|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

توسط مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،در آخرین روز از هفته دولت:

تشریح برنامه های عملیاتی این شرکت در گفتگوی ویژه خبری ساعت20 شبکه اشراق

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز سد بلوبین و مراش تا پایان سال آینده به مرحله آبگیری خواهد رسید. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، اسماعیل افشاری ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد وخاطره شهدای این هفته شهیدان رجایی و باهنر، اظهارکرد: قرار است از طریق اعتبارات مندرج در ماده ۵۶ که جزء مصوبات سفر رییس جمهور است، حدود 450 میلیارد تومان برای این دو پروژه اختصاص یابد و امیدواریم بر اساس تفاهمی که با بانک مورد نظر منعقد شده، بتوانیم جذب این اعتبار را در اسرع وقت به نتیجه برسانیم.

وی، همچنین هدف از احداث سد بلوبین در شهرستان ایجرود را تامین آب شرب و صنعت در ۲  شهر زرین آباد و حلب و ۹۲ روستا در شهرستان ایجرود اعلام کرد و گفت: پی ریزی این سد نیز به اتمام رسیده و پیش بینی ما این است که تا دو سال آینده عملیات ساخت بدنه سد نیز تکمیل شود.  

افشاری همچنین با بیان اینکه هدف از احداث سد مراش، تامین آب شرب شهرهای ماهنشان و دندی و ۱۲۲ روستای مسیر و حق آبه های پایین دست آنها است، گفت:  این طرح هم اکنون بالای 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم همانند سد بلوبین در صورت تزریق منابع لازم تا دو سال آینده آبگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان این واقعیت که بحران آب در استان زنجان بسیار جدی است؛ افزود:کاهش میزان بارندگی‌ها سبب شده تا ورودی آب سدهای استان بسیار کاهش پیدا کند و این امر در نهایت در ماه‌های پیش رو استان را با چالش جدی کم‌آبی مواجه خواهد کرد لذا با توجه به بحران منابع آب زیرزمینی و ممنوعه شدن دشت‌ها و اجرای طرح حفاظت و تقویت منابع آب زیرزمینی که از اهمیت خاصی برخوردار است،فرهنگ سازی و مشارکت عمومی در گذر از این بحران از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیرشورای حفاظت منابع آب استان، وضعیت آورد اکثر سدهای استان را نسبت به سال گذشته منفی دانست و یادآور شد: این موضوع بیانگر آن است که باید صرفه‌جویی حداکثری را در مصارف آب سدها داشته باشیم، بخصوص در سد تهم که تامین‌کننده حدود نیمی از مصرف آب شرب شهر زنجان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، گزارشی از وضعیت چاه‌های غیرمجاز استان و فعالیت‌های مرتبط با طرح احیا و تعادل‌بخشی در سال 1400 ارائه کرد و افزود: کنترل، نظارت و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های آب فاقد پروانه بهره‌برداری مضر به مصالح عمومی، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری کشاورزی در سال1400موجب صرفه جویی حدود 20 میلیون مترمکعبی آب در سفره های زیرزمینی شد که 102 درصد از اهداف برنامه ششم توسعه تحقق یافت و این روند با قاطعیت تمام در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی، درخصوص تجهیز چاه‌ها به ابزار اندازه‌گیری هوشمند یا همان نصب کنتور هوشمند خاطر نشان ساخت: دستاوردها، اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این راستا منجر به نصب 150 دستگاه از این کنتورها در چاههای کشاورزی و صنعت شده است که مطابق با برنامه ششم توسعه که 160 عدد برای سال 1400 پیش بینی شده بود، حدود 106درصد برنامه تحقق یافته است.

افشاری گفت: برای سالجاری اتمام طرحهای نیمه تمام در دستور کار است و جلوگیری از اضافه برداشتها از منابع آب زیرزمینی که جزء حقوق عامه است از اولویتهای شرکت آب منطقه ای زنجان است.

علاج بخش سد تهم از دیگر برنامه های سالجاری بود که مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به آن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:این موضوع از طریق انتقال آب از حوزه های مجاور صورت خواهد گرفت و برای تقویت موقت آب سد تهم از طریق برنامه های میان مدت و بلند مدت امکانپذیرخواهد شد.

افشاری به موضوع باروری ابرهای فصل پائیز در استان زنجان نیز تاکید کرد و گفت: با مشاور این طرح که در استان یزد مستقر هست مکاتبات اولیه صورت گرفته است و ابراز امیدواری نمود با توجه به پیگیری مجدانه استاندار ،این طرح برای ماه آینده ، عملیاتی شود.

وی به تامین آب شرب 40 درصد همشهریان زنجانی از سد تهم و همچنین تامین آب شرب مردم شهرهای ابهر و خرمدره از سد کینه ورس نیز اشاره کرد و افزود: این منابع نیز محدود است و از همه هم استانیهای عزیز انتظار داریم نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

ر

کد خبر: 3062
  تاریخ خبر : 13 شهریور 1401
 کارشناس روابط عمومی
 202
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 16
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 3,527
  • بازدید دیروز : 4,224
  • کل بازدید : 6,398,781
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 12:55:32
  • شناسه IP شما : 18.190.156.212

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000