|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با دادستان زنجان در راستای طرح احیاءو تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار شد.

جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با دادستان زنجان در راستای طرح احیاءو تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،جلسه ای با محوریت طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و با حضور مدیرعامل ،اعضای شورای معاونین شرکت آب منطقه ای زنجان در دفتر دادستان زنجان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ، با ارایه گزارشی از وضعیت بارندگی طی سال آبی 97-96 اظهار داشت: بارندگی های این استان 54 درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است. وی افزود: در سال آبی 96-95 مجموع بارندگی های این استان از ابتدای مهر تا آخر آذرماه 63  میلی متر ثبت شد ولی در سال آبی 97-96 مجموع بارندگی ها 40  میلی متر می باشد. مهندس رضاپور گفت:درصد این تغییرات نسبت به متوسط دوره آماری 52 درصد کاهش را نشان می دهد. وی از همکاری گروههای گشت و بازرسی بخش خصوصی با این شرکت که به صورت شبانه روزی در جهت جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز و پلمپ آنها فعالیت می کنند، گفت و افزود: وضعیت چاههای غیرمجاز در استان را براساس آماربرداری سراسری دور دوم به تعداد 7369 حلقه با تخلیه 312 میلیون مترمکعب دانست و عنوان کرد:در چهل روز گذشته این شرکت 123 حلقه چاه غیرمجاز را پر و مسلوب المنفعه نموده که این میزان نسبت به آمار 9 ماهه گذشته، بیشترین تعداد را نشان می دهد.وی تعداد چاههای پر شده از اول سال تاکنون را نیز 283 حلقه ذکر کرد و افزود:احکام قضایی پلمپ چاههای غیرمجاز فرم یک و پنج را از دادگستری استان اخذ نموده و اولویت را پلمپ و انسداد چاههای غیرمجاز قرار داده ایم.رضاپور گفت:یک گروه تخصصی با دادگستری زنجان تشکیل داده ایم تا پرونده های دارای اولویت را در اسرع وقت رسیدگی و به نتیجه برسانیم. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، بر ثبت اطلاعات پرونده های مراجعین به صورت الکترونیکی تاکید کرد و افزود: از مجموع 30هزار پرونده 25 هزار پرونده به صورت الکترونیکی ثبت شده است.

مهندس رضاپور به اهمیت رودخانه قزل اوزن برای استان زنجان اشاره کرد و اظهار نمود: سد مشمپا با حجم مخزن  ۷۰۰ میلیون مترمکعب و با ارتفاع ۱۲۴متراز کف، در فاصله ۱۲۰کیلومتری استان زنجان و۵ کیلومتری روستای مشمپا واقع شده و برروی رودخانه قزل اوزن در حال ساخت است و 500 نفر بصورت مستقیم در این طرح مشغول بکارهستند.وی افزود: پروژه سد مشمپا که بزرگترین سد استان به شمار می‌رود، سال گذشته متوقف شده بود که با پیگیری‌های لازم این شرکت و مقامات استانی از وزارت نیرو تکمیل آن آغاز شده و شبکه آبیاری و زهکشی آن در پاوه‌رود نیز 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.مهندس رضاپور افزود:در تلاش هستیم که سال آینده برای خط انتقال آبرسانی از سد مشمپا به شهر زنجان و 219 روستای مسیر، ردیف اجرایی در لایحه بودجه سال 97 منظور شود تا اهداف پیش بینی شده در سد محقق گردد.وی گفت: این سد می تواند برای افق 1425 در استان مشکل آب صنعت ، شرب و کشاورزی را به میزان قابل توجهی مرتفع نماید.مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان اظهارداشت:برای تهیه مصالح و شن و ماسه این پروژه پیمانکار طرح از بستر مجاور طرح اقدام به برداشت می کند که این امر موجب شده کشاورزان مانع برداشت مواد اولیه طرح از بستر رودخانه شوند و خواسته این شرکت از دادستان زنجان رسیدگی و حل مشکل پیش آمده است تا نه کشاورزان و بهره برداران منطقه متضرر شوند و نه پروژه در تامین موادخام اولیه با مشکل مواجه گردد.وی گفت:شایان ذکر است قرارگاه خاتم الانبیاء که پیمانکار این سد است و گروه مهندسی سپاسد عملیات عمرانی این پروژه را برعهده دارد در روستاهای مجاور این سد اماکن مذهبی،فرهنگی،ورزشی و... احداث نموده و براین اعتقاد است که منافع سد باید عاید مردم بومی آن منطقه شود.

در ادامه حجت الاسلام مظفری،دادستان زنجان ضمن تاکید بر برخورد قاطع و بی درنگ با متخلفین منابع آبی اظهارنمود:با تمام توان برای جلوگیری از برداشت بی رویه و غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی که حق الناس و بیت المال است اقدام خواهیم نمود.وی تصریح کرد:به همه همکاران قضایی در سطح استان تاکید نموده ایم بدون فوت وقت به پرونده های تخلفات منابع آبی رسیدگی نمایند.مظفری افزود:در بحث پروژه سد مشمپا نیز می توان جلسه ای مشترک با شوراها،دهیاران و معتمدین منطقه ترتیب داد و مشکل را حل نمود.وی برضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در بخش آب در جهت آگاهی بخشی عمومی تاکید نمود.   

در پایان جلسه مهندس مهانفر، معاون حفاظت و بهره برداری و مهندس بیات معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای زنجان، نقطه نظرات و پیشنهادات خودرا درراستای تسریع در انجام کارهای حقوقی حوزه کاری معاونت های تحت امرشان بیان کردند.

کد خبر: 1064
  تاریخ خبر : 13 دی 1396
 کارشناس روابط عمومی
 800
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 17
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 1,520
  • بازدید دیروز : 10,888
  • کل بازدید : 6,412,038
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 12:55:32
  • شناسه IP شما : 3.145.97.248

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000