|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان عنوان کرد

کسری ۱۸ میلیون مترمکعبی آب در پشت سدهای زنجان

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای زنجان گفت: امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کسری حدود ۱۸ میلیون مترمکعبی آب در پشت سدهای زنجان وجود دارد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،اسماعیل افشاری ظهر امروز (۳ فروردین ماه) در جلسه ستاد مدیریت بحران استان ، با اشاره به وضعیت سدهای استان، اظهار کرد: در حال حاضر حجم آب موجود در مخازن سدهای در دست بهره‌برداری استان بیش از ۲۶۹ میلیون مترمکعب است ، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته حجم آب موجود در پشت مخازن، حدود 280 میلیون مترمکعب بود.

وی با اشاره به آمادگی کامل این شرکت در شرایط بحرانی ،تصریح کرد: تاسیسات آبی استان آمادگی آبگیری حدود 105 میلیون مترمکعب رواناب حاصل از بارندگیهای بهاری را دارند .

دبیر شورای حفاظت از منابع آبی استان با اشاره به دوم فروردین روز جهانی آب، ادامه داد: روز جهانی آب به ما یادآوری می‌کند که هر یک از ما وظیفه داریم، بیشتر از مردمان سرزمین‌هایی که آب‌های فراوان دارند، به حفظ و صیانت آب حساس باشیم.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان خاطرنشان کرد: ما باید به سوی آینده‌ای توسعه‌یافته‌تر و پایدارتر از طریق تامین آب صنعت و جلوگیری از مصرف بی‌رویه آن در بخش کشاورزی نگاه کنیم؛ چراکه برای توسعه پایدار، توام با احترام گذاشتن به گذشتگان‌مان می‌بایست در فکر نیاز آبی آیندگان‌مان باشیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه، علیرغم اعلام سازمان کشوری، سیلاب‌های پیش‌بینی‌ شده در استان زنجان اتفاق نخواهد افتاد، اظهار کرد: از مجموع ۹ مدل هواشناسی پیش‌بینی شده برای روزهای آینده، سیلابی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود. در مجموع برای ۳۶ ساعت ۵۰ تا ۸۰ میلی‌متر بارش پیش‌بینی می‌شود که سبب بروز سیل نخواهد شد.

محمدرضا رحمن‌نیا ادامه داد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی امروز شاهد آسمانی قسمتی ابری و غبارآلود خواهیم بود که در بعداز ظهر با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید و بارش‌های رگباری پراکنده همراه خواهد شد. تا پایان هفته شرایط برای نفوذ توده گرد و غبار به استان و کاهش کیفیت هوا وجود داشته و از فردا با نفوذ سامانه‌ای به منطقه شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه وزش‌ بادهای شدید در روز پنج‌شنبه نیز ادامه خواهد داشت، افزود: از عصر چهارشنبه تا ظهر پنج‌شنبه بارش‌های رگباری باران و رعد و برق با احتمال تگرگ در حد خفیف تا متوسط پیش‌بینی می‌شود. همچنین وزش بادهای نسبتا شدید در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

استاندار زنجان نیز در این جلسه با قدردانی از رهبر معظم انقلاب به جهت نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب در شعار امسال، همه مسائل و رفع موانع را مشخص و مورد تاکید قرار داده اند که به طور مفصل نشست هایی جهت تحقق این شعار خواهیم داشت.

 فتح اله حقیقی همچنین با تاکید بر لزوم آمادگی مسوولان برای مقابله با حوادث احتمالی از جمله هشدارهای جوی، به فقر امکانات در برخی از دستگاه ها اشاره کرد و افزود: در بازدید از چند دستگاه از جمله اورژانس، آتش نشانی، راه آهن، برخی هتل و مسافرخانه ها متاسفانه کمبود امکانات ملموس بود.

وی با تاکید بر اینکه دلیل این کمبودها مشخص نیست گفت: واقعا نمی دانیم که آیا توزیع عادلانه امکانات صورت نگرفته یا مسئله دیگری عامل این کمبود ها به ویژه در حوزه مقابله با کرونا ویروس است.

 استاندار زنجان با اظهار تاسف از اینکه جاهایی که ضروری است برای شرایط بحران، امکانات بیشتری داشته باشند، اما از نظر امکانات در فقر هستند و مشکلات بسیاری هم دارند افزود: این در حالی است که در جلسات، با ارائه گزارش از امکانات موجود می‌گویند و نیز در نمایشگاه های متعدد، امکانات بسیار را در معرض نمایش می‌گذارند، اما مشاهدات عملی در بعضی از این ارگان ها و دستگاه ها، خلاف آن است.

 حقیقی در ادامه با گرامیداشت دوم فروردین روز جهانی آب وارائه راهکارها و دستورات لازم در جهت رفع مشکلات حوزه مدیریت بحران، خواستار هماهنگی و همکاری همه اعضا شد.

 وی از مدیریت بحران استان خواست تا اهتمام ویژه در خصوص خرید امکانات لازم برای برخی از دستگاه ها و ارگانها به ویژه در حوزه مقابله با کرونا به خرج دهد.  

 حقیقی همچنین بر استفاده از ظرفیت سپاه و ارتش و امکانات سایر ارگان ها، برگزاری جلسه و هماهنگی های لازم  تاکید کرد.

استاندار زنجان یادآورشد: فرمانداران و بخشداران هم با برآورد امکانات و رصد نیازها در حل و فصل مشکلات موجود تلاش کنند.

مقام عالی استان از  مسئولان ذیربط، صدا و سیما و خبرنگاران خواست تا هشدارهای لازم را به موقع به اطلاع مردم برسانند.

کد خبر: 2358
  تاریخ خبر : 4 فروردین 1400
 کارشناس روابط عمومی
 610
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 6
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 333
  • بازدید دیروز : 1,996
  • کل بازدید : 6,437,709
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 07:55:41
  • شناسه IP شما : 18.225.31.159

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000