|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در برنامه گفتگوی ویژه خبری ساعت 20 شبکه اشراق:

بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم،نگاه ویژه ای به طرحهای منابع آبی استان شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در برنامه گفت و گوی ویِژه خبری ساعت 20 شبکه اشراق استان گفت: سد سازی از ابر پروژه ها است و بصورت نقطه ای به پیش میرود و شاید پیشرفت فیزیکی آن برای عموم ملموس نباشد ولی با اتمام آن حاصل دسترنج متخصصان این امر پدیدار می شود. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،اکبر باقری با پر خیر و برکت خواندن سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان زنجان گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به زنجان سد بلوبین که از سال 1386 مطالعات آن آغاز شد و سال 1389 عملیات اجرایی این سد شروع شد آبگیری خواهد شد. وی افزود: از سال 1386 تاکنون پیشرفت فیزیکی سد بلوبین حدود 82 درصد است که پیشرفت آبگیری مخزن آن به حدود 92 درصد میرسد.

باقری ادامه داد: این سد طبق زمانبندی صورت گرفته مقرر شده بود تا پایان سال 1402 به مرحله آبگیری برسد که با پیگیری استاندار زنجان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین شرکت آب منطقه ای زنجان، اعتبار لازم برای این پروژه تزریق شد و سدبلوبین هم اکنون آماده آبگیری است و منتظر سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران هستیم تا مراسم آبگیری آن برگزارشود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به این موضوع که از سال 1394 تا 1400 اعتبارات به سمت پرداخت های غیرنقدی رفت، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای عملیات عمرانی در بخش سدسازی و خطوط انتقال آب و لزوم فعال بودن همه جبهه های کاری در صنعت سازی استان، اعتبار مورد نیاز این طرحها تامین نشد و موجب توقف اکثر کارگاههای عمرانی در این بخش گردید.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تدابیر اندیشیده شده در زمینه فعال شدن طرحهای منابع آبی، پروژه های عمرانی شرکت آب منطقه ای زنجان نیز جان تازه های گرفت که حاصل آن به اتمام رسیده طرحهای نیمه تمام در این بخش است و در همین راستا شرکت آب منطقه ای زنجان از وزیرنیرو به جهت کسب رتبه دوم در پیشرفت های حاصله در پروژه های عمرانی لوح تقدیرگرفت.

باقری به مراحل اجرا و اتمام سد ایالو و آماده بودن این سد با حجم مخزن 4 میلیون متر مکعب برای افتتاح، عنوان داشت: در کنار این سد پروژه خط انتقال آب از سد ایالو به شهر دندی را داریم که این پروژه با حدود 2 و نیم کیلومتر باگذاری لوله 250 و 13 کیلومتر لوله 700 تا مخزن تصفیه خانه شهر دندی آماده بهربرداری کامل است.

وی از سد میرزاخالو 2 در شهرستان طارم بعنوان پروژه های استراتژیک و حیاتی اشاره کرد و اظهارکرد: سد میرزاخانلو بهمن ماه سال 1400 مخزن آن تحول پیمانکارشد و با پیگیریهای صورت گرفته از سوی شرکت آب منطقه ای زنجان پس از 2 سال مخزن سد و خط انتقال آن با اعتبار هزینه شده بالغ بر 5/24 میلیرد تومان برای افتتاح و بهره برداری تکمیل شده که در این سفر پر خیرو برکت افتتاح خواهد شد.

باقری یادآورشد: سد میرزاخانلو2 در سال 1396 آبگیری شده بود که در اخبار و سایت های خبری به اشتباه آنرا افتتاح درج کرده بودند که بنده از این تریبون این موضوع را اصلاح میکنم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت : سد مراش هم با حجم 40 میلیون مترمکعب شهرهای دندی و ماهنشان و 122 روستای اطراف را پوشش می دهد و 68 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شهریور سال آینده به به مرحله آبگیری خواهد رسید.

وی به پیشرفت 40 درصدی سد مشمپا در غرب استان زنجان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مطالعات سد مشمپا در سال ۸۳ آغاز و کلنگ ساخت سد مشمپا در سال ۸۸ به زمین زده شده است و هدف از احداث سد مشمپا رفع کمبود نیاز آب شرب و صنعت شهرستان زنجان و روستای اطراف، بهبود در تأمین نیاز آبی شهرهای همجوار بخصوص ابهر و خرمدره در آینده و در صورت نیاز می باشد.

باقری افزود: سد مشمپا تاکنون بدلیل مسائل زیست محیطی متوقف شده بود که با برگزاری پنل های تخصصی در شرکت مادرتخصصی منابع آب ایران و توجیه قانونی کارشناسان حفاظت محیط زیست از سوی کارشناسان صنعت آب کشور برخی مسائل مهم و اساسی مرتفع گردید و هم اکنون منتظر جواب استعلام سازمان محیط زیست به سازمان برنامه هستیم تا عملیات عمرانی سد مشمپا را از سر گرفته شود.

دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان اظهارداشت: در سفر 2 سال قبل وزیر نیرو به استان مقرر شد که بلوبین 183 میلیارد تومان اعتبار از قبل مصوبات سفر تخصیص یافت و مبلغ 340 میلیارد تومان نیز برای سد مراش اختصاص یافت و همچنین با همراهی و همت استاندار زنجان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز از قبل ماده 56 153 میلیارد تومان برای بلوبین و 277 میلیارد تومان نیز برای سد مراش تخصیص یافت که بانک عامل که بانک صادرات است آن را  ضمانت نمود.

وی ادامه داد: برای آبرسانی از سد مراش به شهر دندی ، ماهنشان و همچنین روستاهای اطراف حدود 173 میلیارد تومان هزینه شده، برای سد میرزاخانلو 2 حدود 11 میلیارد و 800 میلیون توامان و شبکه آبرسانی سد کینه ورس نیز 15 میلیارد تومان هزینه شده است.

اکبر باقری در پایان خاطر نشان کرد :با توجه به وضعیت منابع آبی در دشتهای ممنوعه استان و کاهش نزولات جوی ،از کلیه کشاورزان استان درخواست نمود تا با رعایت الگوهای کشت محصولات کم آب طلب و استفاده از روشهای نوین آبیاری ،از منابع آب زیرزمینی حفاظت و صیانت نمایند و  آبهای سطحی تامین شده از سدها را جایگزین آبهای زیرزمینی نمایند.

 

کد خبر: 3521
  تاریخ خبر : 10 دی 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 23 دی 1402
 کارشناس روابط عمومی
 92
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 14
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 1,426
  • بازدید دیروز : 2,344
  • کل بازدید : 6,429,379
  • آخرین به روزرسانی : 12 اردیبهشت 1403 07:55:41
  • شناسه IP شما : 3.134.90.44

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000