|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

بمناسبت هفته پدافند غیرعامل،جلسه ویژه کارگروه آب و انرژی استان در شرکت آب منطقه ای زنجان برگزارشد.

بمناسبت هفته پدافند غیرعامل،جلسه ویژه کارگروه آب و انرژی استان در شرکت آب منطقه ای زنجان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،جلسه ویژه کارگروه آب و انرژی استان با حضور حمیدی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان،مهندس رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان و اعضای این کارگروه در محل سالن جلسات شرکت آب منطقه ای زنجان برگزارشد.

در ابتدای این جلسه، مهندس منصور گرانمایه دبیر کارگروه آب وانرژی استان و رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان ، دستور جلسه را قرائت نموده و اظهارداشت :این شرکت در رابطه با  هفته پدافند غیرعامل سالجاری برنامه هایی را اجراء نموده است.

وی اضافه کرد:پدافند غیرعامل دارای انواع مختلفی است که شامل پدافند نظامی، شمیایی، سایبری،اقتصادی،سیاسی ، فرهنگی،پدافند کالبدی ،پدافند زیستی ومردم محور میباشد که در این خصوص مقام معظم رهبری به کرات در بیاناتشان بر ضرورت تقویت پدافند غیرعامل کشور توصیه نموده اند و شعار سالجاری هفته پدافند نیز با توجه به مصادف شدن هفته با ایام اربعین حسینی ، "افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی" میباشد.

گرانمایه درخصوص نحوه پیگیری فعالیتهای مربوط به  مدیریت بحران وپدافندغیرعامل و HSE درشرکت آب منطقه ای استان  مطالبی را عنوان داشت و گفت:این شرکت جلسات مستمر و مداومی در خصوص هماهنگ سازی و ارتباط گیری بین اعضای کارگروه وگروههای دولتی ومردم را در برنامه خود داشته و با عقد تفاهم نامه هایی  با بسیج ، هلال احمر ،شرکت آبفای شهری وسازمان پدافند غیرعامل کشور سعی در انجام وظایف محوله دارد . همچنین رونمایی از طرح مطالعات پدافندغیرعامل طرحهای آبی استان در این هفته نیز  از اقدامات مهم شرکت آب منطقه ای میباشد.

در ادامه جلسه دکتر دانشور از مهندسین مشاور شرکت آب منطقه ای نیز در خصوص مطالعات پدافند غیرعامل طرحهای آبرسانی سدهای مشمپا،مراش و بلوبین مطالبی ارایه و به راهکارهای مناسب در عصر حاضر برای اجرای پدافند غیرعامل پرداخت.

در این جلسه مهندس رضاپور، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ضمن خیرمقدم به مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان و اعضای حاضر در جلسه اظهارداشت: پدافند غیرعامل همانند بحران آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر این موضوع را خوب درک نکنیم امکان برنامه ریزی مناسب برای مقابله با بحرانهای پیشرو را نخواهیم داشت.

رییس کارگروه آب و انرژی استان در ادامه به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود:باید رهنمودهای معظم له که عالی ترین مقام کشور می باشند را سرلوحه خود قرار داده و آمادگی کامل برای رویارویی با هرنوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی و مدیریت آن به بهترین شکل  بدست آورده و  از هیچ کوششی در جهت حفاظت از منابع آب و انرژی استان دریغ ننماییم.

وی اظهارکرد:بحث آب و انرژی با معیشت مردم ارتباط دارد و لذا پایداری خدمات در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رضاپور بر شناسایی انواع تهدیدات تاکید کرد و گفت:باید برای هر تهدیدی پادزهر و برنامه خنثی سازی آن طراحی و بصورت علمی و عملی در دسترس متصدیان امر قرارگیرد تا جامعه با کوچکترین اختلالی دچار سردرگمی و بی برنامه گی نشود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان بر هماهنگی هرچه بیشتر و بهتر دستگاههای ذیربط در امر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود:زلزله کرمانشاه نمود و مثال بارز لزوم  هماهنگی و برنامه ریزی دستگاههای دخیل در این موضوع بود و نشان داد اگر پیش بینی ، پیشگیری ، همکاری و همگرایی لازم در بحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران صورت نگیرد جامعه در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

رضاپور بر برگزاری جلسات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران تاکید کرد و از ارایه نظرات و پیشنهادات سازنده اعضاء کارگروه آب و انرژی استان در این جلسات استقبال نمود.

در پایان این جلسه مصطفی حمیدی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عظیم الشأن ایران اسلامی و قدردانی از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان برای برگزاری این جلسه مهم در هفته پدافند غیرعامل اظهارداشت:بحث های تخصصی و فنی ارزشمندی از سوی دوستان مطرح شد و تلاش خواهیم نمود این مباحث را در چارچوب مقررات سازمانی از دستگاههای ذیربط پیگیری نماییم.

وی هزینه حفظ امنیت و ثبات دائمی آن را برای کشورها را بالا دانست و افزود: کشور ما در بحث پدافند غیرعامل که از سال 1382 تشکیل شده است، در ابتدای راه  قرار دارد و باید سعی و تلاش فراوانی برای رسیدن به هدف مطلوب انجام دهیم.

حمیدی کار در حوزه پدافند غیرعامل را جهاد فی سبیل الله دانست و گفت:در این مسیر شناخت،ترسیم نقشه راه و برنامه ریزی درست و پیگیری مسائل از مهم ترین موضوعات اساسی می باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان، تهدیدات امروزه از ناحیه دشمن را متنوع و پیشرفته خواند و اظهارکرد: باید راهکارهایی برای مقابله با  انواع حملات سایبری و.... اتخاذ گردد تا از ورود خسارت به کشور ومردم پیشگیری شود.

این مقام مسئول یکی از تهدیدات و آفندهای مهم امروز دشمن را جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: ازاحادیث و روایات دین مبین اسلام نیز چنین برداشت می شود که اگر فقر به جامعه رخنه کند ایمان ، اعتقاد و اعتماد آن جامعه نیز زیرسئوال خواهد رفت و باید با کمک و همفکری هم مشکلات را پشت سرگذاریم.

کد خبر: 1359
  تاریخ خبر : 21 آبان 1397
 کارشناس روابط عمومی
 512
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 20
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 363
  • بازدید دیروز : 3,093
  • کل بازدید : 6,413,974
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 12:55:32
  • شناسه IP شما : 18.223.119.17

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000