|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

درآستانه ایام الله دهه مبارک فجر:

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در برنامه رادیو تلویزیونی دستاورد شبکه اشراق زنجان حضوریافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با حضور در برنامه رادیو تلویزیونی دستاورد در ابتدای برنامه، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران،به اختصار رسالت و ماموریت های شرکت آب منطقه ای زنجان را تشریح نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، اکبر باقری در این برنامه رادیو تلویزیونی با اشاره به تامین آب شرب پایدار و همنچنین صیانت از این نعمت الهی که وظیفه خطیر شرکت آب منطقه ای زنجان است، گفت: در حوزه صیانت از منابع آبی و جلوگیری ،شرکت آب منطقه ای تعداد 703 حلقه چاه غیرمجاز را تا دهم بهمن ماه سالجاری پر و مسلوب المنفعه نموده که دستاورد این میزان انسداد ،صرفه جویی سالانه بیش از 17 میلیون متر مکعب آب در سفره های آب زیرزمینی استان است.

وی ضمن قدرانی از همکاریهای دستگاه قضایی، سازمان بازرسی و نیروی انتظامی استان در برخورد با متخلفین منابع آبی ،افزود: بیش از 50 درصد چاههای غیرمجاز استان که تعداد آن حدود 1100 حلقه است پر و از مدار مصرف خارج شده اند و در تلاشیم مابقی چاههای غیرمجاز را پس از تعیین تکلیف در کمسیون آبهای زیرزمینی در شرکت آب منطقه ای زنجان، از مدار مصرف خارج کنیم.

باقری در خصوص وضعیت آبخوان‌های استان اظهارکرد: با توجه با کاهش بارندگی و برداشت از آب‌های زیرزمینی میانگین افت آب در دشت‌های استان زنجان یک متر است که کشاورزان و بهره برداران  می بایست با در نظر گرفتن این موضوع در الگوی کشت خود تغییرات جدی و اساسی لحاظ نمایند و نصب کنتور هوشمند را بگیرند در غیراین صورت در تمدید پروانه به مشکل قانونی برخورد خواهند کرد.

دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان با پر هزینه دانستن انسداد چاههای غیرمجاز، خاطرنشان کرد: اگر ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب به مرحله اجرا برسد با متخلفن منابع آبی در استان با اشد مجازات برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد در استان 4 سد تهم،گلابر، کینه ورس و تالوار در حال بهره برداری است، عنوان داشت: با توجه به بارشهای سالجاری و پایین آمدن میزان حجم ذخیره پشت سدهای استان، مدیریت مصرف بهینه آب در دستور کار است و انتظار میرود در بخش شرب و صنایع نهایت صرفه جویی صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان در بخش دیگری از مطالب خود به سدهای در حال احداث در استان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی بدنه سد ایالو در ماهنشان به پایان رسیده است و مقرر بود همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به زنجان به بهره برداری برسد که با کوتاه شدن زمان سفر این امر محقق نشد و امیدوارم در آینده نزدیک طی مراسمی این موضوع اتفاق بیافتد.

باقری با بیان اینکه احداث سد بلوبین با هدف کنترل جریان‌های سطحی در محدوده این سد با هدف تامین آب شرب شهرهای زرین‌آباد و حلب و ۹۲ روستای مسیرصورت گرفته است، خاطرنشان کرد: میزان حجم ذخیره آب این سد میزان ۳.۵ میلیون مترمکعب در سال و امکان تامین نیاز آبی صنایع مستقر در منطقه به میزان شش میلیون مترمکعب در سال در دست ساخت است.

وی ادامه داد: سد بلوبین نیز براساس برنامه‌ریزی و زمان‌بندی صورت گرفته قرار بود با حضور ریاست محترم جمهور آبگیری شود که به زمان دیگری موکول شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، افزود: سد مراش نیز با حجم 40 میلیون مترمکعب شهرهای دندی و ماهنشان و 122 روستای اطراف را پوشش می دهد و در شهریور ماه سال آتی به مرحله آبگیری خواهد رسید.

باقری آغاز عملیات اجرایی سد مشمپا را که از طرح‌های در دست اجرای شرکت آب منطقه‌ای زنجان  است مهم دانست و گفت: با اتمام مرحله ارزیابی زیست محیطی آن که با برگزاری دو پنل تخصصی و همچنین جلسات متعدد در تهران با سازمان حفاظت محیط زیست که با حضور کارشناسان و مقاماتی از وزارت نیرو نیز همراه بود، تا هفته های آینده عملیات اجرایی این سد مهم از سر گرفته می‌شود و تا ۲ سال آتی به مرحله آبگیری خواهد رسید که با بهره برداری از آن دغدغه کمبود آب شرب در استان رفع می‌شود.

وی به مصرف پساب در صنایع استان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود 17 میلیون متر مکعب پساب تولیدی استان می باشد که با مدیریتی که صورت گرفته برخی صنایع در شهرکهای صنعتی زنجان از این آب استفاده می کنند و در تلاشیم در افق، این میزان مصرف افزایش یابد تا آب سالم و پایدار به هدر نرود.

کد خبر: 3554
  تاریخ خبر : 11 بهمن 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 11 بهمن 1402
 کارشناس روابط عمومی
 134
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 32
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 2,674
  • بازدید دیروز : 2,090
  • کل بازدید : 6,425,268
  • آخرین به روزرسانی : 11 اردیبهشت 1403 13:09:54
  • شناسه IP شما : 52.15.59.163

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000