|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در محفل انس با قرآن کریم که به همت صنعت آب و برق استان زنجان برگزارشد،عباس سلیمی بیان کرد:

قرآنخوانی، قرآندانی و قرآنباوری؛ سه مرحله تحقق انس با قرآن است

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان در محفل انس با قرآن کریم که به همت شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان زنجان با محوریت«قرآن، مقاومت و شهادت» که در دارالقرآن زنجان برگزار شد، با تأکید بر اینکه برای تحقق انس با قرآن باید سه مرحله قرآنخوانی، قرآندانی و قرآنباوری را طی کنیم، گفت: اگر قرآن را باور کنیم بایدها و نبایدهای آن را محترم میشماریم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان این محفل با حضور آیت اله خاتمی امام جمعه زنجان، حجت الاسلام والمسلمین فرجی رئیس کل دادگستری استان زنجان ، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و لشکری این شهر ، جمعی از قاریان برتر چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و همچنین اکبر باقری مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و کارکنان شرکت آب منطقه ای زنجان نیز حضور داشتند با اجرای مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آیت اله خاتمی امام جمعه زنجان ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به میهمانان و قاریان حاضر در این محفل گفت: الحمدالله استان زنجان در برگزاری محافل قرآنی پیش قدم بوده و همه مسئولان سعی در تقویت این محافل هستند.

وی به نزدیک شدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: راه این شهید عزیز تا ابد ادامه دارد و ایران اسلامی و مردم زنجان به خود می بالند تا در رکاب این شهید عزیز پیرو خط رهبری معظم انقلاب در حفظ آرمانها و ارزش های انقلاب ثابت قدم باشند.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و قاری بین المللی کشورمان نیز در این محفل نورانی که به صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه استان پخش می شد، با بیان اینکه تقدیم بیش از ۲۳۰ هزار شهید گلگون کفن و بیش از ۵۰۰ هزار نفر آزاده سرافراز و بیش از ۴۵ هزار نفر جانباز قهرمان بخشی از هزینه هایی است که برای برپایی انقلاب اسلامی شده است، گفت: وقتی از شهدا، جانبازان و آزادگان سخن میگوییم در کنار بزرگانی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن حججی در همین شهر شما مرد بزرگ قهرمانی به نام سرلشگر خلبان شهید حسین لشکری بود که ۱۸ سال تمام در اسارت دشمن بود.

 وی بعد از آزاد شدن برای من تعریف کرد که ۱۲ سال در این دوران اسارت را در یک سلول بسیار تنگ بود که طی این مدت بدون استاد، مربی، بدون جایزه و رتبه حافظ کل قرآن کریم شد و او حجت خدا بر ما است.

وی تصریح کرد: فعالیتهای قرآنی استان زنجان ستودنی است، اما کافی نیست و باید به پیش رفت تا جایی که اهالی غیرتمند زنجان قاری و حافظ کل قرآن کریم شوند.

سلیمی ادامه داد: مراد ما از برگزاری این محافل فقط تربیت قاری و حافظ قرآن کریم نیست بلکه خداوند به ما یک نقشه راه ارائه کرده است؛ راه زندگی ما است و این از نظر مهندسی یعنی طرح جامع دقیق محاسبه شدهای با ذکر جزئیات مربوطه به منظور رسیدن به هدف و نتیجه مطلوب؛ لذا هرکدام از ما نیازمندیم یک نقشه راه در زندگی هستیم. اما مهندس بزرگ عالم هستی که تار و پود این نظام هستی را بر اساس حق بافته و تافته است قرآن را به عنوان نقشه راه زندگی ما ارائه کرده است.

قاری بین المللی کشورمان اظهار کرد: باید جامعه قرآنی و دلدادگان به قرآن از خود سؤال این طرح مهندسی و نقشه راه را مطالعه و بررسی کنند که آیا تاکنون یکبار دقیقًا کرده اند و در این مسیر اگر به مشکلاتی برخورد کرده اند به قرآن شناسان مراجعه کرده و آیا محاسبات دقیق این نقشه را عملا در سبک زندگی خود پیاده کردهاند؟ چراکه قرآن از ما انتظاراتی دارد؛ عدالت، صداقت، اخالق، اخالص، جوانمردی، دشمنشناسی، دشمنستیزی، والیتمداری، ایستادگی در برار دشمنان همه مطالبات قرآن کریم است و پیامبر(ص) فرموده اند: «قرآن را بخوانید، اما به آن عمل کنید« و حضرت علی(ع)هم فرموده اند: «اگر کسی قرآن را بخواند، اما به آن عمل نکند روز قیامت کور و نابینا وارد صحرای محشر میشود.»

 سلیمی اظهار کرد: راهکار این است که برای تحقق انس با قرآن سه مرحله قرآنخوانی، قرآندانی و قرآنباوری را طی کنیم؛ اگر قرآن را باور کنیم بایدها و نبایدهای آن را محترم میشماریم. در قرآن کریم آمده است که قاری قرآن باید حق تالوت را ادا کند و زمانی که از محضر پیامبر(ص) در این رابطه سؤال کردند، فرمودند: «همه بایدها و نبایدهای قرآنی و خطوط قرمز قرآنی را رعایت کند.» لذا قاری قرآن باید ادای حق تالوت را بی چون و چرا اطاعت کند.

این گزارش حاکی است، در بخشی از این محفل انس با قرآن که به همت شورای فرهنگی صنعت آب و برق زنجان برگزار شد، سیدمحمد حسینی پور و حمیدرضا نصیری، رتبه های اول و دوم رشته قرائت تحقیق چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به تلات قرآن پرداختند که حال هوای قرآنی خاصی را به این محفل دادند. همچنین اجرای گروه تواشیح و جمع خوانی دارالقرآن کریم زنجان از دیگر بخشهای این محفل قرآنی بود.

 

 

کد خبر: 3512
  تاریخ خبر : 5 دی 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 1 بهمن 1402
 کارشناس روابط عمومی
 84
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 21
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 1,559
  • بازدید دیروز : 2,344
  • کل بازدید : 6,429,512
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 07:55:41
  • شناسه IP شما : 18.116.62.45

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000