|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از بند تنظیمی و شبکه آبیاری و زهکشی پاوه رود شهرستان طارم بازدید کرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از بند تنظیمی و شبکه آبیاری و زهکشی پاوه رود شهرستان طارم بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان ،در ابتدای این بازدید مهندس یوسف رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با عرض خیرمقدم و خوش آمدگویی اشاره کوتاه به تعطیلی کارگاه این پروژه از سال 94 طبق دستور شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشتند: این طرح جندین بار بازنگری شده وچندین بارکارگاه مهندسی ارزش نیز برگزار شده است و آخرین باز نگری توسط مشاور درحال انجام بوده وتلاش براین است که کار کارشناسی دقیق و بازنگری لازم انجام شود، انشا...بزودی شاهدشروع مجددعملیات اجرایی طرح پاوه رود باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از بند تنظیمی و شبکه آبیاری و زهکشی پاوه رود شهرستان طارم بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان ،در ابتدای این بازدید مهندس یوسف رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با عرض خیرمقدم و خوش آمدگویی اشاره کوتاه به تعطیلی کارگاه این پروژه از سال 94 طبق دستور شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشتند: این طرح  جندین بار بازنگری شده وچندین بارکارگاه مهندسی ارزش نیز برگزار شده است و آخرین باز نگری  توسط مشاور درحال انجام بوده وتلاش براین است که کار کارشناسی دقیق و بازنگری لازم انجام شود، انشا...بزودی شاهدشروع مجددعملیات اجرایی طرح پاوه رود باشیم.

در ادامه مهندس مبینی مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور تماوان با ارایه گزارشی در خصوص تغییرات سیمای کلی طرح افزود: با توجه به وجود یک منبع مطمئین تامین آب احداث شده دربالا دست به نام سد شهریارشاخص های اقتصادی این طرح بسیار قابل توجه هستند. عدم امکان مدیریت  وتوزیع عادلانه آب ، عدم امکان نظارت و کنترل کیفی آب رودخانه قزل اوزن، عدم امکان کنترل توسعه کشاورزی، عدم امکان اعمال هزینه های واقعی آب، عدم امکان پیشگیری از اضافه برداشت ،عدم امکان کاهش مصرف آب در واحد سطح مزرعه، عدم امکان کنترل رسوبات رودخانه ای و تاثیر مخرب آن روی تجهیزات آبیاری تحت فشار، عدم توجیه اقتصادی واقعی سرمایه گذاری در برداشت آب با پمپاژ به لحاظ استفاده بیش از حد از یارانه برق کشاورزی، هزینه بالا سری زیاد کشاورزی در واحد های کوچک برداشت آب ناشی از راندمان کم، تجاوز برداشت ها از دبی پایه و خشک شدن رودخانه در تابستان و اثرات سوءزیست محیطی، افزایش تخلف اجتماعی در تجاوز به حریم رودخانه و نهادینه شدن تفکر نادرست در نسل های بعدی، بحران اشتغال و کاهش درآمد بخش کشاورزی، ناشی از کاهش روز افزون جریانات آب در رودخانه از معایب ادامه وضع موجود می باشد که با اجرای شبکه ضمن رفع همه معایب ذکر شده کاهش حدود 30 درصدی در برداشت آب نیز وجود خواهد داشت.

سپس مهندس رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به سابقه احداث طرح از ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت : به دلایلی این طرح متوقف شده بود و تلاش براین است که پس از بازنگری و کارشناسی دقیق بزودی شاهد  سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این طرح باشیم.

دکتر علی وقفچی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تعامل وزارت نیرو با مجمع نمایندگان استان گفت: محصولات کشاورزی شهرستان طارم گرانترین و با کیفیت ترین محصولات کشاورزی درایران است که از آن جمله می توان به برنج طارم،زیتون،انار،سیر، فندوق و .... اشاره نمود و شرایط آب و هوای شهرستان به گونه ای است که در چهارفصل کاشت و داشت وبرداشت انجام می گیرد.وی خواستار مهار آبهای سطحی شهرستان طارم شد و گفت:20 رودخانه دائمی در این شهرستان جاری است ، بمنظور تامین آب شرب شهر آب بر و روستاهای شهرستان برنامه ریزی لازم از سوی وزارت نیرو برای مهار این رودخانه ها مدنظر قرار گیرد.

درادامه دکتر فریدون احمدی دیگر نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهمیت بند تنظیمی و سد مشمپا برای این استان حیاتی است، گفت : مطالعات طرح های عمرانی در بخش آب  باید باکارشناسی دقیق انجام شود. وی و اظهار داشت: این طرح ها مربوط به آیندگان واز مهمترین مطالبات مردم استان است .

در ادامه این بازدید مهندس میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی کارهای عظیمی در صنعت آب کشور انجام شده افزود: ساخت تجهیزات آب و تاسیسات آب و فاضلاب در کشور پیشرفت خوبی دارد و این فعالیت ها از نعمات نظام جمهوری اسلامی است .مهندس رحیم میدانی با اشاره به اینکه بحران آب توهم نیست، خشک شدن تالاب ها و برداشت 86 درصدی ازآب های زیر زمینی ، اتفاقات اقلیمی این بحران را برجسته کرده و این تغییرات به عنوان یک پدیده نمایان است .

 وی گفت :افزایش 2 درجه دما شاید عدد کمی است اما باعث تبخیر حدود 27 میلیارد متر مکعبی آب در کشور شده و این میزان آب از دسترس خارج می شود.معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: یکی از اقدامات مهم وزارت نیرو در اوایل این دولت بازنگری پروژه های عمرانی صنعت آب کشور است و بعضی ها به تغییرات اقلیمی نظری ندارند،ماباید در این شرایط تصمیمات لازم را در استان زنجان برای طرحهای مشمپا،تالوار و پاوه رود جهت بازنگری انجام دهیم.

مهندس میدانی در جریان سفر یک روزه خود به استان از سد تهم و تصفیه خانه آب مشروب شهر زنجان بازدید نمود. در ادامه این سفر، جلسه ای جهت بررسی مشکلات تامین آب شرب شهرستان خدابنده با حضور ایشان و نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، بخشداران و مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی برگزار گردید.

شایان ذکر است در این جلسه مدیران عامل صنعت آب استان زنجان گزارشی از وضعیت منابع آب شهرستان خدابنده در حوزه کاری خود ارایه نمودند و تصمیمات لازم دراین راستا اتخاذ گردید.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان

 

کد خبر: 701
  تاریخ خبر : 29 شهریور 1395
 کارشناس روابط عمومی
 983
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 17
  • بیشترین بازدید همزمان : 516
  • بازدید امروز : 1,849
  • بازدید دیروز : 10,888
  • کل بازدید : 6,412,367
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 12:55:32
  • شناسه IP شما : 18.117.182.179

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : زنجان، ضلع شمالی فلکه قائم، شرکت سهامی آب منطقه‌ای زنجان
  • کدپستی : 4513713133
  • تلفن : 02433441041
  • ارتباط مستقیم دفتر بازرسی : 11-02433136310
  • پست الکترونیکی : info[at]znrw.ir
  • پیامک : 3000819190
  • تلفن گویا : 02433136000