|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت:

۲۲ درصد از جمعیت فعالان ستادی وزارت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، فریبا نظری‌پورکیایی مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده در نشست مشترک نمایندگان و مسئولان امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، دانشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان و خانواده استان با تاکید بر اینکه در برهه کنونی باید از ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی استفاده لازم را ببریم، افزود: آمار حاکی از آن است که در حال حاضر ۲۲ درصد از فعالان ستادی وزارت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

این گزارش حاکی است:در ابتدای این جلسه که با حضور دکتر حقیقی استاندار زنجان برگزار شد، خانم بلوری مدیرکل اموربانوان استانداری زنجان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان حاضر در جلسه و با اشاره به فعالیت های امور زنان استانداری و حمایت های صورت گرفته از تشکلها، اظهارداشت: افزایش حضور زنان در سازمانهای مردم نهاد،حضور جدی در کارآفرینی مبتنی بر دانش،افزایش حضور زنان در پستهای مدیریتی و مراکز علمی و دانشگاهی،مشارکت و تقسیم کارهای بین بخشی و ترویج ورزش و دانش خود مراقبتی و حفظ سلامتی از دیگر برنامه های این واحد است.

در ادامه، دکتر حقیقی استاندار زنجان با تاکید بر رتبه بالای استفاده کالای ایرانی توسط خانواده های زنجانی و حمایت از تولید ملی، اظهار کرد: مهرانه (انجمن حمایت از بیماران سرطانی) یکی از نمادهای همیاری مردم این استان در امر مشارکت برای درمان بیماران است و طی آمار اعلام شده شهروندان زنجانی ماهانه ۷۰۰ میلیون تومان به حساب این انجمن واریز می کنند.

مقام عالی استان اضافه کرد: به کمک خیران میانگین پرداختی برای مددجویان کمیته امداد این استان سه ونیم برابر میانگین کشوری است که این اقدام ارزشمند اوج عظمت و بزرگی زنجانی ها را  در سطح کشور نشان می دهد.

استاندار زنجان علاقه مردم این استان به لحاظ استفاده از کالاهای داخلی را حائز رتبه دوم کشوری برشمرد  و ادامه داد: این موضوع بیانگر اعتقاد شهروندان زنجانی به منویات رهبری در حوزه های مختلف به ویژه استفاده از کالاهای تولید داخل است.

وی یادآورشد: فعالیت های مختلف عمرانی در استان از قبیل طرح سبزه میدان به عنوان مرکز تاریخی، فرهنگی، دینی و اجتماعی که مدت ۴۰ سال مسکوت مانده بود در دست انجام است.

نماینده عالی دولت در استان، طرح توسعه بیمارستان خیری  ۴۲۰ تختخوابی ولیعصر(عج) را از دیگر اقدامات این استان برای خدمات رسانی مطلوب به مردم ذکر کرد .

استاندار زنجان با بیان اینکه  بانوان برای پیشبرد برنامه های خود و تصاحب پست های مدیریتی باید به جای شعار در عمل توانایی های خود را به  اثبات برسانند، ادامه داد: تشکیل هیئت های اندیشه ورز برای احصای مطالبات و خواسته های این قشر امری ضروری بوده و تحقق این مهم انجام اقدامات اثرگذار را هموار می سازد.

دکتر حقیقی ادامه داد: در سال جاری ۱۰۰  نفر از زنان این استان در پست های رئیس گروه، مدیر کل و رئیس شهرستان منصوب می شوند، هر چند با وجود اقدامات انجام گرفته تا حد مطلوب فاصله وجود دارد و در این راستا فرمی طراحی و در اختیار دستگاههای اجرایی قرار داده شده است که ۲ نفر از بانوان در حد رئیس گروه، رئیس شهرستان و یا معاون مدیرکل معرفی شوند.

مدیرعالی اجرایی استان تصریح کرد: تا کنون ۴۹ از بانوان استان در پستهای مختلف منصوب شده اند و اعتقاد بر این است که بانوان با توجه به تحصیلات عالی می توانند توانمندی های خود را در عرصه های مختلف مدیریتی به نمایش بگذارند و این یک تکلیف قانونی است.

وی با بیان اینکه با وجود تاکید بر استفاده از ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی، گفت: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که این تصدی‌گری‌ها نباید محلی برای آزمون وخطای مدیرانی که این پست‌ها را قبول می‌کنند، باشد.

نظری پورکیایی از نگارش کتاب «کوه‌های سفید دوردست» بر اساس زندگی‌نامه شهیده فهیمه سیاری، از شهدای شاخص زن در کشور خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه آمار حاکی از آن است که زنجان جزو استان‌هایی است که در حوزه بانوان عملکرد شاخصی داشته و توانسته است تا حدود زیادی با قرار گرفتن در جایگاه پنجم کشوری، انتظارات را در این زمینه برآورده کند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه خوشبختانه نگاه امروز نماینده عالی دولت در استان زنجان به بانوان، نگاه باز و مسئولانه‌ای بوده و همین امر باعث شده است که شاهد حضور حداکثری زنان در این عرصه باشیم، ادامه داد: در حال حاضر از ۳۷ هزار دهیار فعال در کشور، ۲۴۹۰ دهیار را بانوان تشکیل می‌دهند تا در این بخش نیز شاهد استفاده از ظرفیت‌های بانوان باشیم.

نظری‌پورکیایی در ادامه با بیان اینکه در برهه کنونی، گفت‌وگوی خانواده‌ها با یکدیگر کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها در این زمینه حاکی از آن است که میزان گفت‌وگوی خانواده‌ها با یکدیگر به نیمساعت رسیده که این موضوع به هیچ وجه مطلوب ارتباط میان خانواده‌ها نیست.

در پایان برخی از مشاورین و نمایندگان دستگاههای اجرائی ، نظرات و چالشهای سازمان متبوع خود را مطرح نمودند.

کد خبر: 1658
  تاریخ خبر : 19 مرداد 1398
 کارشناس روابط عمومی
 449
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 16
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 2,050
  • بازدید دیروز : 3,500
  • کل بازدید : 6,445,684
  • آخرین به روزرسانی : 18 اردیبهشت 1403 08:16:55
  • شناسه IP شما : 3.147.89.85

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000