|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

سومین جلسه اعضای کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات برق و آب و فاضلاب استان برگزار شد.

سومین جلسه اعضای کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات برق و آب و فاضلاب استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، سومین جلسه اعضای کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات برق و آب و فاضلاب استان یکشنبه هفتم مهرماه در سالن شهید شهریاری با حضور اکثریت اعضاء راس ساعت 10 صبح و به ریاست مهندس رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، تشکیل شد.

در ابتدای جلسه، مهندس منصور گرانمایه دبیر کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات برق و آب و فاضلاب استان زنجان ضمن خوش آمد گویی به اعضای کارگروه، خلاصه ای از مصوبات جلسه گذشته را یادآور شد.

وی نامه مدیریت بحران کشور به استانداران و شرکتهای آب منطقه ای راتشریح کرد و گفت: در این نامه به جهت کاهش خطر پذیری سیل ، برنامه های پیشگیری از وقوع حوادث سیل در آینده و آزاد سازی بستر رودخانه تاکید شده است.

دبیر کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات برق و آب و فاضلاب استان در ادامه جلسه به ذکر نامه نگاری های صورت گرفته و عملکرد 7گانه سیلاب و تعیین حد بستررودخانه ها و تملک حریم به ویژه در مقاطع مراکز جمعیتی ، تولیدی و اعمال مدیریت مناسب و جلوگیری از تعرض به آن اشاره کرد و افزود: طبق اجرای ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب وتبصره آن، مطالعات تعیین حد بستر و حریم 810 کیلومتر از رودخانه های استان در مناطق دارای اولویت انجام شده است .

رئیس گروه مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای زنجان، در ادامه به نظارت بر لایروبی مستمر حریم پل های محورهای مواصلاتی بر رودخانه های دائمی و فصلی اشاره نمود و گفت: در این راستا شرکت آب منطقه ای اقدام به شناسایی 37 مورد سازه های غیر اصولی بر مسیر رودخانه ها نموده و با پیگیری و تشکیل جلسه های متعدد با اداره راه و شهرسازی به دنبال اصلاح پل ها و افزایش ظرفیت آبگذری در محدوده این سازه ها بوده است.

در ادامه مهندس ثاقب عزیزخانی، مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل به طرح آزادسازی رودخانه زنجانرود از محدوده پل سید شهدا تا میدان بسیج اشاره کرد و گفت: با توجه به اثرات خشکسالی در سالهای گذشته و از طرف دیگر افزایش مصارف کشاورزی از آبهای سطحی که اغلب فصول سال دارای روان آب بوده اند، بتدریج بستر و حریم رودخانه توسط دخالتهای انسانی شاهد تغییرات گردیده و این تغییرات غالباً موجب کاهش عرض طبیعی بستر رودخانه ها و مسیل شده اند که تصرفات عدوانی و توسعه کشاورزی در حاشیه رودخانه ها و احداث اعیانی  را نیز شامل می شود.

مدیردفتر رودخانه ها در خصوص سیاست های مدیریت منابع آب اظهار داشت:این سیاستها در بخش مهندسی رودخانه ها و سواحل ، دیواره حفاظتی و آبشکن ها و نیز لایروبی و اصلاح شیب رودخانه ها می باشد که در این راستا حدود 44 کیلومتر از سواحل رودخانه های استان ساماندهی شده است .

وی با اشاره به اقدامات غیر سازه ای گفت:این اقدامات شامل انجام مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها بمنظور پیگیری و جلوگیری از دخل و تصرفات در بستر و حریم آنها با هدف تامین فضای مورد نیاز جهت عبور ایمن سیلاب ها تاکنون حدود 810 کیلومتر از رودخانه ها اصلی استان به انجام رسید است .

در ادامه این جلسه مهندس یوسف رضاپور رئیس کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات برق و آب و فاضلاب استان به میانگین بارش های اوائل فروردین ماه در حوزه ابهر اشاره نمود و گفت: بیشترین این بارشها در 12 فروردین ماه امسال با 90 میلی متربارندگی بود و انتظارات از کارگروه به دلیل بارندگی ها و سیل های رخ داده بیشتر شده است.

مهندس رضاپور تاکید کردکه با اعلام نیاز ها به استانداری زنجان و پیگیری اعتبارات جهت اجرای برنامه مسیل های رودخانه و جلوگیری از وقوع حوادث در این مسیل ها، شاهد بروز حوادث ناگوار نباشیم .

وی خاطر نشان کرد که شرکت آب منطقه ای زنجان در راستای وظایف قانونی خود و اجرای برنامه های کاهش خطرپذیری سیل تا پایان سال 96حدود 58 کیلومتراز رودخانه های استان را با اجرای طرح های دیواره سازی ، ساماندهی نموده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان یادآور شد که بر اساس مطالعات صورت گرفته حدود 37 کیلومتر، بازه دارای اولویت ساماندهی مشخص شده است و حدود 90کیلومتر در مرحله دوم مطالعه ساماندهی رودخانه در دست اقدام می باشد.

در ادامه جلسه، کارگروه  با پرسش و پاسخ به سوالات اعضای کارگروه و امضای صورتجلسه به کار خود پایان داد.

کد خبر: 1716
  تاریخ خبر : 7 مهر 1398
 کارشناس روابط عمومی
 392
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 11
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 3,761
  • بازدید دیروز : 1,626
  • کل بازدید : 6,481,035
  • آخرین به روزرسانی : 30 اردیبهشت 1403 14:57:48
  • شناسه IP شما : 18.226.185.103

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000