|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در گفت و گو با خبرنگار صداو سیمای مرکز زنجان:

برای تکمیل پروژه سد تالوار 120 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مهندس اسماعیل افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت:سد تالوار بین سه استان زنجان،کردستان و همدان قرار دارد و برای تکمیل این پروژه مهم حدود 120 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،مهندس افشاری  در مصاحبه با  خبرنگار مرکز اشراق با اشاره به عقبه مطالعاتی که در سنوات گذشته از این سد موجود است، اظهارداشت: در سال 1392عملیات آبگیری این سد توسط رئیس جمهور محترم وقت آغاز شد و از آن به بعد بود که در واقع برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری و پیاده سازی طرح آبرسانی سد تالوار کلید خورد.

وی افزود: درسدهای مخزنی معمولاً بعد از آبگیری، عملیات بهره برداری شروع می شود ودر سد تالوار نیز بعد از عملیات آبگیری عملیات احداث شبکه آبرسانی آن نیز شروع شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: امسال و سال گذشته بارندگی‌های استان و شمال غرب مطلوب بود ولی در سالهای آبی قبل از 96 و 97 خشکسالی مستمر و آزاد دهنده ای را شاهد بودیم و با توجه به این رویداد مهم طبیعی ، آب پشت همه سدهای استان وضعیت بهتری پیدا کردند تا آنجائیکه این امر منجر به تصمیم وزارت نیرو در تکمیل پروژه های ناتمام در استان برای بهره‌برداری در بخش شرب و صنعت شد.

افشاری، با تاکید بر اینکه سه استان در خصوص بهره بردای  از سدتالوار ذینفع هستند، تصریح کرد: برای استان همدان و کردستان، بهره‌برداری از آب شرب این سد اختصاص داده شده است و برای منطقه گرماب و زرین رود شهرستان خدابنده استان زنجان نیز از همین سد آب شرب و صنعت تخصیص داده اند.

وی اهمیت سدسازی را در جمع آوری آبهای جاری حاصله از بارندگیهای سالهای اخیر مهم ارزیابی کرد و افزود: این موضوع می‌طلبید که مخازن سدهای استان را در جهت جلوگیری از وقوع سیل و بروز خطرات جانی و مالی آماده کنیم، که در همین راستا، برای تکمیل سد تالوار و تملک اراضی حاشیه آن حدود 120 میلیارد تومان اعتبار لازم است و وزارت نیرو موافقت نموده تا امسال 50 درصد این اعتبار را برای تکمیل این پروژه در اختیار شرکت آب منطقه ای زنجان قرار دهد.

این مقام مسئول، عنوان کرد: 8 استان به رودخانه قزل اوزن مرتبط هستند و وزارت نیرو بر اساس مدل مدیریت یکپارچه منابع آب ،توسعه کشاورزی را در همه استانها ممنوع کرده است، مگر اینکه این بارندگی‌ها ادامه پیدا کند و وضعیت بیلان منطقه تغییر یابد.

افشاری تاکید نمود: با وضعیت موجود به غیر از بارندگیهای دو سال اخیر، مقاطعی از استان  مثل شهرگرماب وجود دارد که بزرگترین مشکل آن در تابستان ، نبود آب چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ کیفیت آب می باشد، و می بایست  از طریق خط انتقال آب از سد تالوار به این موضوع رسیدگی شود.

وی گفت: تاکنون برای سد تالوار حدود 238 میلیارد تومان هزینه شده است و در خصوص سد گلابر نیز اظهارکرد: خوشبختانه امسال نیز آب خوبی همانند سال گذشته پشت این سد جمع آوری شده و از 2400 هکتار اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری این سد، بیش از هزار هکتار از اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری با 6 میلیون متر مکعب حقابه آن زیرکشت رفته است و بدلیل تخصیص آب به بخش صنعت این شهرستان، امکان افزایش سهم آب در بخش کشاورزی وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای زنجان، بحث گردشگری سد گلابر را نیز با اهمیت توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود که با جلسات متناوبی که با میراث فرهنگی استان برگزار کرده ایم تا حدود زیادی به هدف اصلی که جذب گردشگر هست نزدیک شده ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، در خصوص سد کینه ورس گفت:این سد در حال حاضر 16 میلیون مترمکعب آب دارد و برای آب شرب شهرستانهای ابهر و خرمدره پشتوانه مهمی تلقی می گردد.

مهندس افشاری،افزود: حقابه زمین های پایین دست این سد در حال حاضر از طریق رهاسازی آب از دریچه تحتانی اتفاق می افتد که با تکمیل پروژه انتقال آب این سد که حدود 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بصورت مکانیزه و شبکه ای خواهد شد.

وی گفت: با تلاش ها و رایزنی هایی که استاندار زنجان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انجام داده اند قول تزریق بخشی از بدهی پیمانکار این پروژه داده شده است و مقرر گردیده تا پایان سال شاهد تکمیل این پروژه و راه اندازی آب در کانال شبکه آبرسانی به تصفیه خانه آب شهرستان ابهر باشیم.

کد خبر: 1950
  تاریخ خبر : 20 خرداد 1399
 کارشناس روابط عمومی
 568
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 11
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 599
  • بازدید دیروز : 2,344
  • کل بازدید : 6,428,552
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 07:55:41
  • شناسه IP شما : 3.12.71.237

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000