|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

همزمان باهفته دولت ،

پروژه خطوط انتقال آب از سدکینه ورس به تصفیه خانه آب شرب شهرستان های ابهر وخرمدره باحضوراستاندار زنجان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان پروژه خطوط انتقال آب از سدکینه ورس به تصفیه خانه آب شرب شهرستان های ابهر وخرمدره درهفتمین روز از هفته دولت باحضوراستاندارزنجان افتتاح شد،

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان پروژه خطوط انتقال آب از سدکینه ورس به تصفیه خانه آب شرب شهرستان های ابهر وخرمدره درهفتمین روز از هفته دولت باحضوراستاندارزنجان افتتاح شد، مهندس امیر حمید نیا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان  گفت: تامین آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره در افق سال 1400 بمیزان 5.5 میلیون متر مکعب در سال،تامین نیاز آبی 1588 هکتار اراضی کشاورزی پایاب سد بمیزان  7.5 میلیون متر مکعب در سال درنظرگرفته شده است.اشتغال زایی در منطقه،افزایش درآمد ملی و منطقه ای،بهبود شرایط زیست محیطی و توسعه اکوتوریسم در منطقه،بهبود کشاورزی و کاهش وابستگی به واردات محصولات کشاورزی وذخیره و تنظیم سالانه تا  18  میلیون متر مکعب از جریانات سطحی رودخانه کینه ورس است.وی با بیان اهداف اجرای پروژه خط انتقال آب شرب شهرستانهای ابهر و خرمدره ازسد کینه ورس، اظهاداشت :  علاوه برتامین آب مشروب شهرستانهای مذکور ، مهمترین مزیت این پروژه این است که بصورت ثقلی و با استفاده از هد پشت سد بدون نیاز به ایستگاه پمپاژ قادر به تامین آب تصفیه خانه شهرستانهای ابهر و خرمدره می باشد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان افزود: هم اکنون عملیات اجرای خطوط انتقال مزبور بصورت کامل به اتمام رسیده و این بخش از طرح، آماده بهره برداری می باشد.

مهندس امیرحمید نیا خاطرنشان کرد: تاکنون برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر125 میلیاردریال هزینه شده است.

وی همچنین در پایان با تشکر از حمایت های استاندارمحترم استان جناب آقای انصاری عنوان کرد: تشکر ویژه دارم از پیمانکاران پروژه که با اعتماد به تعهدات شرکت آب منطقه این پروژه را به اتمام رسانده اند که به امید خدا در آینده ای نزدیک بدهی شرکت به پیمانکار محترم داده خواهد.

استاندار محترم استان و نماینده مردم خرمدره، ابهر و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی دو مهمان دیگری بودند که در مراسم افتتاحیه پروژه انتقال آب سد کینه ورس به شهر ابهر و خرمدره حضور داشتند.خان محمدی نماینده مردم ابهر، خرمدره و ابهر در خانه ملت ابتدا به پشت تریبون رفته و با تشکر از فعالان و متولیان این پروژه گفت: متاسفانه در کشورمان هزینه مطالعات پروژه های عمرانی بسیار زیاد است و مسئولان باید توجه جدی به این موضوع داشته باشند تا بخش اعظم اعتبارات عمرانی  صرف مطالعات نگردد چرا که در این صورت با کسری بودجه و اعتبار در مراحل بعدی پروژه ها روبرو خواهیم بود.                              

وی همچنین به موضوع نوآوری در طرح های عمرانی خصوصاً طرح های عمرانی حوزه آب اشاره کرد و افزود: سالهاست که شاهد طرح های عمرانی نو و جدید در کشور نیستیم و این نیاز به خلاقیت و نوآوری در طرح های عمرانی به وضوح در کشور حس می شود.

استاندار قبل از چرخاندن شیر فلکه انتقال آب سد کینه ورس به شبکه آب شرب ابهر و خرمدره با ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه گفت: پروژه خط انتقال آب سد کینه ورس یکی از اقدامات ارزشمند دولت بوده که مردم شهر ابهر و خرمدره در روز های آینده از برکات اجرایی این طرح بهره مند خواهند شد.

انصاری به سیاست های دولت در اجرای برنامه های عمرانی نیز اشاره کرده و افزود: ابتدا طرح های عمرانی با توجه به میزان نیاز روزمره مردم به آن طرح ها اولویت بندی خواهند شد سپس تلاش خواهیم کرد تا طرح هایی که در اولویت هستند و با زندگی مردم رابطه مستقیم دارند را به اتمام خواهیم رساند.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر پروژه انتقال آب سد کینه ورس به شبکه آب شرب شهر خرمدره و ابهر 60 درصد پیشرفت داشته و انشاا... فاز های بعدی پروژه در سال های آینده به اتمام خواهند رسید. وی گفت:فاز های بعدی این پروژه که نیازمند خرید تجهیزات و تامین اعتبارات است تا 3 سال آینده به اتمام خواهند رسید.

انصاری به وضعیت آب شهرستان ماهنشان نیز اشاره کرد و افزود: شهرستان ابهر در چند سال اخیر با مشکل شدید آبی در استان روبرو شده است به این منظور بعد از این به واحد صنعتی در شهرستان ابهر مجوز فعالیت نخواهیم داد.وی عنوان کرد: مسئولان استان برای جذب سرمایه گذار به سراغ صنایعی بروند که کمترین استفاده از آب را داشته باشند تا با مشکل تامین آب در بخش های دیگر روبرو نشویم.

استاندار در پایان از شرکت آب منطقه ای زنجان، پیمانکار پروژه و شرکت آب و فاضلاب استان که با وجود کمبود اعتبارات این پروژه را به اتمام رسانده اند قدردانی نمود.

کد خبر: 623
  تاریخ خبر : 8 شهریور 1394
 کارشناس روابط عمومی
 1994
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 16
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 829
  • بازدید دیروز : 1,344
  • کل بازدید : 6,476,477
  • آخرین به روزرسانی : 26 اردیبهشت 1403 20:39:06
  • شناسه IP شما : 3.16.125.80

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000