانهای شهرستانها برگزار شد.مهندس رضاپور درخصوص مصوبات این جلسه به حاضرین گفت: دراین جلسه مقرر گردید،1. موضوع رسیدگی به دادخواستهای مربوط به مطالبه خسارت وارده به منابع آبی ناشی از برداشت غیر مجاز از چاههای مجاز و غیر مجاز از صاحبین چاهها اخذ و برای تقویت آبخوان داری و تغذیه مصنوعی همان منطقه هزینه شود2. صدور دستور قضایی صریح و قاطع و کامل در جهت پر ومسلوب المنفعه نمودن چاههای غیر مجاز و توقیف دستگاههای حفاری صورت گیرد3. اینکه نیروی انتظامی به جهت مشهود بودن جرایم ارتکابی تخلفات منابع آب و حساسیت و فوریت موضوع ، مکلف به هر گونه همکاری جهت پر ومسلوب المنفعه نمودن چاههای غیر مجاز و برخورد با هر گونه تخلفات منابع آبی گردید4. انسداد و پر نمودن فوری چاههای غیر مجاز ، پلمپ و جلوگیری از بهره برداری چاههای موضوع فرم 5 قانون تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه بهره برداری که روند تعیین تکلیف آنها خاتمه نیافته استمورد تاکید قرار گرفت 5. سازمان جهاد کشاورزی اقدامات تشویقی و اعطای تسهیلات لازم برای کشاورزان و صنایع وابسته به بخش کشاورزی را منوط به مصرف بهینه آب و نصب کنتور هوشمند از طرف آنها نماید6.شرکت آب منطقه ای زنجان از صدور هرگونه مجوز جهت انتقال چاه ها از اراضی محدوده چاه به محل دیگر خودداری نماید و مواردی ازاین قبیل مصوبات که در اجرای برنامه های این شرکت در برخورد با متخلفین منابع آب استان وقفه ایجاد می کرد، در دستور کار این جلسه قرار گرفت. وی اضافه کرد: طی پنج سال گذشته یک هزار و 312 چاه غیر مجاز مسدود، از اضافه برداشت 372 چاه جلوگیری و 867 چاه فاقد پروانه پلمپ شده است.مدیرعامل آب منطقه ای زنجان گفت: با این اقدامات در مجموع از اضافه برداشت 109 میلیون مترمکعب آب از منابع زیر زمینی این استان جلوگیری شده است.وی خاطر نشان کرد امسال بیشترین فعالیت را در زمینه مقابله با چاه های غیر مجاز  خواهیم داشت و انتظار می رود تا پایان امسال در زمینه جلوگیری از برداشت آب از چاه های غیر مجاز بتوانیم  527 حلقه چاه با 16 میلیون مترمکعب آب مصرفی را به سرانجام برسانیم.

مهندس اسدالله درویش امیری استاندار زنجان نیز با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش شدید سالانه بارندگی ها نسبت به سالهای گذشته در اکثر نقاط کشور و بخصوص استان زنجان افزود: موضوع جداسازی آب خام برای آبیاری فضای سبز شهری از آب شرب با جدیت دنبال شود. وی یادآورشد: انتظار می رود هر آنچه به عنوان آب خام استفاده می شود از آب شرب شهری جدا شود.استاندار زنجان بر لزوم پیگیری جدی نصب کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی تاکید کرد و گفت: برای بهره برداری از 35 سد خاکی حاشیه روستاها، اولویت با تامین آب شرب است و پس از آن دیگر بخش ها مد نظر قرار گیرد.وی افزود:شرکت آب منطقه ای زنجان هرچه سریعتر نسبت به انسداد چاههای غیرمجاز اقدام نموده و سازمان جهادکشاورزی و فرمانداران نیز همکاری و حمایت همه جانبه را جهت عملیاتی نمودن موضوع انسداد این چاهها بعمل آورند.

کد خبر: 1000
  تاریخ خبر : 1 آبان 1396
 کارشناس روابط عمومی
 670
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 12
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 427
  • بازدید دیروز : 1,344
  • کل بازدید : 6,476,075
  • آخرین به روزرسانی : 26 اردیبهشت 1403 20:39:06
  • شناسه IP شما : 18.226.165.13

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000