|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در دیدار رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان:

هنر بهترین و رساترین زبان برای انتقال مفاهیم فرهنگی است

"غلامرضا نظری" رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در دیداربا "اسماعیل افشاری" مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ضمن تقدیر و تبریک به همکاران این شرکت در برگزاری با شکوه جشنواره ملی آب با نگاهی به آینده،گفتمان هنر را در جامعه بسیار تاثیر گذار دانست هنر را بهترین و رساترین زبان برای انتقال مفاهیم فرهنگی عنوان نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، در ابتدا لیلا امیدوار مدیر روابط عمومی این شرکت ضمن خیرمقدم گویی به میهمانان گزارشی از نحوه برگزاری جشنواره ملی آب با نگاهی به آینده ارائه نمود و گفت:این جشنواره در 13 محور شامل ارزش اقتصادی آب، کم‌آبی و بحران آب، سازگاری با کم‌آبی، تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی، مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب، خاک، نقش علوم اجتماعی در مدیریت مصرف، استفاده از پساب و بازچرخانی آب و ... برگزارشد و خوشبختانه توانست نظر مخاطبین را با پرداختن هر چه بیشتر به مقوله بحران آب، به خود جلب نماید.

امیدوار به آگاه سازی آحاد جامعه نسبت به مسئولیت اجتماعی آنها نیز اشاره کرد و عنوان داشت: در حال حاضر بیش از 90 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف میشود  و بحران حاصل از آن و نیز کاهش بارشها برای آینده استان خطرناک است لذا اطلاع رسانی و فرهنگسازی گسترده ،ضروری و اجتناب ناپذیراست.

وی در ادامه  به همین منظور از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان درخواست کردکه در جهت آگاهی بخشی عمومی ، فضای تبلیغاتی موجود در مبادی ورودی شهر زنجان را در فواصل مختلف در اختیار این شرکت قرار دهند تا بتوان از این ظرفیت در جهت نیل به اهداف مهم اطلاع رسانی عمومی و رعایت الگوی مصرف و حفاظت از ذخایر آبی استان استفاده نمود.

در این دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با حساس دانستن وضعیت کنونی منابع آبی استان که برگرفته از بارشهای کم و عدم رعایت الگوی مصرف درست است،اظهارداشت:وضعیت بحران آب لایه های متعددی دارد و رساندن مفهوم کم آبی به مردم از زبان خبر و رسانه تکراری و کم اثر شده  است و این را می طلبد تا با استفاده از زبان فرهنگ و هنر، این بحران را به مردم و بخصوص کشاورزان که مخاطبین اصلی ماهستند منتقل نمائیم.

افشاری تصریح کرد:بدلیل تبدیل بارشها از برف به باران و کم شدن نزولات جوی نسبت به سنوات قبل حدود 47 درصد کاهش و نسبت به دراز مدت نیزحدود 30 درصد منفی هستیم  و این خود گویای وخامت ذخایر آبی استان است.

وی به گره خوردن معیشت مردم به کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود:متاسفانه بسیاری از بهره برداران و کشاورزان از آب مجازی و هدر رفت آب با کاشت محصولات پرآب طلب آگاهی ندارند و با عدم توجه به راندمان کشاورزی اقدام به مصرف بی رویه آب با ایجاد هزینه های سرسام آور می کنند که حتی یک سوم این سرمایه به آنها برنمی گردد.

دبیرشورای حفاظت منابع آب استان به اهمیت سدسازی در استان نیز تاکید کرد و گفت :امروزه بدلیل کاهش بارشها و لزوم ذخیره روانابهای موجود در استان و تغییر الگوهای مصرف ،ضروریست که همه دستگاههای مسئول در کنار شرکت آب منطقه ای زنجان باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، خاطرنشان ساخت:در این مواقع بحرانی ، استفاده از تبلیغات و هنرپیچیده تر و حساس تر  می باشد و در این زمینه از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری انتظار میرود ما را یاری دهند.

افشاری در پایان مطالب خود به مساله امنیت غذایی که از مقولات مهمی است و مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید داشتند، اشاره نمود و اظهارداشت: از نظر ایشان برای کشوری که بزرگ و پرجمعیت است و اهداف بلندی دارد بسیار مهم است که با مدیریت درست و اصلاح الگوی مصرف در کشاورزی و دامداری به عنوان بخش های ویژه در تامین منابع غذایی ، وابستگی به بیگانگان نداشته باشیم.

در ادامه، نظری با اشاره به قواعد فرهنگ سازی و لزوم مشارکت همه دستگاههای اجرایی استان در این خصوص تصریح کرد: تلاش ما این است که با توجه به وظیفه ذاتی این سازمان که همان فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ با رویکرد نوین است از ظرفیت های دیگر نهادها و ارگانها نیز بخوبی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی دستگاهها در انجام امورفرهنگی همکاری خوبی با سازمان فرهنگی و هنری دارند، افزود: در خصوص فرهنگ سازی مصرف انرژی دو مقوله را بایستی از هم جدا دانست که یکی اصلاح الگوی مصرف و دیگری مصرف گرایی است.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت:اقتصاد بایستی به فرهنگ کمک کند و این دو می توانند مکمل  همسو با هم باشند.

نظری افزود: در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی این سازمان خود را در کنار شرکت آب منطقه ای می داند و در حد توان و ظرفیت خود در جهت افزایش آگاهی عمومی جامعه در به صدا در آمدن زنگ بحران آب در استان تلاش خواهد نمود.
در پایان این دیدار، از همراهی و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در برگزاری جشنواره ملی عکس آب با نگاهی به آینده با اهداء لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل بعمل آمد.

کد خبر: 2412
  تاریخ خبر : 3 خرداد 1400
  آخرین به‌روزرسانی : 4 خرداد 1400
 کارشناس روابط عمومی
 328
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 20
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 988
  • بازدید دیروز : 10,888
  • کل بازدید : 6,411,506
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 12:55:32
  • شناسه IP شما : 18.221.41.214

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000