|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در برنامه زنده تلویزیونی مطالبه در شبکه اشراق

حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در برنامه زنده تلویزیونی مطالبه در شبکه اشراق

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،مهندس رضاپور مدیرعامل این شرکت در برنامه زنده تلویزیونی مطالبه، حضور یافت و به سئوالات مجری برنامه پاسخ داد.

رضاپور در سخنانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به عموم مردم استان،سال آبی امسال را در تاریخ  50 ساله گذشته بی نظیر دانست و عنوان داشت:از ابتدای سال آبی بارشهای خوبی به شکل برف و باران داشتیم چنانچه تاکنون 374 میلی متر بارندگی در استان رخ داده که در مقایسه باسال گذشته تاکنون 62 درصد افزایش رانشان می دهد و این میزان نسبت به متوسط بلند مدت 50 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی به 4 سد مخزنی بزرگ استان نیز اشاره نمود و اظهارکرد:این 4 سد بزرگ در مجموع 719 میلیون متر مکعب حجم مخزن دارند و 330 میلیون متر مکعب از این مخازن پر شده است که تقریباً 7 برابر نسبت به آورد سال گذشته این سدها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با تاکید بر بارندگیهای بی سابقه ای که امسال در سطح کشور و استان رخ داد،اظهار داشت:سد کینه ورس در شهرستان ابهر رسالت خود را در کنترل سیلاب های امسال در این شهرستان بخوبی انجام داد و توانست با وجود اینکه 99 درصد حجم مخزن 16 میلیون مترمکعبی آن پر بود، نزدیک 40 میلیون متر مکعب آب رودخانه بالادستی را کنترل و از طریق دریچه تحتانی به اراضی پایین دست هدایت نماید.

رضاپور در ادامه به طرحهای تغذیه مصنوعی استان نیز اشاره کرد و افزود: با احداث و سرمایه گذاری روی این پروژه ها می توان از هدر رفت و برون رفت آبهای سطحی به خارج از حوزه آبریز استان جلوگیری کرد.

وی به بارندگی های آغاز سال که در 23 استان کشور رخ داد و در 10 استان موجب سیلابی شدن رودخانه ها و طغیان آن و زیرآب رفت برخی از شهرها و آبادیها شد اشاره کردو گفت: استان زنجان نیز جزء استانهایی بود که از این سیلابها بی نصیب نماند ولی بدلیل وجود سد کینه ورس مسیل سیلاب و رودخانه کنترل شد و خدا را شاکریم که هیچگونه آسیبی به کشاورزان و بهره برداران پایین دست این سد وارد نشد.

عضو کارگروه مدیریت بحران استان به وجود 1400 کیلومتر رودخانه در استان اشاره کرد و تصریح کرد:در 25 ساله گذشته 44 کیلومتر از این رودخانه ساماندهی شده که میتوان در صورت تزریق بودجه لازم مابقی را نیز ساماندهی کرد.

رضاپور قزل اوزن را بزرگترین و طویلترین رودخانه استان دانست و افزود:83 درصد حوزه این استان در رودخانه قزل اوزن قرار دارد و با پر آب شدن این رودخانه در فواصل آبی می توان گفت اقتصاد کشاورزی استان نیز تقویت می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در ادامه مباحث خود به سئوالی در خصوص نحوه توزیع آب از سد گلابر نیز پاسخ داده و اظهار داشت: سد گلابر در سال 85 آبگیری و در سال 91 افتتاح شده است و نزدیک 70 میلیون متر مکعب از مخزن 110 میلیون متر مکعبی آن پر شده است یعنی حدود 63 درصد از حجم مخزن و این در حالی است که مدرن ترین شبکه آبیاری و زهکشی در استان در پایاب این سد اجراء شده است، ولی بدلیل عدم وجود تشکلهای یا تعاونی کشاورزان و نبود هماهنگی و همسویی کشاورزان و بهره برداران منطقه با یکدیگر موجب شده تاکنون از 2400 هکتار اراضی زیرکشت این منطقه از آب این سد بی بهره بمانند.

وی افزود:با رایزنی هایی که با یک شرکت تعاونی در استان اصفهان صورت گرفته درشرایط مشابه، کشاورزان را مجاب به همگرایی و همکاری بیشتر در استفاده از آب یکی از سدهای استان اصفهان نموده است، امیدواریم در این منطقه نیز شاهد هماهنگی این تعاونی باشیم.

رضاپور به میزان آب بخش صنعت در شهرستان ایجرود اشاره کرد و عنوان داشت: در بخش صنعت، تخصیص آب برای کارخانه ریخته گری از سد گلابر در نظر گرفته شده است و هیچگونه سهمی برای کارخانه پتروشیمی در این شهرستان از این سد تعریف نشده است و در صورت نیاز این کارخانه میتواند از پساب استفاده نماید.

وی در پایان ضمن قدردانی از همه آحاد مردم استان،بخصوص کشاورزان و بهره برداران ،خواستار استفاده بهینه از آب این نعمت بزرگ الهی که متعلق به آیندگان است، شد.

کد خبر: 1550
  تاریخ خبر : 14 اردیبهشت 1398
 کارشناس روابط عمومی
 512
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 18
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 2,345
  • بازدید دیروز : 10,888
  • کل بازدید : 6,412,863
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 12:55:32
  • شناسه IP شما : 3.16.66.206

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000