|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در روزهای پایانی سال 1402 ؛

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان اقدامات و دستاوردهای مهم و شاخص این شرکت را تشریح کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در راستای تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده، اهم اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه ای زنجان، از آغاز سال 1402 تاکنون را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، اکبر باقری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات همکاران شرکت در راستای تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده، اهم اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه ای زنجان از ابتدای  سال 1402 تاکنون را تشریح نمود.

باقری با بیان این مطلب که  2 سد بلوبین و مراش در استان در حال احداث است و سد بلوبین در شهرستان ایجرود حدود 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: حجم آب تنظیمی آن حدود 18 میلیون مترمکعب است و ۳.۵ میلیون مترمکعب برای آب شرب، ۶.۴ میلیون مترمکعب برای محیط زیست، ۶.۱ میلیون مترمکعب برای صنعت و ۱.۶۴ درصد برای حق‌آبه‌های پایین دست پیش‌بینی شده است و آماده آبگیری می باشد.

باقری خاطرنشان کرد: اگر پروژه سد بلوبین تکمیل شود دو شهر حلب و زرین‌آباد می‌توانند برای آب شرب از آن استفاده کنند و ۹۲ روستای این دو شهر نیز تحت پوشش شبکه قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: سد مراش با 68 درصد پیشرفت فیزیکی در شهر دندی احداث می‌شود که حدود ۴۰ میلیون مترمکعب حجم مخزن آن بوده و ۲۶ میلیون مترمکعب آب تنظیمی خواهد داشت و ۲.۵ میلیون مترمکعب از آن به مصارف صنعتی اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با تاکید براین موضوع که سد مشمپا دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و با دستور مستقیم ریاست محترم جمهور مقرر شده است که هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن آغاز شود، اظهارداشت:عملیات اجرایی سد مشمپا که از مهمترین طرح‌های در دست اجرای شرکت آب منطقه‌ای زنجان است با اتمام مرحله ارزیابی زیست محیطی آن که طی جلسات متعدد و برگزاری پنل های تخصصی صورت گرفت،در کوتاهترین زمان ممکن از سر گرفته می‌شود و امیدواریم پس از مرحله آبگیری با بهره برداری از آن دغدغه کمبود آب شرب در استان رفع شود.

باقری افزود: خط انتقال آب از سد ایالو به شهر دندی و روستاهای اطراف به طول حدود  ۱۳  کیلومترآماده بهره برداری است.

وی یادآور شد:‌ آبرسانی از سد ایالو به شهر دندی شامل خط انتقال آب از جنس لوله فولادی با قطر ۷۰۰ میلیمتر و لوله پلی اتیلن به طول ۲.۳ کیلومتر بوده و تصفیه خانه آن با ظرفیت ۶۰ لیتر بر ثانیه احداث شده است.

باقری خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بدنه و تاسیسات جانبی این سد همزمان با سد مراش در اسفند سال ۱۳۹۰ آغاز شده و در حال حاضر با پیشرفت ۹۷ درصدی در حال انجام و هم اکنون آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان زنجان عنوان داشت: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد 713 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شده که این اقدام موجب حفظ و حراست حدود 18 میلیون مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با نصب 314دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز ضمن جلوگیری از اضافه برداشت زمینه صرفه جویی حدود 4 میلیون مترمکعب آب نیز فراهم شده است.

باقری ادامه داد: همچنین با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در طول سالجاری195 دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف و روانه پارکینگ شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اقدامات و عملکرد این شرکت در حوزه مهندسی رودخانه اظهار داشت: آزاد سازی و رفع تصرفات بستر و حریم رودخانه به میزان حدود 159 هکتار و لایروبی حدود 35 کیلومتر از مسیر رودخانه های استان با هدف عبور ایمن سیلاب های فصلی از جمله اقدامات این دفتر در سالجاری بوده است.

اکبر باقری با اشاره به این موضوع که پروژه های تغذیه مصنوعی در آستانه فصل بهار در استان بهترین فرصت جهت جمع آوری و ذخیره بارشها و آبهای سطحی از طریق این حوضچه ها خواهد بود، گفت:  از ابتدای سال 1402 تاکنون آبگیری طرح‌های تغذیه مصنوعی با حجم حدود 21  میلیون متر مکعب در زنجان انجام شده است.

کد خبر: 3581
  تاریخ خبر : 16 اسفند 1402
 کارشناس روابط عمومی
 144
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 11
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 1,293
  • بازدید دیروز : 2,090
  • کل بازدید : 6,423,887
  • آخرین به روزرسانی : 11 اردیبهشت 1403 13:09:54
  • شناسه IP شما : 3.12.161.77

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000