|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در برنامه رادیویی دستاور شبکه اشراق زنجان بمناسبت دهه فجر

حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در برنامه رادیویی دستاور شبکه اشراق زنجان بمناسبت دهه فجر

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، مهندس رضاپور مدیرعامل این شرکت مصادف با پنجمین روز از دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه رادیویی دستاور شرکت نمود و به تشریح عملکرد 40 ساله صنعت آب استان پرداخت.

در ابتدای برنامه،مهندس رضاپور با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران،به اختصار وظایف و ماموریت های شرکت آب منطقه ای زنجان را تشریح نمود.

رضاپور اظهارکرد:اولین برنامه این شرکت مدیریت و برنامه ریزی منابع آبی استان بمنظور بهره برداری بهینه از آب و ترویج فرهنگ مصرف بهینه این نعمت الهی و دومین برنامه حفاظت کمی و کیفی آب های سطحی و زیرزمینی استان است که برای جلوگیری از افت سطح آب سفره های زیرزمینی و جبران آب زیرزمینی در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،هدف از اجرای طرحهای سدسازی و ایستگاههای پمپاژ و تغذیه های مصنوعی را در راستای مدیریت منابع و مصارف آب دانست.

وی تصریح کرد: سازماندهی رودخانه های استان،کنترل سیلاب،تولید انرژی و ... همه در یک چارچوب نظامند به یکدیگر مرتبط بوده و برای استفاده از فناوری های نوین علمی در حوزه آب از هیچگونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

مهندس رضاپور در خصوص شروع فعالیت شرکت آب منطقه ای زنجان اظهار کرد:این شرکت در سال 1372 از شرکت آب منطقه ای گیلان منفک و فعالیت خود را در زمینه تامین آب پایدار برای این استان آغاز کرد.

وی افزود:حدود 726 میلیون متر مکعب آب حجم مخزن سدهای استان می باشد که پس از انقلاب در استان به بهره برداری رسیده اند.

رضاپور آب قابل تنظیم سدهای کوچک استان را که نقش تغذیه و ذخیره برای منطقه تحت پوشش خود دارند را حدود 334 میلیون متر مکعب دانست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ادامه داد: 2400 هکتار شبکه آبیاری زهشکی مدرن در شهرستان ایجرود در پایاب سد گلابر ایجاد شده است.

وی گفت:در قالب طرح تعادل بخشی و انسداد چاههای فاقد پروانه در استان حدود 216 میلیون مترمکعب از تخلیه آب های زیرزمینی جلوگیری شده است.

رضاپور تعداد سدهای بهره برداری شده از محل اعتبارات ملی و استانی را جمعاً 9 سد بر شمرد و تعداد   کنتور های هوشمند نصب شده  بر روی چاههای مجاز را 1934 دستگاه بیان نمود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به عملکرد شرکت آب منطقه ای زنجان در 4 دهه گذشته از انقلاب اشاره کرد و افزود:در فاصله زمانی 57 الی 68 عملکرد خاصی نداشتیم،چون کشور درگیر مسایل جاری بود. دهه دوم انقلاب که از سال 77 تا 87 می باشد مطالعات2 سد تهم و گلابر آغاز شد، که سد تهم برای تامین آب شرب شهر زنجان نقش بسیار مهم و حیاتی دارد.

وی افزود:در دهه سوم انقلاب بین سالهای 78 الی 87 حدود 8 سد مخزنی کوچک و بزرگ با حجم مخزن حدود 210 میلیون متر مکعب آب قابل برنامه ریزی برای مصارف شرب و کشاورزی ایجاد گردید.

رضاپور به مطالعه و اجرای همزمان سد کینه ورس در سال 79 در شهرستان ابهر اشاره کردو افزود: این سد برای تامین آب شرب شهرستانهای ابهر و خرمدره و روستای پایین دست این سد احداث گردید.

این مقام مسئول به تعداد 13 تغذیه مصنوعی با حجم تغذیه 46 میلیون متر مکعب در سال برای تغذیه آبخوان های زنجان و سلطانیه اشاره کرد و گفت: تعداد 18 ایستگاه پمپاژ با حجم 51 میلیون متر مکعب برای استفاده بهینه و کانالیزه آبهای سطحی و رودخانه برای 6452 هکتار از اراضی کشاورزی و صنعت استان با اشتغالزایی 4429 نفر بصورت مستقیم ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان افزود: 44 بند انحرافی و 3 سردهنه بمنظور تامین آب 11440 هکتار از اراضی کشاورزی با اشتغالزایی 8658 در سطح استان به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در دهه سوم انقلاب این شرکت توانست با احداث سد تهم آب شرب شهر زنجان را از محل سد تهم تامین نماید.

رضاپور گفت: دهه چهارم انقلاب را از مقطع سال 88 تا 97 در نظر گرفت و گفت، اهم اقدامات صورت گرفته را می توان به نصب 1439 دستگاه کنتور هوشمند و تعداد 621 کنتور حجمی هوشمند بر روی چاههای کشاورزی و صنعت اشاره کرد.

وی به ایجاد 2400 هکتار شبکه آبیاری و زهکشی بصورت مدرن در شهرستان ایجرود با هدف اشتغالزایی 1800 نفر در شبکه پایاب گلابر اشاره کرد و افزود:با تشکل آب بران در این منطقه حدود 800 هکتار آن به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به آغاز عملیات اجرایی سد مشمپا اشاره کرد و گفت:این سد با هدف تامین آب شرب و صنعت زنجان به میزان 50 میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است.

رضاپور به عملیات اجرایی سد مراش نیز اشاره کرد و عنوان داشت: این سد برای تامین آب شرب و  صنعت ماهنشان،دندی و روستاهای اطراف با حجم 6.5 میلیون مترمکعب در دست ساخت می باشد.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی ساختمان سد بلوبین با حجم مخزن 3.5 میلیون متر مکعب درسال اشاره کرد و گفت: این سد برای تامین آب شرب و صنعت شهرستان ایجرود و روستاهای اطراف در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،به طرحهای اجرا شده در شهرستان طارم اشاره کرد و اظهار داشت: سدهای میزرا خانلو 1 و 2 در این شهرستان به بهره برداری رسیده و برای حدود 12440 هکتار از اراضی حقابه بران شهرستان طارم اخذ تخصیص به میزان 114میلیون متر مکعب آب صورت گرفته که برای بالا بردن راندمان کشاورزی انجام شده است.

مهندس رضاپور به آبگیری سد بلوک در زنجان همزمان با ایام ا... دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: وجود پتانسیل بسیار مساعد و بالقوه درپائین دست این سد برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی درصنعت گردشگری و احداث گلخانه های صنعتی ، از ویژگی های این طرح است.

وی به آبگیری سد تالوار اشاره کرد و افزود: آبگیری این سد در سال 92 صورت گرفت و حجم مخزن آن 500 میلیون مترمکعب می باشد حدود 80 میلیون متر مکعب آب پشت این سد جمع شده و امیدواریم سال آینده و در فصل گرما با پایین آمدن سطح آب رودخانه، با رهاسازی آب از این سد ،منطقه را از بی آبی نجات دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان اظهار داشت:با رایزنی های انجام شده با وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی(تبریز) سال گذشته نیز آبی که بطول 200 کیلومتر مسیر را طی می کند، رها سازی شد و موجب خرسندی و شادی کشاورزان و بهره برداران و عموم مردم شهرستان طارم را فراهم نمود.

رضاپور به برنامه های دهه پنجم شرکت آب منطقه ای زنجان نیز اشاره ای نمود و افزود:تکمیل سدهای مشمپا،سد مراش و بلوبین در راستای تامین آب شرب شهرستانهای تحت پوشش خود تاثیر فراوانی خواهند داشت.

وی افزود:از دیگر برنامه های جاری این شرکت حفاظت و حراست از منابع آب زیرزمینی بدلیل تداوم خشکسالی و کمبود آب و پایین آمدن سطح آب رودخانه های فصلی و برداشت بی رویه و غیرمجاز است و برای افق 1425 که نیازهای جمعیتی دیده شده است و بایستی از منابع موجود حفظ و حراست نماییم و این همکاری و همیاری همه دستگاههای اجرایی استان را می طلبد.

کد خبر: 1464
  تاریخ خبر : 16 بهمن 1397
  آخرین به‌روزرسانی : 16 بهمن 1397
 کارشناس روابط عمومی
 479
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 12
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 346
  • بازدید دیروز : 1,996
  • کل بازدید : 6,437,722
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 07:55:41
  • شناسه IP شما : 18.119.172.146

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000