|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور معاون مجامع ،توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران:

آئین تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان برگزار شد.

با حضور هوشنگ ملائی ،معاون مجامع،توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، شعاعی،معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری،جمعی از اعضای شورای اداری استان و کارکنان شرکت آب منطقه‌ای زنجان، سرپرست جدید شرکت آب منطقه‌ای زنجان معرفی شد.

در آغاز ملائی ،ضمن تقدیر و تشکر از مدیران صنعت آب و مدیرانی که به عنوان نخبه استان هستند و خواهند بود،
از زحمات 30 ساله اسماعیل افشاری تقدیر کرد و گفت:وی یکی از مدیرانی است که در
 مسئولیت خود همواره با مدیران استانی در بخش آب و مدیران استانداری همراه بود و امیدوار هستم، مدیران و مجموعه همکاران  شرکت آب منطقه ای بتوانند راه آقای افشاری  و دیگر مدیران قبلی را دنبال کرده و  شعارهای دولت را در پیش گرفته و در استان اجرایی کنند.
وی در ادامه در خصوص
وضعیت موجود آب کشور و جایگاه استان زنجان نسبت به این شاخص توضیحات مبسوطی ارائه داد و اظهار داشت:
ما در یک کشوری زندگی می‌کنیم که خشک و تقریبا حدود 70 الی 80 درصد اراضی تحت کشاورزی آن از آب های  زیرزمینی تامین میشود و در کشوری مثل ایران ما نمی توانیم کشاورزی دیم را توسعه بدهیم و حدود 80درصد محصولات دنیا از طریق کشاورزی دیم به دست می آید و در کشور ما این آمار برعکس می باشد و فشار مضاعفی بر منابع آب تجدید پذیر و منابع آب سطحی وارد میشود برای اینکه به یک خود کفایی در بحث تولید برسیم و سفره مردم را تامین کنیم .
ملائی افزود:در ایران به طور متوسط تقریبا نیمی از آب زیرزمینی و نیمی دیگر از آب سطحی استفاده میکنیم ولی
در استانهای مرکزی ایران به دلیل اقلیم نیمه خشک بودن بارندگی حدودا 150میلی متر می باشد و 10درصد آن از آب سطحی و حدود 90درصد دیگر از منابع آب زیرزمینی استفاده میشود.
وی تصریح کرد :ولی در استانهایی که بارش وجود دارد حتما این دو عدد به هم باید نزدیک شود تا تعادل برقرار شود و
استان زنجان یک استان متوسط از لحاظ بارندگی می باشد که در آن  40الی 50 درصد از آبهای سطحی و زیرزمینی استفاده میشود.
معاون مجامع،توسعه مدیریت و پشتیبانی در ادامه به بیان
ارزش اقتصادی آب پرداخت و گفت:
اگر در بخش آب بخواهیم یک تعریف خوب داشته باشیم،آن اقتصاد آب می باشد یعنی که ما چقدر می توانیم از آب اقتصاد ایجاد کنیم و یا چطور از آب ارزش افزوده برای استان ایجاد کنیم حتما اگر به آمار استان مراجعه کنیم سهم استان از لحاظ ارزش اقتصادی پایین می باشد.
وی از مدیر جدید خواست تا پروژه های نیمه تمام را پی گیری و از همه ظرفیت ها و اعتبارات  استان در بخشهای شرب ،صنعت و کشاورزی استفاده بهینه نمایدو  استان را از این محرومیت برهاند
و طرح ها در زمان بندی خود به عنوان طرح ویژه انجام شود تا از فشار به منابع آب زیرزمینی کم شود و سفره های آب زیرزمینی تقویت شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد که باید بهروری را بالا ببریم و این امکان پذیر می باشد و باید در بخش کشاورزی گلخانه را ترویج کنیم و کشاورزان را به حفاظت از منابع آب و بهره وری بالا و استفاده بهینه از آب سوق دهیم.
وی تاکید کرد که در موضوع تعادل بخشی و برنامه سازگاری با کم آبی بر اساس  سند آینده استان و نقشه راه و هدایت آن به سمت تامین آب صنعت و شرب و کشاورزی  وتامین آب مطمئن اقدام کنید که
در موضوع اقتصاد آب یکی از سیاستها بر اساس سیاست ابلاغ شده وزارت نیرو بازچرخانی و استفاده از پساب برای صنعت می باشد و آن به نفع تعادل بخشی آب های زیرزمینی شده و در
بحث سرمایه گذاری در بخش فاضلاب  می‌تواند به صنعت و پایداری صنعت در استان کمک کرده و موجب خیر و برکت گردد.سید محمد شعاعی در این جلسه  اظهار داشت:
لازم می دانم از دست اندرکاران فعال شرکت آب منطقه ای تقدیر و تشکر نموده و
تشکر ویژه از اسماعیل افشاری در سمت مدیر عاملی داشته باشم که همواره در کنار ما بودند و خداوند ایشان را در هر سمت و جایگاهی توفیق داده و در کنار خانواده موفق و موید گرداند.
وی گفت: 44 سال از انقلاب گذشته و در دولت های گذشته فعالیت های توسعه ای در مورد منابع آب بوده و توسعه کشاورزی در همه دولت ها به خاطر امنیت غذایی اهمیت ویژه ای داشته است.
شعاعی تاکید کرد:استان زنجان عمده منابع آب خود را از آب های زیرزمینی برای توسعه کشاورزی تامین نموده است و
آب زیرزمینی و تعادل آن در هر استانی یک دارایی محسوب می شود .سپس اکبر باقری ،با دریافت ابلاغ خود از معاون مجامع،توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران  بعنوان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای زنجان معرفی گردید و از  زحمات اسماعیل افشاری در دوران تصدی مدیرعاملی شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اهدای لوح تقدیر گردید.
گفتنی است اسماعیل افشاری پس از انجام خدمات صادقانه خود در شرکت آب منطقه ای زنجان ،به افتخار بازنشستگی نائل شد.

کد خبر: 3207
  تاریخ خبر : 10 بهمن 1401
  آخرین به‌روزرسانی : 10 بهمن 1401
 کارشناس روابط عمومی
 417
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 28
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 9,333
  • بازدید دیروز : 4,376
  • کل بازدید : 6,408,963
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 12:55:32
  • شناسه IP شما : 13.58.39.23

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000