|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دوره آموزشی نقش و جایگاه دستگاههای اجرایی در توسعه باحضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان برگزارشد.

دوره آموزشی نقش و جایگاه دستگاههای اجرایی در توسعه باحضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،دوره آموزشی نقش و جایگاه دستگاه اجرایی در توسعه با حضور مهندس رضاپور مدیرعامل این شرکت، سید ناصر موسوی ناظر آموزشی مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استانداری زنجان،معاونین،مشاورین مدیرعامل و مدیران شرکت آب منطقه ای زنجان در محل سالن شهید شهریاری این شرکت برگزارشد.

در این دوره آموزشی مهندس رضاپور با اشاره به بخش کلان مدیریت کشور و ماموریت این بخش اظهارکرد:سه ماموریت در این عرصه قابل ذکر است؛اول به بخش قانونگذاری که به قوه مجریه مربوط می شود و نقش آن تصویب و اجرای قوانین در کشور است. دوم اجرای قوانین است که بعهده قوه مجریه بوده و دولت در سنگر مقدم این بخش قرار دارد و سومین بخش که وظیفه نظارتی دارد و در تفکیک قوا به قوه قضاییه مربوط می شود.

وی به نقش رهبری در هماهنگی این سه قوا اشاره کرد و افزود:حلقه اتصال و ارتباط این سه قوه از طریق رهبری محکم تر و قوی تر می شود.

رضاپور افزود: وظایف و قوانین مصوب که از سوی مجلس شورای اسلامی به قوه مجریه ابلاغ می شود در دولت تفکیک شده و از طریق وزارتخانه های مربوطه به اجراء گذاشته می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ادامه داد که؛ این شرکت نیز زیر نظر وزارت نیرو در چارچوب قوانین ابلاغی و تعریف شده حرکت نموده و خود را مکلف به اجرای تکالیف صادره از وزارتخانه متبوع میداند.

وی افزود:وزارت نیرو برای انجام ماموریت های خود سیاست های کلی نظام را مد نظر قرار داده و وظایف حاکمیتی خود را در این راستا تعریف نموده است و یکی از مهمترین آنها تامین آب و برق برای بخش های مختلف اعم از کشاورزی،شرب،صنعت و خدمات و ... می باشد.

رضاپور اظهارکرد: وزارت نیرو برنامه ها و سیاست های خود را در یک چشم انداز بلند مدت ترسیم نموده تا نیازهای نسل های بعد نیز لحاظ گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان افزود:شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اهداف و برنامه های استراتژیکی در تبعیت از وزارت نیرو برای رسیدن به افق 20 ساله برنامه ریزی نموده و درصدد عملیاتی نمودن آنها می باشد و این موضوع محقق نخواهد شد مگر اینکه همه دستگاههای اجرایی بصورت هماهنگ با یکدیگر عمل نمایند.

رضاپور به برنامه های 5 ساله مصوب مجلس نیز اشاره کرد و گفت:این برنامه ها بصورت قوانین بودجه سنواتی سالانه جهت اجراء به دولت ابلاغ می گردد.

وی به فلسفه وجودی و ذاتی شرکت آب منطقه ای زنجان نیز اشاره ای نمود و افزود: این شرکت در خصوص تامین آب مطمئن و کنترل بخش های مختلف مصرف منابع آب زیرزمینی بخصوص در بخش کشاورزی برنامه های مختلفی را ارایه و به اجراء گذاشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به مصرف بیش از اندازه منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت:باید سهم بالای مصرف در کشاورزی را کاهش داده و آن را در جهت اشتغال زایی به سمت صنعت هدایت نمود تا بتوان گفت راندمان مصرف آب در استان بالا رفته است.

وی در خصوص حوضه های آبریز استان زنجان نیز گفت:بیشترین حوضه هایی که استان ما در آن قرار دارد حوضه سفید رود است که حدود 84 درصد می باشد و 7محدوده مطالعاتی داریم که 5 دشت آن در وضعیت بحرانی قرار دارد.

رضاپور به ساخت سد های کوچک و بزرگ در استان زنجان و نیاز مبرم به تامین آب 15 ساله استان اشاره کرد و تصریح نمود:سدهای مثل تالوار و مشمپا در همین راستا و تامین آب مطمئن برای آینده استان برنامه ریزی و احداث شده است.

وی افزود:باوجود بارش هایی که در فصل بهار سالجاری داشتیم،متاسفانه بدلیل مصرف بالا در همه بخش های استان هنوز دچار بحران کم آبی هستیم و باید با مدیریت صحیح استان را از چالش های مربوط به کمبود منابع آبی نجات دهیم.

رییس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای زنجان افزود:در دنیا استانداردی برای مصرف آب برنامه ریزی شده وجود دارد به این صورت که اگر میزان برداشت آب از منابع تجدید شونده تا 20 درصد باشد شاهد شرایط پایدار، 40 درصد باشد شاهد شرایط قابل تحمل و در صورتی که بیش از 40 درصد باشد وارد شرایط تنش آبی خواهیم شد، تصریح کرد: اما اگر برداشت آب از منابع تجدید شونده بیش از 60 درصد باشد وارد بحران آبی می‌شویم، این در صورتی است که نسبت مصرف آب در کشور نسبت به پتانسیل تجدید شونده 86 درصد است، بنابراین ما در مرحله بحران آب هستیم و اگر این روند ادامه داشته باشد در آینده با تبعات بسیار سنگین آن روبرو خواهیم شد.

در این دوره سید ناصر موسوی ناظر آموزشی مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استانداری زنجان با اشاره به لزوم برگزاری دوره های متعدد برای کلیه دستگاههای اجرایی در جهت تسهیل امر آموزش و آگاه سازی کارکنان دولت افزود:پیشنهاد می گردد برخی سدها وجهه توریستی پیدا کرده تا دانش آموزان و عموم مردم برای بازدید و گذران اوقات فراغت از این مکانها استفاده نمایند.

مدیر دفتر هیئت مدیره شرکت نیز در همین خصوص از آغاز پروسه واگذاری سد گلابر در راستای گردشگری

به بخش خصوصی خبر داد.

کد خبر: 1276
  تاریخ خبر : 16 مرداد 1397
  آخرین به‌روزرسانی : 16 مرداد 1397
 کارشناس روابط عمومی
 550
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 29
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 532
  • بازدید دیروز : 2,758
  • کل بازدید : 6,440,666
  • آخرین به روزرسانی : 16 اردیبهشت 1403 16:20:22
  • شناسه IP شما : 13.59.122.162

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000