|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

باحضور نمایندگان شرکت توزیع نیروی برق زنجان و جهادکشاورزی استان برگزارشد:

جلسه مشترک اجرای شیوه نامه مدیریت مصرف توامان آب و برق چاههای کشاورزی بمیزبانی شرکت آب منطقه ای زنجان

با حضور بهنام نجفی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان، محمدعلی صادقی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان، رویا قزلباش معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، مجید جعفری مدیر جهادکشاورزی شهرستان ایجرود، سیدعلی موسوی مدیر امورمنابع آب شهرستان ماهنشان، عبدالمجید نوری رئیس گروه حفاظت و بهره برداری از آبهای زیر زمینی و دیگر اعضای این جلسه بمیزبانی شرکت آب منطقه ای زنجان در سالن جلسات شهید شهریاری راس ساعت 9 صبح امروز 18 بهمن ماه برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، ابتدا کارشناس طرح تعادل بخشی و میزخدمت شرکت آب منطقه ای زنجان با ارائه پاورپوینتی به بررسی شیوه نامه مدیریت توامان برداشت از منابع آب و مصرف برق چاه های کشاورزی چالش ها و راهکارها آن پرداخت و گفت: مصوبه هیئت وزیران در پاییز سال 1401 و بررسی آن در جلسات وزارت نیرو و شرکت های تابعه گویای این موضوع است که مشرکینی در  دستورکار قرار می گیرند که بیش از 70 درصد مصرف مازاد از حد مجاز خود را دارند جامعه هدف قرار داده و خواستار برخورد قانونی و عاجل در این خصوص هستند.

وی به صورتجلسه هشتمین جلسه هماهنگی امور آب و برق دولت سیزدهم، اقدامات انجام شده در شرکت آب منطقه ای زنجان در راستای مصوبه مدیریت مصرف،مستندات مکاتبات با شورای حفاظت منابع آب استان و شهرستان ها برای اجرای مدیریت توامان آب و برق و اهم اقدامات ، هماهنگی های انجام شده با شرکت توزیع استان در راستای اجرای محدودیت سازی مشترکین بد و پرمصرف برق و همچنین معرفی اعضای کارگروه مدیریت توامان آب و برق در چاه های کشاورزی آب منطقه ای زنجان پرداخت و توضیحات  مبسوطی در خصوص راه اندازی سامانه ساپاد که رسالت آن شناسایی میزان مصارف آب وبرق کشاورزان و بهره برداران است، ارائه نمود.

در ادامه، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان در خصوص جلسات برگزارشده در راستای مدیریت توامان آب و مصرف برق در استان و پیشبرد اهداف آن با کارگروه آب وبرق و جهادکشاورزی استان مطالبی بیان نمود و اظهار داشت: یکی از موضوعات اساسی و دغدغه های اصلی وزارت نیرو در حال حاضر همین مدیریت توامان  مصرف آب وبرق در کشور است که حاصل آن موجب رفع ناترازی و ناهماهنگی در دستگاههای بین بخشی در مدیریت مصرف آب وبرق خواهدشد.

نجفی با بیان اینکه این موضوع حتی با حساسیت ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری نیز پیگیری و رصد می شود، خاطرنشان کرد: این موضوع رسالت ما را در حفظ و حراست از منابع آب و برق بالا برده و می بایست با جدیت و حساسیت ویژه ای به این جلسات نگاه کنیم.

وی به استفاده از ظرفیت شرکت های  دانش بنیان در کشت و توسعه گلخانه ای در استان اشاره کرد و ادامه داد:کشاورزی داریم که 30 لیتر درثانیه برداشت آب دارد و به کشت محصولاتی مثل گوجه فرنگی و هندوانه مبادرت می کند و در زمان برداشت حتی نمی تواند هزینه کارگر سر زمین را نیز از آن برداشت نماید و در سوی دیگر یک شرکت دانش بنیان در شهر هیدج با برداشت 30 لیتر در ثانیه با کشت مدرن تواسته بازار روسیه را پوشش دهد و در سفر دیماه ریاست جمهور به زنجان فاز نخست آن به بهره برداری رسید.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز با تاکید بر تعامل خوب شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آب منطقه ای زنجان در چارچوب سامانه ساپاد، اظهارداشت:استان زنجان از جمله استانهایی است که در بخش کشاورزی حدود 95 درصد مصرف آب وبرق را داراست و از طریق سامانه ساپاد این مصارف قابل رویت و کنترل می باشد.

قزلباش با اشاره به این موضوع که از طریق مکاتبات صورت گرفته فرمانداران و مدیران شهرستانها را نسبت به این موضوع حساس نموده ایم، تصریح کرد: پرورش ماهی از جمله برداشت هایی است که عمده تخلف در آنها در مصارف صورت می گیرد و در این خصوص این جلسه با حضور مسئولینی از استانداری می تواند بازدارندگی بیشتری داشته باشد.

محمدعلی صادقی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان در این جلسه با بیان این موضوع که این جلسات باید بصورت مداوم و پیوسته برگزار شود، عنوان داشت: به چاههایی که مصارف شان پایین است نگاه ویژه ای داشته باشیم و دقت کنیم حقی از این مالکان تضییع نشود.

وی افزود: هرساله شاهد پایین آمدن مصرف آب کشاورزان و بالا رفتن میزان برداشت محصول آنها هستیم و این موضوع نشاندهنده بالا رفتن راندمان و میزان اطلاعات مصرف کنندگان هستیم.

صادقی نیز از تولیدات گلخانه ای حمایت کرد و خاطرنشان کرد: از اهداف مهم جهادکشاورزی بالا بردن میزان برداشت با مدیریت مصرف آب وبرق در این بخش دانست و از طرحهای دانش بنیان در این راستا حمایت ویژه ای می شود.

در پایان، عبدالمجید نوری رئیس گروه حفاظت و بهره برداری از آبهای زیر زمینی با اشاره به این موضوع که در استان زنجان مصرف آب و برق در بخش کشاورزی بالا بوده و بااجرای صحیح و همه جانبه شیوه نامه مدیریت مصرف آب و برق می توان این مصرف را کنترل نمود، اظهارکرد: تعداد مشترکین چاههای برق دار کشاورزی استان زنجان که حدود 6 هزار حلقه می باشد نسبت به استان قزوین که 2 هزار حلقه می باشد حدود 3 برابر است و از طریق کنترل به موقع پروانه های بهره برداری این کشاورزان می توان اعمال قانون نموده و از اضافه برداشت متخلفین منابع آبی جلوگیری کرد.

کد خبر: 3565
  تاریخ خبر : 18 بهمن 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 18 بهمن 1402
 سعید
 192
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 28
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 2,659
  • بازدید دیروز : 2,090
  • کل بازدید : 6,425,253
  • آخرین به روزرسانی : 11 اردیبهشت 1403 13:09:54
  • شناسه IP شما : 3.145.16.90

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000