|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

جلسه استانی کارگروه سیل و مخاطرات آب ،برق و فاضلاب در شرکت آب منطقه ای زنجان برگزارشد.

جلسه استانی کارگروه سیل و مخاطرات آب ،برق و فاضلاب در شرکت آب منطقه ای زنجان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،جلسه استانی کارگروه سیل و مخاطرات آب،برق و فاضلاب با حضور مهندس باقری مدیرکل مدیریت بحران استان،اعضای این کارگروه و مهندس رضاپور مدیرعامل شرکت به میزبانی شرکت آب منطقه ای زنجان در سالن شهید شهریاری این شرکت برگزارشد.

در ابتدای این جلسه مهندس گرانمایه در خصوص آمار مقایسه ای بارندگی های استان گزارشی ارایه نمود و اظهار کرد: حجم رواناب های محدوده مطالعاتی استان نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشته که در صورت تداوم این بارندگی ها انتظار می رود آب ورودی سدهای استان افزایش یابد.

گرانمایه خلاصه ای از عملکرد و شرح وظایف کارگروه مدیریت بحران در استان را عنوان داشت و افزود:استانها و شهرستانهای جانشین و معین بر اساس طبقه بندی وزارت نیرو مشخص شده و هماهنگی های لازم با این استانها در جهت همکاری و همگرایی بیشتر برای زمانهای حساس و مواقع بروز حوادث طبیعی صورت گرفته است.

دبیر کارگروه با تشریح مانور انجام شده در اکثر سدهای استان در راستای آمادگی و انسجام بیشتر متولیان امر ،گفت: 29 مورد مانور با موضوعات واصله از وزارت نیرو در سطح این شرکت و خارج از آن با همکاری همکاران ستادی و شهرستان برای همگرایی بیشتر انجام شده که متعاقب آن بازخورد و نتیجه حاصله مستندسازی شده و به مقامات مربوطه در استان و وزارت نیرو ارسال شده است.

مهندس سید بهزاد احمدی، مدیردفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای زنجان نیز در این جلسه در خصوص بارندگی های پنجم خردادماه در روستای اندآباد سفلی کلیپی پخش کرد و اظهارداشت:یکی از علل بروز حادثه پل در حال احداث بود که مسیر طبیعی آب را مسدود و منحرف نموده بود.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مقابله با سیل و طغیان تشریح کرد:باید موانع و مشکلات پیش روی حریم و بستر رودخانه های استان شناسایی و رفع گردد تا شاهد بروز چنین سوانحی نباشیم.

مهندس مهانفر معاون حفاظت و بهره برداری این شرکت با اشاره به اختصاص اعتبار برای شناسایی و مطالعه 7 مورد از مسیل های شهری ، افزود:در برنامه های آتی، این شرکت برای جلوگیری و آمادگی جهت رویارویی با حوادث طبیعی خود را آماده و مهیا می کند.

مهندس باقری،مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان در این جلسه ضمن یادآوری این موضوع که صرفا هدایت اعتبارات بحران بعهده مدیریت بحران استان است اظهارداشت:دستگاههای اجرایی باید پیگیری لازم را انجام دهند تا این اعتبارات در حیطه وظایف آن دستگاه وصول و هزینه گردد.

وی بر تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه مخاطرات مسیل ها جهت ارایه راهکار کاهش خطرات توسط شرکت آب منطقه ای زنجان تاکید کرد.

باقری افزود:شهرداری ها و همه دستگاههای اجرایی باید در تمام حوزه های شهری برنامه های لازم را در راستای کاهش بحران انجام دهند چراکه مسئولیت جان و مال مردم را برعهده دارند.

مدیرکل بحران استانداری اظهارکرد:ایران رتبه 6 از 10 رتبه جهانی را در بلاخیزی و در معرض بلایای طبیعی بودن دارد و باید با اتحاد و تشریک مساعی ، بروز حوادث را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: رویکرد استاندار و مدیریت بحران استان در خصوص برنامه های آتی ،شروع فعالیت کارگروههای 14 گانه در استان،تدوین برنامه عملیاتی و قابل اجراء در بازه زمانی 3 ساله،خروج از رویکرد سنتی مدیریت بحران وپیشگیری ، تثبیت مراحل چهارگانه مدیریت بحران و دارابودن آمادگی لازم با رویکرد علمی برای جلوگیری از آسیب ها و تخریب های حاصله از خطرات و بلایای طبیعی و دیگر موارد لازم می باشد.

وی با تاکید بر شناسایی نقاط قوت و ضعف و شناسایی وظایف همه دستگاهها در بحث مدیریت بحران افزود:مدیریت بحران وظیفه دارد سیاست های حوزه را هدایت کرده و به نتیجه لازم برساند و نظرات کارگروه ها را به مراجع بالاتر برده و تصویب نماید و در این خصوص رویکرد استاندار نیز سوق دادن اعتبارات به سمت پیش بینی وپیشگیری است.

مهندس رضاپور ،رئیس کارگروه سیل و مخاطرات آب و برق و فاضلاب استان، در این جلسه ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان و اعضای حاضر در این جلسه، اظهارکرد:همه مسئولین استانی و شهرستانی به نوعی درگیر بحرانهای حاصله از حوادث هستند و بایستی تکالیف محوله از سوی وزارتخانه های متبوع ضمن بومی سازی به خوبی انجام گیرد و با ثابت ماندن اعضای کارگروه ،سازوکارهای عملی در رابطه با مصوبات کارگروه ، صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،افزود:برای مطالعات ساماندهی سیلاب در محدوده شهرها و روستاها باید طرحی جامع تدوین و اجرا گردد تا مخاطرات بلایای طبیعی به حداقل برسند.

در پایان،اعضای کارگروه به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود در راستای همکاری و پیشگیری هرچه بیشتر در برابر حوادث و بلایای طبیعی پرداختند.

کد خبر: 1426
  تاریخ خبر : 11 دی 1397
 کارشناس روابط عمومی
 462
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 9
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 863
  • بازدید دیروز : 1,344
  • کل بازدید : 6,476,511
  • آخرین به روزرسانی : 29 اردیبهشت 1403 13:06:11
  • شناسه IP شما : 3.147.47.59

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000